Rosną wydatki na reklamę radiową. Biura podróży wydały na reklamę w radio ponad 34,6 mln zł

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Rosną wydatki na reklamę radiową. Biura podróży wydały na reklamę w radio ponad 34,6 mln zł

Ponad 34,6 mln zł (34 603 206 zł) wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową, co stanowi ponad 14 proc. ich budżetów reklamowych. W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach prawie 241 mln zł (dane cennikowe, Kantar Media).

Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie każdego roku. W ciągu ostatnich trzech lat wydatki tej branży na reklamę w radio wzrosły o ponad 22,3 mln (22 345 058 zł). To wzrost aż o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w rynku reklamowym.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Radio to trzecie medium, po Internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety.

Największym radiowym reklamodawcą w 2018 roku w branży turystycznej był Rainbow Tours.

Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy z największych marketerów wydali na reklamę radiową w 2018 r. ponad połowę całego budżetu reklamowego (Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska). W minionym roku, liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży.

– Aktywność reklamową w radiu traktujemy jako wsparcie trwających kampanii. Radio dobrze współgra zarówno z offlinem jak i z onlinem, widzimy to w postanalizach naszych dotychczasowych działań, zwłaszcza w wysokim sezonie (czerwiec-sierpień)  Radio to dynamiczne medium, które pozwala nam zmieniać komunikat każdego tygodnia, co w branży turystycznej jest niezwykle ważne – ceny i dostępność wycieczek potrafią się zmieniać wręcz z godziny na godzinę. Zazwyczaj decydujemy się na pakietowe kampanie ogólnopolskie obejmujące wiele stacji w jednej grupie, co gwarantuje dobre parametry i skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów – mówi Krzysztof Bobiński, team leader zespołu marketingowego Wakacje.pl.

Target osób korzystających z biur podróży to osoby dorosłe, z przewagą kobiet, pracujące, najczęściej w wieku 30-54 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, ze średnich i dużych miast i aglomeracji. Prawie 77 proc. osób z tego targetu słucha radia codziennie, średnio przez ponad cztery i pół godziny. Radio, jako medium słuchane masowo przez miliony osób, okazuje się w wielu przypadkach medium najskuteczniejszym, zapewniającym szerokie i zarazem precyzyjne dotarcie.

Jak wynika z raportu Trust in Media 2019 przygotowanym przez Europejską Unię Nadawców (EBU), radio, wśród wszystkich mediów w tym także tradycyjnych, cieszy się największym zaufaniem mieszkańców Unii Europejskiej. W rankingu, za radiem znalazła się telewizja i prasa. Na końcu uplasowały się Internet i media społecznościowe. Do radia zaufanie ma 59% wszystkich obywateli UE, w Polsce podobnie – 56%. Raport In Trust Media 2019 powstał na podstawie wyników Eurobarometru i badania korzystania z mediów Reuters Institute for the Study Journalism.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij