Dentsu Aegis Network: Wydatki reklamowe na poziomie 4,1% w 2020 roku [raport]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dentsu Aegis Network: Wydatki reklamowe na poziomie 4,1% w 2020 roku [raport]

Dentsu Aegis Network publikuje sporządzany co dwa lata raport AdSpend. Najnowszy raport to prognoza wydatków reklamowych (telewizja, prasa, radio, kino, OOH, media cyfrowe) na 2020 roku, z uwzględnieniem bieżącego oraz minionego roku. Przedstawione prognozy dotyczą 59 lokalnych rynków.

Wydatki na reklamę rosną

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Prognoza procentowa na rok bieżący oraz przyszły szacuje stopniowy wzrost wydatków na reklamę. W 2018 roku oscylowały one na poziomie 4,3%, początek 2019 roku przyniósł wydatki na poziomie jedynie 3,6% (609,9 mld USD), na co znaczący wpływ miały warunki gospodarcze minimalizujące aktywność konsumentów. Prognozuje się, że w 2020 roku wydatki pójdą w górę i będziemy mogli odnotować je na poziomie 4,1%.

Ważne wydarzenia a wzrost wydatków reklamowych

Rynki niewątpliwie pną się w górę, dlatego wiele z nich odnotowało w najnowszym raporcie znaczącą korektę odbiegającą od wcześniejszych prognoz. Możemy bowiem zauważyć, że wydarzenia światowe lub ważne lokalnie mają znaczący wpływ na wzrost wydatków reklamowych. W bieżącym roku odbędą się Mistrzostwa Świata w krykiecie (Indie), Kanada zainwestowała w OOH i dostępność punktów cyfrowych, Brazylia natomiast obiecuje pozytywną reformę gospodarczą i stawia na mobile, który ma ją uczynić największym rynkiem cyfrowym w Ameryce Łacińskiej – wszystkie te czynniki zaistnieją w kanałach dzięki większemu nakładowi finansowemu. Podobnie na rok 2020 powinniśmy już dziś wziąć poprawkę dotyczącą wydarzeń, które będą mieć miejsce. Przyszły wzrost bowiem, będzie pokłosiem mających miejsce Mistrzostw Europy w piłce nożnej, Igrzysk Olimpijskich oraz Paraolimpiady w Tokio, a także wyborów prezydenckich w USA.

Wojciech Brygider, display specialist, iProspect Polska (Dentsu Aegis Network Polska):

Polska gospodarka cały czas się rozwija, spekuluje się że w 2019 roku może urosnąć nawet 5% w stosunku do roku poprzedniego. Podobna tendencja widoczna jest w rynku reklamy. Dobra koniunktura na rynku pozwala reklamodawcom na zwiększanie wydatków na reklamę.

Według Raportu Global Ad Spend Forecast wydanego przez Dentsu Aegis Network w czerwcu 2019 roku rynek CEE powinien zanotować około 4,9% wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego Plasuje to nasz rynek na 6 miejscu najbardziej dynamicznych rynków zaraz za Indiami, Brazylią i całą Ameryką Łacińską, Chinami i UK! Wydaje się to być bardzo obiecująca perspektywa dla Polski oraz całego regionu.

Sposób konsumpcji mediów przenosi się do smartfonów, które są już stałym elementem życia codziennego. Obecnie ponad 50% ruchu na stronach wykonywanych jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Fakt przekroczenia połowy ruchu może świadczyć, że 2019 rok staje się naprawdę długo zapowiadanym rokiem mobile.

Interesującą kwestią jest również rozwój nowych graczy na rynku reklamy w social mediach. Czy wspomniany w raporcie Tik Tok, przegoni obecnego giganta Facebooka?. Czy w tym segmencie reklamy znajdzie się jeszcze miejsce na nowych globalnych graczy? Podejrzewam, że tak i Tik-Tok jest właśnie jednym z nich. W tym momencie aplikacja ma około 500 milionów aktywnych użytkowników, co równa się dziennej ilości aktywnych użytkowników Instagrama, a dostępny jest na rynku od niecałych dwóch lat.

Pozostaje też pytanie, co ze zmorą marketerów AdBlockiem: czy uda się ograniczyć występowanie tego typu narzędzi albo czy wydawcy będą potrafili w lepszy oraz bardzie dokładny sposób emitować reklamy do użytkowników z zainstalowanym AdBlockiem? Obecnie na Polskim rynku jest wiele sposobów do dotarcia do użytkowników z AdBlockiem, niestety nie wszystkie są tak samo skuteczne i dają się zmierzyć co często sprawia, że działania te nie są wykorzystywane w kampaniach marketingowych

To czego osobiście zabrakło mi w raporcie Global Ad Spend Forecast, to pokazanie jak obecnie wyglądają globalne wydatki direct vs programmatic. Ciekawe czy i kiedy zakup programatyczny całkowicie wyprze działania directowe oraz kiedy wydawcy, technologicznie będą gotowi na tego typu rozwiązanie tak aby cała ich siatka reklamowa była dostępna właśnie w programmaticu.

Pełny raport jest do pobrania tu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij