LinkedIn to kolejny portal społecznościowy, który dostrzegł ogrom problemu fake newsów rozpowszechnianych przez tzw. spamerów. W związku z tym platforma postanowiła podjąć konkretne kroki w celu wyeliminowania dezinformacji w serwisie.
Jak czytamy na blogu LinkedIna, w okrese od stycznia do czerwca br. portal podjął działania względem 21,6 mln fałszywych kont, zapobiegł też powstaniu 19,5 mln nieprawdziwych profili jeszcze na etapie rejestracji.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Platforma ponadto wprowadziła system oparty na uczeniu maszynowym, któremu udało się usunąć ponad 2 miliony fałszywych kont, zanim zostały one zgłoszone przez użytkowników serwisu. Natomiast 67,4 tys. kont usunięto natychmiast po zgłoszeniu.
LinkedIn zaznacza, że działania systemu wykorzystującego sztuczną inteligencję są za każdym razem dodatkowo sprawdzane przez pracowników firmy, by żadne konto nie zostało błędnie usunięte.
W sierpniu br. Instagram dla swoich amerykańskich użytkowników wprowadził opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe. Na tę chwilę nie wiadomo, czy podobna funkcja zostanie wprowadzona również na inne rynki.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Natomiast kilka miesięcy temu Facebook uruchomił nowy program weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse, w ramach którego oceniana jest rzetelność i prawdziwość treści na Facebooku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcie: depositphotos.com