Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Raz Aldi, zawsze Aldi – nowa kampania marketingowa sieci sklepów Aldi

Aldi stawia na nową komunikację. Sieć dyskontów Aldi rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem Raz Aldi, zawsze Aldi będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych.
O autorze
2 min czytania 2019-09-02

W pierwszym dziesięcioleciu funkcjonowania w Polsce, sieć dała się poznać jako solidna marka, oferująca atrakcyjne produkty w dobrej cenie i kierująca się zasadami odpowiedzialności społecznej.

Proces wdrożenia nowej strategii Aldi poprzedzony był cyklem przebudów i modernizacji wszystkich sklepów w całej Polsce. Aktualnie sieć wkracza w kolejny etap działalności, podkreślając swoją tożsamość sprzedażową i marketingową, a przede wszystkim zmieniając komunikację kierowaną do klientów. Pierwszym etapem kampanii marketingowej są działania wizerunkowe skupione wokół hasła Raz Aldi, zawsze Aldi. Slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej Aldi jako „sklep ulubionych produktów”. Hasło zastąpi dotychczasowe „Wysoka jakość w dobrej cenie”, które ponad 10 lat przyświecało sieci w jej działaniach.

– Wprowadzenie kampanii zostało poprzedzone gruntowną analizą rynku polskiego oraz rynków zagranicznych, na których działa Aldi. Przeprowadzone przez nas badania jakościowe i ilościowe, a także pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne pozwoliły nam określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony Aldi, będące filarem nowej komunikacji marketingowej – komentuje Oktawian Torchała, dyrektor generalny AldiI w Polsce. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyniki tych badań pozwoliły sieci na postawienie tezy, że oprócz komfortu zakupów i atrakcyjnych cen, jednym z istotniejszych czynników wyróżniających Aldi na tle konkurencji są produkty marek własnych, które mają swoich fanów wśród klientów. Aldi jest sklepem ulubionych produktów – sygnowanych marką własną, a więc takich, których nie ma w innych sklepach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Produktami, od których Aldi zaczyna kampanię wizerunkową, są kiełbaski norymberskie HoWe, jaja z wolnego wybiegu Hofland, kawa Mild Markus, czekolada alpejska śmietankowa Château, pieczywo Aldi – brioszka, owoce – jabłka, masło extra Milsani oraz ser Le COQ de France – camembert.

Kampania marketingowa Aldi rozpoczęła się od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła Raz Aldi, zawsze Aldi i składać będzie się z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Komunikacja prowadzona jest w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru, a wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Wzmocnieniem komunikacji jest także zaproszenie do współpracy aktorki Soni Bohosiewicz obdarzonej niezwykłym poczuciem humoru, która doskonale komponuje się z prowadzoną przez sieć narracją marketingową wokół produktów. Dokładną rolę aktorki w kampanii Aldi ujawni w kolejnych odsłonach komunikacji. Więcej informacji na temat całej kampanii klienci znajdą na dedykowanej stronie internetowej pod adresem.

Za opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media (radio, prasa, outdoor) i agencjaBooost (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu Aldi w social mediach powierzono agencji The Digitals.