Free to be – Zalando rusza z nową kampanią na sezon jesień-zima 2019

W sezonie jesień-zima 2019 Zalando przedstawia nowy kierunek rozwoju i pozycjonowania swojej marki: Zalando. Free to be. Za pomocą nowej kampanii platforma przekonuje, że styl jest jedną z rzeczy, która sprawia, że „możesz być kim chcesz”.
O autorze
2 min czytania 2019-09-11

– Wierzymy w świat, w którym każdy może być kim chce, bez względu na rozmiar, wiek, płeć czy pochodzenie. Zalando pragnie stać się starting point for fashion – pierwszym wyborem osób kupujących modę. Niezależnie od tego, czy nasi klienci wolą miejski, klasyczny czy elegancki styl, chcemy, aby z pomocą Zalando mogli wyrazić swoją osobowość i charakter. Kierunek free to be wprowadza naszą markę na kolejny, wyższy poziom, który wpłynie na wszystkie przyszłe działania marketingowe na naszej platformie. Misją Zalando jest tworzenie marki, która wyraża, reprezentuje i umila codzienność milionom konsumentów w całej Europie – mówi Jonny Ng, director marketing strategy & campaigns w Zalando.

Współpraca z londyńską agencją Grey zaowocowała powstaniem kampanii, w której Zalando w pełen emocji sposób opowiada przejmujące historie osób, które mają odwagę być sobą i nosić to, co im się podoba, bez względu na opinię innych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Bohaterowie kampanii to ludzie, którzy mają różne sylwetki, łamią stereotypy lub przeciwstawiają się tradycyjnym rolom przypisanym do płci. Mają odwagę pokazać światu kim są naprawdę, a moda jest dla nich jednym z sposobów na wyrażanie swojej osobowości. Chcemy, aby wszyscy nasi klienci czuli taką swobodę w wyrażaniu siebie. Jeśli możesz nosić to co chcesz i być kim chcesz, nic Cię nie powstrzyma – dodaje Jonny.

Reklama Free to be została wyreżyserowana przez Georgię Hudson z Wielkiej Brytanii, znaną z wcześniejszych współpracy z Nike, Under Armour i P!nk. Spot rozpoczyna się sceną charakterystycznego otwarcia kartonu z zamówieniem z Zalando przez modelkę Alice Hurel, która choruje na łysienie. Głos lektorki zaczyna wypowiadać słowa kampanii i przenosi do sceny z udziałem Leroya Mokgatle, nastoletniego baletmistrza, który tanecznym krokiem przechodzi przez ulice Lizbony.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejne ujęcie przedstawia modelkę plus size, Felicity Hayward, która pokazuje, co naprawdę oznacza bycie kimś wielkim i wyłania się z miejskich billboardów. Modelka i aktywistka Adwoa Aboah znajduje swoje miejsce i spokój w świecie pełnym chaosu, a Rain Dove, kwestionuje normy i definiowanie płci, będąc wieloma wersjami samego siebie. Głos lektorki wygłasza w tym czasie wyzwalający manifest i kończy reklamę przypominając, że możesz być kim chcesz , tak jak i jej bohaterowie. Zdjęcia do kampanii wykonał londyński fotograf James Pearson-Howes, który uchwycił swobodę ruchów oraz energię obsady, w tym modelki ruchu body positive, Emily Bador, oraz Frances Dunscombe, która zaczęła zajmować się modelingiem w wieku 82 lat.

Kampania będzie transmitowana w telewizji, radiu, billboardach, kanałach online oraz mediach społecznościowych.