Jak umiejętnie wykorzystać bloga w e-commerce

Jak umiejętnie wykorzystać bloga w e-commerce

Wg BlogHer.com 81% osób kupujących w internecie kieruje się rekomendacjami i wskazówkami znalezionymi na blogach, a 61% konsumentów na ich podstawie zdarzyło się podjąć decyzję o kupnie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

5. Promuj swojego bloga

Aby przyciągnąć czytelników i sprawić, żeby regularnie zaglądali na Twojego bloga, dobrze jest stworzyć w jego ramach newsletter. Zachęcaj odwiedzających do pozostawienia maila - wówczas będziesz mógł im wysyłać np. podsumowanie tygodnia z najciekawszymi wpisami z bloga. Zawsze możesz dołączyć tam także CTA z zachętą przejścia do Twojego sklepu internetowego. Z drugiej strony, w newsletterach wysyłanych do Twoich klientów w ramach e-sklepu, raz na jakiś czas wstawiaj odniesienia do bloga - to zachęci konsumentów do śledzenia prezentowanych tam treści.

Nie zapominaj również o promocji bloga w mediach społecznościowych - do artykułów dodawaj social buttons, które umożliwią udostępnianie treści na Facebooku, Twitterze czy w Google Plus. Ludzie chętnie opierają na rekomendacjach bliskich, dlatego jeżeli Twoi czytelnicy udostępnią treści z bloga, istnieje prawdopodobieństwo, że ich znajomi także na niego trafią.

Ponadto, zastanów się nad współpracą z innymi blogerami - postaraj się nawiązać z nimi kontakt, zostawiaj im komentarze i linkuj do ich contentu. Jest całkiem możliwe, że odwdzięczą się tym samym, a ich polecenie może sprawić, że część ludzi zacznie obserwować także Twoją stronę. Poza tym, poparcie osób trzecich (zwłaszcza jeżeli są to autorytety) uwiarygodni Twoją działalność. Zobacz, jak robi to marka LoveToShoes:

 

Jeżeli masz dodatkowy budżet, rozważ także zainwestowanie w kampanie Google AdWords, aby przyciągnąć nowych użytkowników na bloga.

6. Inside

Pamiętaj, że blog to doskonałe miejsce na rozpowszechnianie treści powiązanych z Twoim e-sklepem. Zamieszczaj na nim materiały pokazujące życie firmy od środka - znajdzie się w nich wiele emocji, które wytworzą więź z użytkownikami. Co to może być? Chociażby opowieści, o tym, jak powstawał e-biznes, zdjęcia pracowników czy wywiady w formie video z wytwórcami lub projektantami produktów. Jako przykład może Ci posłużyć polski blog Szyjemy Sukienki. Dziewczyny opisały na nim historię ich marki i pokazują jak powstają ich sukienki, dodając przy tym prywatne materiały jak np. zdjęcia z dzieciństwa czy z zakupów materiałów na produkty. W ten sposób, przywołują pozytywne skojarzenia u czytelników, które są pośrednio łączone z marką sklepu.

 

Ciekawym pomysłem jest też wstawianie komentarzy czy wpisów przez CEO Twojego sklepu. Nada to ludzki wymiar Twojemu e-biznesowi, dając przy tym odbiorcom poczucie, że nawet najważniejsze osoby w firmie chcą poświęcać im maksimum uwagi.

7. Wygląd to podstawa

Last, but (for sure) not least - zadbaj o wygląd Twojego bloga. Jeżeli będzie on atrakcyjny wizualnie, użytkownicy chętnie do niego powrócą. Treści powinny być prezentowane w jasny, przejrzysty sposób. W tym przypadku wskazany jest minimalizm - aby user nie został przytłoczony treścią i mógł w prosty sposób przejrzeć interesujące go informacje i to im poświęcić pełnię uwagi. Dobrym i prostym przykładem może być casabiancaa.blogspot.com, gdzie wszystkie elementy są czytelne i łatwe do znalezienia.

Planując wygląd bloga, nie zapominaj także o personalizacji, np. dodając przy wpisach zdjęcie autora i jego podpis. Dzięki temu, ludzie chętniej będą wchodzić w interakcje, mając wrażenie obcowania z żywym człowiekiem, a nie anonimowym “ktosiem”.

Jak więc widzisz, istnieje wiele sposobów, które pomogą Ci uatrakcyjnić Twojego bloga i sprawić, aby użytkownicy systematycznie na niego zaglądali. Nie zapominaj jednak, że blog ma nie tylko przywiązać użytkowników do Twojej marki, ale także wspomóc sprzedaż w e-sklepie. Dlatego, przygotowując wpisy, pamiętaj o swoich produktach i staraj się za pośrednictwem tekstu i obrazu wytworzyć w czytelnikach chęć ich kupna.

Agnieszka Lekszycka, Marketing Specialist, Shoplo

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij