KER: Reklama napoju Seth and Riley’s Garage marki Carlsberg wprowadza odbiorców w błąd

KER: Reklama napoju Seth and Riley’s Garage marki Carlsberg wprowadza odbiorców w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama napoju piwnego Seth and Riley’s Garage koncernu Carlsberg może wprowadzać odbiorców w błąd przez użycie wątpliwego, zdaniem skarżącego, hasła.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę telewizyjną napoju piwnego Seth and Riley’s Garage, którą marka Carlsberg w tym roku wprowadziła na rynek. Zdaniem skarżącego, spot błędnie sugeruje, że w składzie produktu znajduje się sok z cytryny. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Reklama bowiem przedstawia dwóch mężczyzn leżących na leżakach. W pewnym momencie pojawiają się przed nimi mężczyzna przebrany za butelkę i kobieta w stroju cytryny. Wówczas padają hasła, które – zdaniem skarżącego – mogą wprowadzać odbiorców w błąd - m.in. „piwo z wyciśniętą cytryną”. Na ekranie pojawia się również piktogram imitujący skład, który wymienia cytrynę jako owoc. 

Jak zaznaczył skarżący – w składzie produktu występuje jednak tylko sztuczny kwasek cytrynowy i aromaty. „W efekcie uważam to za jawną próbę wprowadzenia konsumenta w błąd. (...) Podkreślam, że nie pada tam stwierdzenie »o smaku cytryny« a jawna implikacja, że owoc jest składnikiem produktu” – napisano w skardze.

Przedstawiciele firmy Carlsberg złożyli pisemną odpowiedź na skargę, w której podkreślili, że zarzut wobec wspomnianej reklamy jest całkowicie bezzasadny. W spocie bowiem ukazano propozycję podania piwa: „słoik, lód, cytryna, piwo 4,6%”. Opis propozycji podania »Seth and Riley’s Garage« (napój ten ma właśnie 4,6% alkoholu, co potwierdza treść etykiety) umiejscowiony został na tle zdjęcia przedstawiającego butelkę »Seth and Riley’s Garage«, a obok niej słoik wypełniony napojem, z widocznymi kostkami lodu oraz kawałkiem cytryny, a także leżącą obok cytryną i wyciskarką do cytryn. Całość spotu jest podsumowana hasłem reklamowym wyświetlonym, jak również wypowiedzianym przez lektora »Seth and Riley’s Garage. Wyciśnij więcej«.

Po przeanalizowaniu treści skargi, a także odpowiedzi na nią, Zespół Orzekający KER dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy – „reklama zawiera treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy”.

PS

Zdaniem KER, reklama marki Tyskie naruszyła Kodeks Etyki Reklamy, bowiem zawarte w niej hasła „otwieramy Tyskie” i „Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywania piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego, jakim jest zamknięcie na ludzi.

PS2

W październiku br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że internetowe i telewizyjne reklamy marki Play, która promowała sieć nowej generacji „5G Ready”, mogły wprowadzać odbiorców w błąd i nadużywać ich zaufania.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij