Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Wszystkie ręce na pokład”: Mastercard znowu zagra podczas Finału WOŚP

eSkarbonka, eSztab, iWolontariusz to trzy narzędzia cyfrowe, które Mastercard oferuje wolontariuszom i darczyńcom, ułatwiając im tym samym zbiórkę pieniędzy w trakcie 28. Finału WOŚP. Hasło tegorocznego Finału to „Wiatr w żagle!”.
O autorze
4 min czytania 2020-01-09

#MastercardGraZWOŚP i aukcja samochodu z serialu Knight Rider

Już po raz siódmy, w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego, użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. Akcja od lat ma swoje grono wiernych fanów, wśród których nie brakuje znanych nazwisk ze świata mediów i kultury. Podczas zeszłorocznego, 27.Finału,  użytkownicy opublikowali 32 962 wpisów. Hashtag był przez kilka godzin numerem 1, jeśli chodzi o popularność twitterowych „trendów” w Polsce. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad milion złotych.

Od połowy grudnia w serwisie Allegro licytować można również niezwykłe auto przekazane na WOŚP przez Mastercard i Braci Collins. Samochód z kultowego serialu „Knight Rider” poddany został częściowej renowacji, której celem było przywrócenie go do stanu świetności. Zarejestrowane i gotowe do wyruszenia na drogi auto nie tylko zyska status zabytku, ale również puści „oczko” do nowego właściciela. Zeszłoroczna aukcja samochodu marki Rolls Royce Silver Shadow z 1975 roku zakończyła się na kwocie 211 211 zł. Była to najwyższa kwota wśród wszystkich aukcji Allegro dla WOŚP. Serialowy KITT ma szanse pobić ten wynik. Na dzień dzisiejszy kwota na aukcji to 82 000 zł i wciąż rośnie. Każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć samochód w dniu Finału w strefie Mastercard ustawionej na Placu Bankowym, od strony Urzędu Miasta. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

eSkarbonki, czyli puszki w nowoczesnym wymiarze

Zmieniająca się rzeczywistość i postęp w obszarze nowych technologii dają ludziom nowe możliwości, pozwalają dotrzeć szybciej, do większej grupy z wybranym komunikatem lub hasłem. Dotyczy to również wydarzeń i inicjatyw takich jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Już po raz 28. wolontariusze w całej Polsce wyjdą na ulice miast z puszkami, zachęcając do udziału w zbiórce. Dzięki współpracy Mastercard z WOŚP, już po raz trzeci kwestować  można również on-line poprzez specjalne eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze mogą zbierać datki nie tylko do puszki czy za pomocą terminali płatniczych, ale także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Taki sposób kwestowania ułatwia prace wolontariuszowi i pozwala zebrać więcej pieniędzy, poszerzając grono darczyńców, którzy o akcji usłyszą i się do niej przyłączą z każdego miejsca na świecie. Pierwszy raz eSkarbonki były używane dwa lata temu i od razu podbiły serca kwestujących i darczyńców. W pierwszym roku swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. W ubiegłym roku do eSkarbonek wolontariuszy oraz głównej eSkarbonki dostępnej na stronie eskarbonka.wosp.org.pl wpłacono aż 317 705 zł, czyli o prawie 150 000 zł więcej niż w 2018 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– eSkarbonki wolontariuszy WOŚP to nie tylko świetny pomysł. To konieczna innowacja, która, jak widzimy, sprawdza się rewelacyjnie już kolejny rok. Wiemy, że żeby ludzie otworzyli się na nas i naszą inicjatywę, my musimy otworzyć się na nich, dostrzec ich styl życia i dotrzeć do nich tam, gdzie są, czyli również w internecie. Zaletą eSkarbonek jest również fakt, że można je zasilać nie tylko w dniu Finału, ale też przed nim. Już dzisiaj w eSkarbonce jest 81 304 zł, a główna zbiórka dopiero przed nami! – mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W tym roku już po raz ósmy Mastercard wspierać będzie Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wierzymy, że pomaganie innym jest bezcenne, dlatego staramy się rozwijać nasze zaangażowanie i wymyślać ciągle nowe sposoby na zaangażowanie darczyńców i zgromadzenie jak największej ilości środków na pomoc najmłodszym potrzebującym. W czasie tegorocznego Finału znowu dostarczymy narzędzia, które ułatwiają pracę wolontariuszom i które sprawdziły się w poprzednich latach. Na Allegro trwa też aukcja kultowego samochodu KITT z serialu „Knight Rider”, który przekazaliśmy na WOŚP razem z Braćmi Collins. W dniu Finału odbędzie się również akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Podsumowując, złapaliśmy wiatr w żagle, więc będzie się działo!  – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. 

iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w Internecie

Siłą WOŚP są nie tylko darczyńcy, ale również, a może przede wszystkim, tysiące wolontariuszy, którzy na kilka dni porzucają swoje codzienne obowiązki i poświęcają się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard dostarcza im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma funkcjonuje już kolejny rok z rzędu, ułatwiając rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji, a także daje możliwość zacieśniania relacji miedzy wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza. 

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – stworzone w ubiegłym roku rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich witryn można znaleźć na stronie. Finału WOŚP, ponad 1600 lokalnych sztabów stworzyło już swoje eSztaby, co świadczy o ogromnym, oddolnym zaangażowaniu w akcję.

– Partnerstwo firmy Mastercard umożliwia nam rozwój – eSkarbonki, iWolontariusz, eSztab to narzędzia, które ułatwiają pracę tysiącom zaangażowanych w Finał WOŚP wolontariuszy. Ich zadowolenie wraca do nas w postaci fantastycznej, pozytywnej energii zaangażowanych ludzi, którzy zupełnie oddolnie, sami z siebie i bez jakichkolwiek nakazów budują swój lokalny Finał WOŚP – komentuje Jerzy Owsiak.

Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które, podobnie jak w roku ubiegłym, będzie miało nową odsłonę. Specjalne widowisko zaplanowane zostało na Placu Bankowym w Warszawie. Zobaczyć je będzie można również w czasie telewizyjnej transmisji.   

W czasie 28. Finału stworzony zostanie również sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 12 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.