Trwa XXIII edycja Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”

Tylko do 12 lutego do godziny 13:00 można zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do Konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku 2020”.
O autorze
1 min czytania 2020-02-06

W Konkursie wyróżniane i promowane są najbardziej odpowiedzialne małe i duże firmy, które wymagają od siebie więcej i są realnie zaangażowane w projekty społeczne – takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę.

Od 2018 roku konkurs promuje również Cele Zrównoważonego Rozwoju, nagradzając firmy, które uwzględniają ich realizację w swoich działaniach. Cele Zrównoważonego Rozwoju to siedemnaście wzajemnie przenikających się i uzupełniających postulatów, uzgodnionych przez przedstawicieli państw członkowskich ONZ, biznesu, licznych instytucji i organizacji, przyjętych podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ 25 września 2015 roku.

Tegoroczna, dwudziesta trzecia edycja w centrum stawia działania na rzecz współpracy i budowania partnerstw, co odzwierciedla hasło Konkursu: „Czas współpracy, czas działania”. Siedemnasty Cel Zrównoważonego Rozwoju, łączący wszystkie pozostałe, nawołuje do budowania partnerstw między rządami, sektorem prywatnym i społeczeństwem obywatelskim, w oparciu o wspólne zasady i wartości, wspólną wizję i wspólne cele, które stawiają człowieka i naszą planetę w centrum działań.

– W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorzy podkreślają, że Cele Zrównoważonego Rozwoju można realizować nie tylko w skali globalnej, ale także lokalnej. Pokazują to przykłady laureatów z ubiegłych lat, którzy m.in. wspierali lokalne organizacje pozarządowe, prowadzili szkolenia z pierwszej pomocy w szkołach, wspierali sportowców z niepełnosprawnościami czy angażowali mieszkańców w działania na rzecz ochrony trzmieli.

W tegorocznej edycji firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wnioski można składać w kategoriach:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Edukacja,
  • Ekologia,
  • Rozwój Lokalny,
  • Zdrowie,
  • Pomoc Społeczna,
  • Sport,
  • Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.

Wnioski konkursowe można składać na stronie dobroczyncaroku.pl/zglos-firme