Reima stawia na ekologię – marka stworzyła kurtkę w 100% do recyklingu

Reima, fińska marka premium oferująca odzież dla aktywnych dzieci, wprowadza na rynek kurtkę Voyager – swój pierwszy produkt w całości nadający się do recyklingu. Spełnia ona nie tylko wysokie standardy jakości marki, ale też wpisuje się w założenia gospodarki obiegu zamkniętego.
O autorze
1 min czytania 2020-03-03

Voyager jest pierwszą kurtką przeciwdeszczową marki Reima wykonaną w całości z jednego tworzywa. Poliester zastosowany w odzieży nadaje się do całkowitego odtworzenia jako polimer, który może być następnie użyty do produkcji nowych ubrań. Kiedy kurtka nie będzie już mogła służyć kolejnemu dziecku, wystarczy zwrócić ją do Reimy.

Przekazanie Voyagera do odzysku to wspólne, odpowiedzialne działanie konsumentów i marki na rzecz zamknięcia kręgu między produkcją, cyklem życia kurtki a jej upcyklingiem. Aby Voyager był gotowy do przetworzenia, trzeba odczepić jedynie metalowe uchwyty suwaka i zatrzaski.

Co ciekawe, każda kurtka Voyager posiada numer identyfikacyjny, dzięki któremu można śledzić jej dalsze losy po zarejestrowaniu na stronie Reimy. Możliwość wirtualnego podążania za kurtką dostępna jest dla konsumentów w Europie, Stanach Zjednoczonych i Rosji.

Technologia w służbie społecznej odpowiedzialności

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chociaż kurtka Voyager wyprodukowana została z jednego surowca, Reima wcale nie zmniejszyła swoich wymagań względem jej funkcjonalności. Gładki, rozciągliwy i trzywarstwowy shell charakteryzuje się wodoodpornością i bardzo dobrą oddychalnością (12 000 mm i 8 000 g/m2/24 godz.), posiada także klejone szwy – wszystko to bez stosowania innych materiałów niż poliester. Na powierzchni kurtki zastosowano powłokę polimerową pozbawioną związków fluorowęglowych, która doskonale zabezpiecza przed wodą i brudem. Dzięki niej kurtkę można prać w niższych temperaturach i stosując mniejszą ilością detergentu, a materiał schnie znacznie szybciej. Przekłada się to na oszczędność energii, wody i substancji chemicznych przez cały cykl życia produktu.

Gdy już nadejdzie moment, że kurtka będzie zbyt zużyta, zostanie roztopiona i zregenerowana do nowych polimerów. Pozyskiwanie starych kurtek będzie odbywać się przez sklepy Reimy, a recykling będzie prowadzony we współpracy z Lounais-Suomen Jätehuolto Oy – firmą utylizująca odpady z Finlandii południowo-wschodniej, która uczestniczy także w projekcie Telaketju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wspólnie ratujemy Bałtyk – wsparcie dla kampanii #OurSea

Idea rejestrowania ubrań jest czymś nowym dla większości z nas. Z tego powodu Reima, chcąc jak najszerzej komunikować swoją inicjatywę oraz związane z nią myślenie o obiegu zamkniętym, prowadzi wyjątkową akcję wspierającą kampanię kurtki Voyager. Za każdą zarejestrowaną kurtkę Voyager Reima wpłaci 10 euro na ratowanie Morza Bałtyckiego.

10 euro to równowartość usunięcia z morza 40 kilogramów sinic i większa szansa, by morskie życie przetrwało, a dzieci mogły korzystać z czystych wód Bałtyku. Pieniądze przekazane będą na konto John Nurminen Foundation poprzez kampanię #OurSea zorganizowaną przez Moomin Characters Ltd.