Murakami z automatu i na smartfonie - nietypowa premiera książki

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Murakami z automatu i na smartfonie - nietypowa premiera książki

Po raz pierwszy premiera książki odbyła się nie w księgarni, a w automacie. Nowa powieść Harukiego Murakamiego, wielokrotnego faworyta do otrzymania literackiej nagrody Nobla, zadebiutowała w automatach na dworcach w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

W dzień premiery powieści „Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” została uruchomiona także pierwsza w Polsce aplikacja mobilna poświęcona pisarzowi – Murakami Notes.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Akcja promująca nową powieść najpopularniejszego japońskiego pisarza łączy – zgodnie z azjatyckim duchem - tradycję z nowoczesnością. Punkt centralny kampanii to trzy automaty, w których kilkanaście godzin wcześniej niż w księgarniach, można było kupić najnowszą książkę Murakamiego. To pierwszy w Polsce przypadek gdy wydawca (Wydawnictwo MUZA SA) zdecydował się na premierę książki w automacie. Maszyny stanęły w halach głównych dworców w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu i szybko zyskały przydomek „książkomatów”. 5 listopada, już kilka godzin przed uruchomieniem urządzeń, gromadzili się przed nimi fani pisarza. W Warszawie automat został opróżniony po półtorej godzinie. Automaty nawiązują do japońskiej fascynacji technologią, robotami oraz kultury nabywania najróżniejszych produktów w rozsianych po ulicach miast maszynach. Zaś wybór lokalizacji – dworców – został zaczerpnięty bezpośrednio z powieści: bohater japońskiego bestsellera jest inżynierem dworców i często obserwuje odjeżdżające pociągi. Na kilka dni przed premierą najpopularniejsza anglojęzyczna strona poświęcona pisarzowi haruki-murakami.com opublikował newsa na temat polskiej kampanii powieści – od tego momentu informacja o automatach udostępniania jest przez fanów japońskiego pisarza na całym świecie. Automaty będą stały na polskich dworcach do końca listopada. Wideo relacja z premiery: 

Integralną częścią kampanii jest także bezpłatna aplikacja mobilna Murakami Notes, pierwsza w Polsce aplikacja dedykowana pisarzowi (harukimurakami.pl/aplikacja). Stworzona na smartfony z systemami iOS i Android, umożliwia wykonywanie codziennych notatek i poznawanie wyjątkowego świata słowa Harukiego Murakamiego. Każda karta notesu zawiera cytat z jednej z powieści japońskiego pisarza. Notatką można podzielić się ze znajomymi dzięki funkcji wysyłania wiadomości – drogą smsową bądź e-mailową. Aplikacja o prostym interfejsie posiada także możliwość wyszukania potrzebnych zapisków pośród wcześniej stworzonych notatek. Oprócz biografii mistrza słowa użytkownicy aplikacji mają możliwość zapoznania się ze wszystkimi powieściami pisarza dostępnymi na polskim rynku, a także mogą kupić wybrane tytuły w sklepie internetowym.

W ramach kampanii promocyjnej nowej książki Murakamiego stworzono również specjalne pocztówki nawiązujące do tradycyjnych grafik japońskich i bohaterów książki. Przygotowała je Kaja Kusztra, graficzka i projektantka młodego pokolenia. Pocztówki wysyłane były partiami do dziennikarzy i blogerów przed premierą książki. Dwie pierwsze zawierające japońskie napisy miały intrygować. Dopiero trzecia pocztówka zdradzała nazwisko autora i tytuł książki. Od 5 listopada mogą je również otrzymać miłośnicy Murakamiego zgromadzeni na profilu facebook.com/murakamipl, który w ciągu trzech miesięcy zgromadził ponad 7 tysięcy fanów. W ramach promocji książki powstała także strona internetowa harukimurakami.pl.

Ostatnim elementem kampanii będzie Ogólnopolska Dyskusja Literacka na temat nowej powieści pisarza. W ciągu jednego dnia (28 listopada) 50 klubów czytelniczych Instytutu Książki w całej Polsce będzie dyskutowało o „Bezbarwnym Tsukuru Tazakim i latach jego pielgrzymstwa”. Synchroniczne czytanie książki przez kilkaset osób w całym kraju będzie drugą tego typu akcją w Polsce.

Kampania została przygotowana przez agencję Business & Culture na zlecenie i we współpracy z wydawnictwem MUZA S.A.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij