Koniec ery supermam? - wyniki badania McCann Truth Central „Cała prawda o współczesnych mamach”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Koniec ery supermam? - wyniki badania McCann Truth Central „Cała prawda o współczesnych mamach”

Ponad połowa matek badanych przez McCann Truth Central uważa, że z tego że jest matką, wcale nie wynika, że ma wyglądać i zachowywać się jak matka. Takie podejście przekłada się nie tylko na to, jak matki chciałyby być postrzegane, ale także, jakie relacje chciałyby budować ze swoimi dziećmi.

Współczesne matki nie chcą już być postrzegane jako perfekcyjne strażniczki domowego ogniska. Mało tego – niezależnie od szerokości geograficznej, stereotypów i presji społecznych - aż 65% z nich uważa, że ktoś taki jak „super mama” po prostu nie istnieje, a już na pewno same nie chcą występować w tej roli – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup komentując wyniki światowego badania McCann Truth Central „Cała prawda o współczesnych mamach”.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ponad 61% matek na świecie chciałoby mieć ze swoimi dziećmi relacje partnerskie. W porównaniu do przeszłości – kiedy rodzice nie mieli wyjścia i zawsze musieli świecić przykładem, dla współczesnych matek główną wartością jest autentyczność. To dlatego zależy im, by dzieci widziały w nich zarówno dobre, jak i złe cechy, a 71% nie miałoby problemu z przyznaniem się przed dzieckiem do błędów, które popełnia – dodaje Wojciech Borowski.

Największą nagrodą dla współczesnej mamy będzie nazwanie jej przez własne dziecko: kumplem, osobą: cierpliwą, wspierającą i pozwalającą na bycie odpowiedzialnym. Równocześnie aż 65% zbadanych przez McCann Truth Central matek na świecie nie zgadza się z byciem super-mamą zrobi wszystko, żeby nie grać takiej roli.

Równocześnie matki mają poczucie, że mimo zmian społecznych i bardziej otwartego podejścia do macierzyństwa, ciągle jest na nie wywierana presja, by godzić życie rodzinne, pracę i własne zainteresowania. Twierdzi tak 63% matek na świecie. Niezależnie jednak od tej presji, aż 69% badanych matek, uważa siebie za „bardzo dobre” albo „dobre” matki.

Najważniejszymi wartościami, którymi współczesne matki kierują się przy wychowywaniu swoich dzieci są, podobnie jak przed laty: mądrość, szacunek i uczciwość. Zależy im także, żeby ich dzieci potrafiły odróżniać dobro od zła.

73% matek uważa, że we właściwym wychowywaniu dziecka pomaga im ich własny instynkt. Co ciekawe 67% z nich twierdzi, że to nowoczesne technologie pozwalają im być lepszymi matkami (na rynkach rozwijających się, takich jak Chiny i Indie – przekracza to 90%). W krajach azjatyckich aż 49% matek prędzej oddałoby swoją obrączkę niż zrezygnowało z korzystania z urządzeń mobilnych.

O Badaniu

Badanie ilościowe (ankieta internetowa) zostało przeprowadzone na zlecenie McCann Truth Central, komórki badawczej McCann Worldgroup, na reprezentatywnej, światowej próbie 6800 matek z Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Brazylii, Indii i Meksyku. Dodatkowo przeprowadzono 40 grup fokusowych na ww. wymienionych rynkach oraz Indonezji, Malezji, Peru, na Tajwanie, Singapurze i w Tajlandii.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij