Influencer marketing w czasach zarazy i #zostańwdomu

Influencer marketing w czasach zarazy i #zostańwdomu
Siejąca spustoszenie epidemia COVID-19 dotyka wszystkich aspektów naszej codzienności. Mogłoby się wydawać, że digital marketing jest akurat tym, któremu dostaje się najmniej, bo mimo że część przedsiębiorstw ograniczała działania reklamowe w tym obszarze...
O autorze
2 min czytania 2020-04-01

… to jakby nie patrzeć jest to aktualnie jeden z bezpieczniejszych i pewnych kanałów komunikacji.

Co jednak z działaniami reklamowymi marek, które we współpracy z influencerami chcą komunikować w czasach zarazy? Dzisiejszy tekst kieruję do małych i średnich przedsiębiorstw, które wpływ pandemii mogą odczuć najsilniej, ale także do influencerów.

Droga marko…

Mimo, że aktualnie może wydawać się jakby świat stanął i nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie coś ma się zmienić, to epidemia minie. Prędzej czy później. Zdaję sobie sprawę, że niektóre branże nie mają dzisiaj łatwo – akcje marek odzieżowych lecą na łeb na szyję, ale są też takie, które odpowiednio dostosowując się do okoliczności, mogą nie odczuć w tak poważnym stopniu skutków pandemii.

Działania i komunikacja były już wymyślone i zaplanowane…

Świetnie! To najlepszy możliwy scenariusz, bo większość pracy jest tak naprawdę wykonana. Przed wdrożeniem warto jednak spojrzeć z boku na komunikację i zastanowić się, jak może zostać odebrana. To, co wydawało się strzałem w 10-tkę jeszcze miesiąc temu, teraz może zostać odebrane za faux pas. Warto skonsultować się z influencerem i zapytać, jak społeczność reaguje na jego komunikację i rozsądnie ją przemodelować. Zupełne odcinanie się od tego, co za oknem nie jest wskazane, ale warto też pamiętać, że odbiorcy korzystający z social mediów poniekąd oczekują od nas trochę… normalności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Offline nie działa, a na online jeszcze nie było pomysłu…

Obserwując działania influencerów od kilku dni na Instagramie widać, że większość odpowiedzialnie zaangażowała się w akcję #zostańwdomu. Dodatkowo, wielu z nich zadeklarowało chęć pomocy i wsparcia swoimi zasięgami polskich marek, które mogą mieć problem z przetrwaniem izolacji. Jeśli więc jesteś marką, której chodziło po głowie nawiązanie współpracy z influencerami, to może jest to właściwy moment, aby plany zamienić w działania i zbudować relacje z twórcami. Warto jednak pamiętać o zdrowym rozsądku i umiarze :).

Na korzyść przemawiają także twarde dane. Obecna sytuacja spowodowała 30% wzrost oglądalności YouTube’a, streamów i innych treści influencerów, a średni czas trwania 1 wyświetlenia wzrósł aż do 5:38.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Widać, że spędzając w domu więcej czasu, konsumujemy więcej treści w internecie, a komunikacja twórców przyciąga naszą uwagę na dłużej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Drogi influencerze…

Miałeś już zaplanowane współprace lub otrzymałeś propozycje, ale zastanawiasz się, czy w tych czasach wypada? Może nie ma się czego obawiać? Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich, ale nie możemy siedzieć z założonymi rękami i czekać na przysłowiową mannę z nieba. Osoby, które mogą wykonywać swoją pracę, powinni to robić. Kryzysy takie jak ten aktualny mają to do siebie, że przychodzi po nich fala recesji gospodarczej. Będziemy na nią lepiej przygotowani, kiedy nie zaprzestaniemy swoich działań. Oczywiście warto zastanowić się, czy zaplanowane kampanie są odpowiednie, ale zamiast zupełnie z nich rezygnować dużo lepiej je po prostu dostosować do okoliczności.

Wszystkim influencerom doradzam jeszcze jedną rzecz. Szczerość i otwartość ze swoimi followersami. Owszem, mamy kryzys i jest nam wszystkim ciężko, ale życie toczy się dalej. Tylko gra w otwarte karty sprawi, że działania z markami odpowiednio wybrzmią i nie przyniosą fali krytyki.