PGNiG Superliga Mężczyzn w mediach społecznościowych – raport

Obecny sezon PGNiG Superligi na Facebooku przebiega pod znakiem znacznych wzrostów liczby fanów, do których docierały informacje. Konta prowadzone przez zespoły ligowe zgromadziły łączną liczbę 80 527 „Lubię to” .
O autorze
2 min czytania 2013-11-21

Tendencję wzrostową można potwierdzić chociażby statystykami konta społecznościowego drużyny KS VIVE Targi Kielce – obecnego Mistrza Polski, które w ciągu ostatniego miesiąca zyskało 10 727 fanów, co odpowiadało wzrostowi procentowemu o 7,07%.

Zwycięzcą przygotowanego rankingu został wspomniany wcześniej Mistrz Polski, którego FanPage zebrał łącznie 46 019 fanów. Miejsce drugie zajęła drużyna Gaz-System Pogoń Szczecin z wynikiem 8 777 osób, które „Lubią to”. Na trzecim stopniu podium uplasowała się drużyna Orlen Wisła Płock, której FanPage posiada 6 588 fanów.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Procent zainteresowanych [PZ] – został obliczony na podstawie ilorazu liczby fanów konta zespołu przez liczbę mieszkańców miasta. Najwyższy [PZ] odnotowaliśmy podobnie jak w poprzednim rankingu dla konta zespołu Vive Targi Kielce. Co ciekawe, w odróżnieniu do np. żużlowej Enea Ekstraligi nie zanotowaliśmy stałej tendencji zajmowania czołowych lokat w rankingu przez zespoły z mniejszych miast. Na czele rankingu znajdują się Kielce posiadające 201 tys. mieszkańców, a także czterokrotnie mniejsze Puławy, odpowiednio 49 tysięcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Największy wzrost fanów dla konta VIVE Targów Kielce notujemy od 6 października, czyli okresu kiedy zwiększyło się zainteresowanie dyscypliną. W sierpniu i wrześniu napływ nowych fanów dla tego konta wachał się w granicach 30-90 osób dziennie, natomiast tylko 20 października konto powiększyło się aż o 813 nowych fanów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Od połowy października utrzymuje się również wysoka liczba osób, które prowadzą swoje rozmowyna podstawie konta klubu z Kielc w serwisie społecznościowym Facebook. Wartość tej zmiennej była najwyższa 28.10 i wyniosła 11 732 kont.

  

Gaz-System Pogoń Szczecin to drużyna, która zajęła w naszym rankingu drugie miejsce. Konto drużyny z województwa zachodniopomorskiego posiada (12 listopada) 9 591 fanów. Co ciekawe, w dniu dzisiejszym zanotowaliśmy wzmożoną aktywność fanów – konto zyskało 278 nowych osób, które polubiły ich profil w serwisie społecznościowym facebook. Łącznie w ciągu ostatnich dwóch miesięcy całkowity wzrost procentowy jaki zanotowaliśmy dla konta wyniósł 20,01 %.

Badanie zostało przeprowadzone do dnia 12 listopada 2013 roku i jest wykonywane w formie stałego monitoringu. Podczas badania wykorzystano autorskie narzędzie Pentagon Social Track, pozwalające na zbieranie statystyk z portali społecznościowych. Raport został stworzony w oparciu o serwis Facebook oraz oficjalne profile społecznościowe 12 drużyn występujących w sezonie 2013/2014 PGNiG Superligi. Za oficjalne konta społecznościowe zostały uznane te, których odnośniki znajdowały się na stronach klubowych.

W przypadku braku takich informacji konta zostały umieszczone w rankingu na podstawie publikowanych treści oraz monitoringu. Ranking został opracowany metodą ilościową. Prezentowane klatki pochodzą ze stałego badania przekazu telewizyjnego wykonywanego w ramach monitoringu wydarzeń sportowych przez Pentagon-Research.