Smultron i subko&co we wspólnej akcji dla gastronomii

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Smultron i subko&co we wspólnej akcji dla gastronomii

Krakowski software house i warszawska butikowa agencja digitalowa połączyły siły, by wspierać restauracje. Darmowe narzędzia marketingowe, webinar i mapa pozwalająca na zamówienie posiłku prosto z lokali z pominięciem pośredników to odpowiedź na kryzys, który uderzył w gastronomię.

W Polsce istnieje niemal 60 tysięcy punktów gastronomicznych. Ograniczenia nałożone przez władze sprawiły, że 15 marca br. obroty restauracji zaliczyły smutny rekord – spadły o 87% w porównaniu z ostatnim tygodniem przed zamknięciem i od tego czasu utrzymują się na poziomie -70% – -80%. 67% restauracji musiało zawiesić działalność, a 32% ciągle walczy, oferując dania w dowozie. Ich właściciele muszą liczyć się z tym, że przy współpracy z popularnymi platformami oferującymi dowóz, takimi jak UberEats, Pyszne czy Wolt, w kieszeni firmy kurierskiej zostaje kilkanaście-kilkadziesiąt procent wartości zamówienia.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Programiści z krakowskiego software house’u Smultron zauważyli ten problem i w ciągu weekendu stworzyli www.wspieramlokalne.pl – bezpłatny portal dla restauracji, kawiarni, cukierni i innych punktów gastronomii, które oferują swoje usługi w dostawie, lub na wynos. Użytkownik może wybrać restaurację z mapy, skontaktować się z nią bezpośrednio i złożyć zamówienie, dzięki czemu cały zysk zostaje w kieszeni restauratora.

– Wykonaliśmy wcześniej podobną aplikację o innej tematyce. Kiedy zobaczyliśmy jaka jest sytuacja w branży gastronomicznej, postanowiliśmy przystosować nasz autorski mechanizm platformy do potrzeb restauracji – mówi Marcin Stawowiak, założyciel firmy.

Przestawienie się na dostawę to dla restauracji często problem komunikacyjny.

– Aktualna sytuacja wywołała chaos informacyjny. Klienci nie wiedzą czy ich ulubiona restauracja jest czynna, czy dowozi a jeśli tak to w jaki sposób – samodzielnie czy we współpracy z platformą. Dodatkowo w takiej sytuacji jak ta, właściciele restauracji muszą szybko nauczyć się prowadzić własny marketing w Internecie. Jako agencja obsługująca marki spożywcze postanowiliśmy wesprzeć gastronomię i dać restauracjom narzędzia edukacyjne pozwalające na samodzielne stworzenie kampanii reklamowych na Facebooku – mówi Marta Subko, założycielka agencji subko&co. 

O tym jak działa portal www.wspieramlokalne.pl i jak samodzielnie ustawić swoją pierwszą kampanię na Facebooku już w najbliższy czwartek, 23.04.2020 o g. 17:00 możecie przekonać się na webinarze prowadzonym przez Smultron i subko&co. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij