Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kim są użytkownicy mobilni i jak korzystają z telefonów? – raport WIP Mobile 2013

86% Polaków posiada telefony komórkowe, a 20% z nich posługuje się smartfonem. Wagę rynku mobilnego ilustruje raport WIP Mobile, zrealizowany przez Gazeta.pl
O autorze
1 min czytania 2013-12-11

Raport World Internet Project Mobile 2013 wskazuje urządzenia mobilne, dzięki którym Polacy najczęściej podłączają się do sieci. Najbardziej popularnym sprzętem jest laptop, za pomocą którego z internetem łączy się aż 67% jego użytkowników. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności znajdują się smartfon (28%) oraz tablet (6%).

Raport wskazuje też, że 28% Polaków łączy się z internetem za pomocą smartfona, spędzając za jego pośrednictwem w sieci 2 godziny 42 minuty tygodniowo. Oprócz standardowego wykonywania połączeń i pisania wiadomości tekstowych coraz popularniejszymi czynnościami wykonywanymi na telefonie komórkowym są: słuchanie muzyki, przeglądanie stron internetowych, sprawdzanie poczty elektronicznej, granie w gry, korzystanie z dostępnych aplikacji lub programów komórkowych, a także wysyłanie zdjęć oraz korzystanie z serwisów społecznościowych.

– Grupa użytkowników bardzo mobilnych, którzy intensywnie korzystają ze smartfonów i mobilnego dostępu do internetu, jest wciąż nieliczna. Z drugiej strony, choć urządzenia i ich możliwości zmieniają się szybciej niż motywacje i umiejętności potrzebne do ich wykorzystania, to jednak nie ma wątpliwości, że wykorzystanie bardziej zaawansowanych funkcji nowoczesnych telefonów będzie się stopniowo upowszechniać – dodaje dr Dominik Batorski, członek zarządu Sotrender.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W raporcie wyraźnie obserwujemy, że za pomocą smartfonów najczęściej z internetem łączą się osoby w wieku do 39 lat, a w szczególności osoby najmłodsze w wieku 15-19 lat (39% z nich).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

World Internet Project to badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne, które realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska.

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post na stronie Technologie.Gazeta.pl.

Realizacja badania: Ipsos na zlecenie Gazeta.pl i Orange Polska; metoda CAPI (indywidualne wywiady w domach respondentów), reprezentatywna, losowo-kwotowa próba Polaków w wieku 15+, N = 2002, termin realizacji: 29.05-24.06.2013.