Zalando, MISBHV i KPH w nowej kampanii zwracają uwagę na sytuację społeczności LGBT+ w Polsce

Zalando, MISBHV i KPH w nowej kampanii zwracają uwagę na sytuację społeczności LGBT+ w Polsce
Zalando rusza z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.
O autorze
1 min czytania 2020-08-06

Wraz z rosnącą liczbą przypadków agresji oraz natężeniem mowy nienawiści w debacie publicznej, sytuacja polskiej społeczności LGBT+ ulega w ostatnich latach systematycznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH („Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło homo-, bi- lub transfobicznej przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.

By zwrócić uwagę na skalę przemocy, z jaką muszą zmierzyć się osoby publicznie deklarujące swoją przynależność do społeczności LGBT+, Zalando połączyło siły z KPH, polską organizacją pozarządową walczącą o prawa osób LGBT+, oraz z MISBHV – polską marką odzieżową tworzoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego. 

Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBT+. Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu – projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań – z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii. Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBT+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek. 

Kampania stworzona we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT ruszyła 6 sierpnia i będzie publikowana w mediach społecznościowych Zalando, MISBHV i KPH, jak również poprzez działania PR.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii powstał teaser oraz hero wideo, natomiast 8 sierpnia br. w Wysokich Obcasach pojawił się reportaż Łukasza Pilipa z historiami bohaterów, a dodatkowo inicjatywę wspierać będą przeprowadzone z bohaterami podcasty.

Zdjęcia kampanii zostały wykonane przez znaną fotografkę Zuzę Krajewską, która w przeszłości angażowała się w inicjatywy społeczne takie jak Vote Together, #sexedPL czy Surplus.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby dodatkowo wesprzeć społeczność LGBTQIA+ w Polsce, Zalando będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii, dedykowane osobom, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Pod koniec czerwca br. Kampania Przeciw Homofobii zaprezentowała nowy, nagrany w zaledwie 4 dni spot, który powstał w odpowiedzi na homofobiczną wypowiedź Andrzeja Dudy na temat osób LGBT+.

PS2

Krzysztof Gonciarz nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy – cały dochód z nich youtuber przekazał na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.