Nie daj się okraść, chroń swoją tożsamość – case study

28 stycznia, w rocznicę sporządzenia Konwencji 108 Rady Europy z 1981 r. w sprawie ochrony osób w zakresie zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, obchodzony jest Dzień Ochrony Danych Osobowych.
O autorze
2 min czytania 2014-01-27

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych wraz z firmą Fellowes stale podejmują temat ochrony danych osobowych prowadząc działania mające uświadomić Polakom zagrożenia związane z kradzieżą tożsamości. Najlepszym tego przykładem była kampania edukacyjna „Nie daj się okraść, chroń swoją tożsamość” zrealizowana w 2013 roku przy wsparciu agencji Clue PR.

Ubiegłoroczna edycja kampanii była kontynuacją edukacji społeczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych, zjawiska kradzieży tożsamości, dostępnych regulacji prawnych oraz zagrożeń wynikających z niewłaściwego zabezpieczenia danych osobowych. Poprzez prowadzoną ankietę dotyczącą ochrony danych wrażliwych oraz prezentację jej wyników, organizatorzy chcieli zwrócić uwagę społeczeństwa na najważniejsze zagadnienia ochrony danych osobowych, na które w codziennym życiu często nie zwraca się uwagi oraz uświadomić społeczeństwo jak dużym zagrożeniem jest utrata danych osobowych.

Realizacja

Komunikacja kampanii w mediach została oparta na wynikach ankiety dostępnej na stronie www.ochronatozsamosci.pl, która ma charakter edukacyjny. Partnerem merytorycznym ankiety było Biuro Informacji Kredytowej. Celem projektu było zbadanie wiedzy Polaków z zakresu ochrony danych osobowych. W badaniach uwzględnione zostały m.in.: skala zjawiska, znajomość problematyki kradzieży tożsamości, sposoby zabezpieczania się przed kradzieżą oraz zachowania społeczne wpływające na poziom zagrożenia. W ciągu roku ankietę wypełniło 1550 badanych (ankieta prowadzona od 1 października 2012 roku).

W ramach kampanii firma Fellowes wraz z agencją Clue PR zorganizowały konferencję, której prelegentami byli: dr Wojciech Rafał Wiewiórowski, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, dr Mariusz Cholewa, Prezes Zarządu Biura Informacji Kredytowej oraz dr Anna Wilk, socjolog, która opracowała wyniki ankiety. Za pozyskanie patronatów nad kampanią (GIODO, BIK) odpowiedzialna była również agencja. Dodatkowo, w ramach kampanii, firmy zorganizowały wykłady GIODO na wybranych warszawskich uczelniach. Firma Fellowes przyczyniła się także do rozpowszechnienia idei ochrony prywatności, danych osobowych wśród uczniów i nauczycieli poprzez wsparcie Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Twoje dane – twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych – inicjatywa skierowana do uczniów i nauczycieli” organizowanego przez GIODO.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podsumowanie projektu

Główne działania kampanii odbyły się w ciągu jednego miesiąca (październik 2013). Agencja PR przeprowadziła działania komunikacyjne mające na celu dotarcie z tematem do mediów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, lifestylowych, ekonomicznych, społecznych i poradnikowych.

Dzięki nim pojawiło się ponad 100 publikacji – w głównych mediach drukowanych, online oraz w stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym m.in. w takich mediach jak: Rzeczpospolita, Metro, Uważam Rze, Polskie Radio Program 1, TOK FM, TVN CNBC, Polsat Biznes. Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji wyniósł blisko 500 000 zł, natomiast sprzedaż niszczarek firmy Fellowes w czwartym kwartale 2013 roku wzrosła o 25%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raport z przeprowadzonych badań na temat ochrony tożsamości wykazał również, że świadomość społeczeństwa w tym obszarze znacznie wzrosła. Jest jeszcze sporo do zrobienia, dlatego firma Fellowes ma w planach dalszą edukację społeczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się