Spotify prezentuje wakacyjne trendy z czasu izolacji

Playlisty na Spotify okazały się niezwykle popularne wiosną tego roku. Jak odnotowała platforma streamingowa, użytkownicy Spotify stworzyli i odsłuchali wówczas aż 2750 list odtwarzania, towarzyszących im w trakcie wykonywania domowych obowiązków i nabywania nowych umiejętności.
O autorze
2 min czytania 2020-09-02

Lipiec na Spotify był najszczęśliwszym miesiącem bieżącego roku

Jak wynika z danych, użytkownicy platformy w lipcu słuchali głównie optymistycznych melodii, w kontrze do kwietnia, kiedy preferowali wolniejsze i bardziej melancholijne utwory. Jednak pomimo, że większość z nas stara się czerpać radość z pięknej pogody i odkrywać lokalną turystykę, użytkownicy Spotify nadal tworzą i słuchają playlist dedykowanych kwarantannie. Obecnie jest ich już 1,3 miliona, a wśród najpopularniejszych utworów w okresie od 5 maja do 30 lipca znalazły się: „Stuck With U” Ariany Grande i Justina Biebera, „Bored In The House” Tyga i Curtis Roach, „Be Kind (with Halsey)” Halsey i Marshmello, „Lockdown” autorstwa Andersona Paaka jak również „I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)” Whitney Houston czy nowy album Taylor Swift z utworem „exile”.

Czas wolny na świeżym powietrzu to jest to!

Jak wynika z opracowania, jazda na rowerze i rolkach okazały się jednymi z popularniejszych rozrywek i form spędzenia aktywnie czasu na świeżym powietrzu. W okresie od 5 maja do 30 lipca na całym świecie stworzono ponad 54,000 playlist dedykowanych tym aktywnościom, z czego ponad 5 tysięcy tylko w Polsce.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do najbardziej popularnych piosenek słuchanych w trakcie rowerowych przejażdżek po Polsce należały: „BUBBLETEA” Quebonafide i Darii Zawiałow, „Impreza” Sobela czy „Polskie Tango” Taco Hemingway’a i Lanka. Z kolei na rolkach słuchaliśmy „Blinding Lights” The Weeknd, „Don’t Start Now” Duy Lipy czy „Watermelon Sugar” Harrego Stylesa.

Staycation to nowe vacation!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Możliwość swobodniejszego wychodzenia z domu z oraz ciepłe letnie dni sprawiły, że zaczęliśmy doceniać lokalną turystykę i z dużą przyjemnością odbywać krajowe wycieczki. To z kolei wpłynęło na prawie 120-procentowy wzrost ilości playlist w kontekście „Staycation” od czerwca do lipca.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, w związku ze wzrostem popularności wycieczek samochodowych po kraju, od czerwca do lipca Spotify odnotował aż 92-procentowy wzrost liczby playlist dedykowanych długim podróżom spędzonym w aucie. Jako, że w lipcu użytkownicy serwisu byli w ciągłym ruchu, słuchalność muzyki i podcastów w trybie offline wzrosła na świecie o 24 proc. w porównaniu z innymi miesiącami, a w Polsce aż o prawie 70%.

Słuchaliśmy wówczas „Watermelon Sugar” Harrego Stylesa, „Here Comes The Sun” the Beatles, „Party in the USA” Miley Cyrus, „Don’t Stop Believin’” Journey, „Livin’ On A Prayer” Bon Jovi, „Hey Ya!” OutKast czy „Life is a Highway” Rascal Flatts. Z kolei tym, którzy w porywach letniej spontaniczności nie zdążyli stworzyć własnej playlisty z pomocą przyszły najpopularniejsze listy odtwarzania dostępne w serwisie: „Classic Road Trip Songs” oraz „70s Road Trip” .

Nuda do kwadratu

Ostatnie miesiące okazały się szczególne i sprawiły, że wielu z nas odczuło monotonię i lekkie znudzenie. Znajduje to potwierdzenie również w danych Spotify, wskazujących, że w okresie od 5 maja do 30 lipca na platformie powstało ponad 127 tysięcy playlist zawierających w tytule słowo „nuda”. Wśród najczęściej wybieranych utworów, przy których Polacy myśleli o niebieskich migdałach, znalazły się: „#Hot16Challenge2” w wykonaniu Szpaka i Raff J.R., „100 dni do matury” Maty, „Melodia” sanah czy „Rainman” w wykonaniu Tymka, 2K, Michała Graczyka, Trill Pema i Tedego.

Z kolei tym, którzy chcieliby oderwać się od codziennej monotonii i spędzić czas z przyjaciółmi, Spotify udostępnia Sesje Grupowe, które pozwalają użytkownikom na słuchanie w czasie rzeczywistym tej samej playlisty bądź podcastu w gronie znajomych.