Organizacja Brandalism umieściła na billboardach parodie reklam marek samochodowych – chce tym zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia powietrza

Organizacja Brandalism umieściła na billboardach parodie reklam marek samochodowych – chce tym zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia powietrza
Proekologiczna organizacja Brandalism umieściła w przestrzeni miejskiej takich miast, jak m.in. Bristol, Birmingham, Cardiff, Leeds i Londyn ponad 100 billboardów. Są one parodią typowych reklam marek samochodowych i mają na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem zanieczyszczenia powietrza.
O autorze
1 min czytania 2020-09-08

Plakaty będące parodią reklam marek samochodowych, takich jak Ford, Volkswagen czy BMW, pojawiły się na billboardach oraz przystankach autobusowych przy ulicach największych miast Anglii oraz Walii. Kreacje stworzone przez aktywistów proekologicznej i zarazem antyreklamowej organizacji Brandalism krytykują przemysł samochodowy za wprowadzające społeczeństwo w błąd kampanie, które zwiększają popyt na zanieczyszczające powietrze pojazdy. 

– Reklamy marek samochodowych promują posiadanie prywatnych aut jako symbol statusu. W kampaniach władza, sukces i status społeczny mieszają się z egzotycznymi lokacjami i pustymi drogami, aby promować mit wolności i mobilności. Wynikające z tego problemy, takie jak korki uliczne, pogarszające się zanieczyszczenie powietrza i zmiany klimatyczne zostały jednak pominięte w tych błyszczących reklamach. Absurdalny jest też fakt, że billboardy reklamowe służą do promowania nowych samochodów kierowcom stojącym w korkach – powiedział Peter Marcuse z organizacji Brandalism.

Nietypowe kreacje stworzyło ponad 30 artystów z całego świata, którzy na co dzień związani są ze stowarzyszeniem. Efekty możecie poniżej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Pod koniec 2018 roku na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie pojawiły się karykatury popularnych plakatów znanych marek. To działanie subvertisingowej grupy Special Patrol Group, która walczy z konsumpcjonizmem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W 2019 roku na ulicach kilku polskich miast pojawiły się klepsydry pogrzebowe o treści nawiązującej do katastrof klimatycznych. Była to część akcji społecznej polskiego oddziału organizacji Extinction Rebellion, która tym samym chciała zwrócić uwagę społeczeństwa na skutki globalnego ocieplenia.