Uncle Ben’s to teraz Ben’s Original – marka przeszła rebranding z uwagi na oskarżenia o rasizm

Uncle Ben’s to teraz Ben’s Original – marka przeszła rebranding z uwagi na oskarżenia o rasizm

W czerwcu marka Uncle Ben’s ogłosiła, że z uwagi na oskarżenia o rasizm, przejdzie rebranding. Nazwę brandu zmieniono na Ben’s Original, z opakowań zniknął też wizerunek czarnoskórego mężczyzny.

Z uwagi na zagorzałą dyskusję w Stanach Zjednoczonych na temat uprzedzeń na tle rasowym, wiele marek, których historia sięga kilkadziesiąt lat wstecz, zdecydowało się na przejście rebrandingu. Jednym z takich brandów jest Uncle Ben’s.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Już bowiem w czerwcu br. przedstawiciele koncernu PepsiCo, do którego należy marka, zapowiedzieli, że rebranding obejmie nie tylko nazwę – pierwszy raz użyto jej w 1946 roku w odniesieniu do czarnego rolnika znanego jako Wujek Ben, zaś określenie „wujo” niegdyś stosowali biali Amerykanie w odniesieniu do starszych Afroamerykanów, bowiem odmawiali zwracania się do nich per „pan” – ale również opakowania produktów marki. Do tej pory widniał na nich wizerunek wspomnianego wyżej czarnoskórego Wujka Bena.

Na fali zmian, marka Uncle Ben’s będzie się teraz nazywać Ben’s Original. Z kolei nowe opakowania – już bez wizerunku czarnoskórego mężczyzny i z nową nazwą – trafią do sklepów w przyszłym roku.

PS

Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.

PS2

Z uwagi na zagorzałą dyskusję na temat dyskryminacji rasowej, która wybuchła parę miesięcy temu w Stanach Zjednoczonych, firma Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego kultowego produktu – zdaniem przedstawicieli marki określenie „sos cygański” jest za bardzo rasistowskie.

PS3

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

PS4

Kilka dni temu Disney Polska na swoim facebookowym profilu polubił komentarz, w którym pochwalono film „Mulan” za to, że nie ma w nim „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Agencja obsługująca markę w social mediach przeprosiła i zapowiedziała wpłatę 50 tys. zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij