Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Grupa Żywiec daje butelkom drugie życie, wspierając dodatkowo służbę zdrowia i lokalną gastronomię

W ramach kampanii „Daj butelce drugie życie” w wybranych miastach staną specjalne strefy, gdzie mieszkańcy będą mogli oddawać butelki zwrotne bez paragonu. Dodatkowo za każdą oddaną w strefach butelkę Grupa Żywiec przeznaczy 1 zł na posiłki dla służby zdrowia z lokalnych restauracji.
O autorze
2 min czytania 2020-11-23

Lokalna odsłona akcji „Daj butelce drugie życie” rozpoczęła się 20 listopada w Namysłowie, a mobilne punkty zwrotu butelek staną do końca roku także w Elblągu, Warce, Leżajsku i Żywcu. Celem tego działania jest zachęcenie mieszkańców miast, w których znajdują się browary Grupy Żywiec do oddawania butelek zwrotnych i pokazanie im, jak tego typu działania przekładają się na troskę o środowisko. Organizatorzy zadbali, aby strefy były w pełni zabezpieczone zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego.

W tym roku poza środowiskiem akcja dodatkowo wesprze także lokalne instytucje służby zdrowia oraz lokale gastronomiczne. Grupa Żywiec przeznaczy 1 zł za każdą oddaną butelkę na zakup posiłków dla personelu medycznego, pomagając tym samym restauratorom. Posiłki zostaną zakupione przez platformę Gastroakcja.pl, dzięki której konsumenci mogą nabywać vouchery dostępne w restauracjach, które będą do wykorzystania w momencie kiedy lokale się otworzą. Platforma, której patronem jest Grupa Żywiec, powstała podczas pierwszej fali pandemii, aby wesprzeć restauracje i bary, które w związku z ograniczeniami znalazły się w trudnej sytuacji.

Akcja stanowi rozszerzenie „Świątecznej Zwrotki Ż”, która w ubiegłym roku w formie mobilnej strefy zachęcała mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych. W zaledwie 10 dni zebrano 6800 butelek zwrotnych, każda zebrane butelka stanowiła 1 zł, które Browar obiecał przeznaczyć na zakup oraz posadzenie wyjątkowych drzew tlenowych w Żywcu.

Działanie jest częścią ogólnopolskiej akcji „Daj butelce drugie życie”, która umożliwia konsumentom oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu na terenie całej Polski. Według większości badanych to właśnie paragon stanowi najczęstszą barierę powstrzymującą ich przed sięganiem po butelki zwrotne. W ten sposób Grupa Żywiec zachęca konsumentów do zwracania butelek zwrotnych oraz większej troski o środowisko naturalne. W ramach akcji konsumenci mogą zwracać butelki zwrotne marek, Żywiec, Warka, Warka Radler, Namysłów Pils, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Każda zmiana zaczyna się od postawienia małego kroku. Zachęcamy mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do tej ekologicznej akcji. Realizując kampanię „Daj butelce drugie życie” umożliwiliśmy oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu już w kilku tysiącach sklepów na terenie całej Polski, a tegoroczna kampania, którą prowadzimy w naszych małych ojczyznach tylko to podkreśla. Kupując piwo w butelce zwrotnej dokonujemy dobrego wyboru dla środowiska, a oddając je do sklepu mamy realny wpływ na ograniczenie emisji CO2 – mówi Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Promowanie opakowań zwrotnych od lat znajduje się w centrum zainteresowania Grupy Żywiec. Już teraz blisko połowa piwa produkowanego w browarach Grupy Żywiec sprzedawana jest właśnie w takich opakowaniach. Dlaczego? Ślad węglowy butelki zwrotnej jest aż 10 razy niższy niż w przypadku zwykłej butelki. Co więcej butelki zwrotne mogą być wykorzystane ponownie nawet 25 razy w ciągu 5 lat i to bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dzięki działaniom firmy, m.in. poprzez podniesienie kaucji oraz realizację akcji „Daj butelce drugie życie” udało się zmniejszyć liczbę butelek, które do tej pory nie wracały do naszych browarów o 55 mln butelek. W czasie pandemii COVID-19 konsumenci chętniej jednak sięgają po piwo w opakowaniach jednorazowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mobilne strefy „Daj butelce drugie życie” pojawią się w pięciu miastach Polski w następujących terminach:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Namysłów: 20-22 listopada
  • Warka: 27-29 listopada
  • Elbląg: 4-6 grudnia
  • Leżajsk: 11-13 grudnia
  • Żywiec: 18-20 grudnia

Kampania „Daj butelce drugie życie” to część działań Grupy Żywiec w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy lepszy świat”, obejmującej także m.in. ochronę zasobów wodnych, redukcję emisji CO2, dbałość o zrównoważone zaopatrzenie czy wspieranie odpowiedzialnej konsumpcji. Szczegóły akcji można znaleźć na stronie.