Francuskie radio publiczne France Inter nie chce wyemitować reklamy zawierającej słowo „chrześcijanie”

Francuskie radio publiczne France Inter nie chce wyemitować reklamy zawierającej słowo „chrześcijanie”
Radio publiczne France Inter odmówiło emisji reklamy stowarzyszenia non-profit L'Oeuvre d'Orient z uwagi na to, że pojawia się w niej słowo „chrześcijanie”. Dyrekcja rozgłośni tłumaczyła to obowiązkiem przestrzegania neutralności religijnej.
O autorze
1 min czytania 2020-12-08

L’Oeuvre d’Orient to francuskie stowarzyszenie non-profit z przeszło 100-letnią historią, które wspiera chrześcijan na Wschodzie, m.in. poprzez finansowanie działań społecznych, szkół, czy też szpitali, z których ta społeczność korzysta. Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia organizacja chciała wykupić w publicznej rozgłośni radiowej France Inter czas antenowy, podczas którego zostałaby wyemitowana reklama fundacji. Jednak dyrekcja radia nie zgodziła się na to.

Powodem jest słowo, które pojawia się w reklamie, a dokładnie – „chrześcijanie”. Przedstawiciele France Inter decyzję tę tłumaczą obowiązkiem przestrzegania neutralności religijnej. Jednocześnie, dyrekcja radia przyznała, że chce wesprzeć działalność L’Oeuvre d’Orient, lecz reklama musiałaby zostać nieco zmieniona – zamiast sformułowania „pomoc wschodnim chrześcijanom”, rozgłośnia zaproponowała, by w reklamie pojawiło się stwierdzenie mówiące o „dziele na rzecz Bliskiego Wschodu”. 

Przedstawiciel L’Oeuvre d’Orient, biskup Pascal Gollnisch, otwarcie stwierdził, że decyzja dyrekcji France Inter jest znakiem „otwartego ateizmu” i zwrócił się do radia o zmianę stanowiska. 

Jednocześnie wystosował też apel do parlamentarzystów o zajęcie stanowiska w tej sprawie i mediację.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Polski oddział sieci Carrefour poinformował o wstrzymaniu emisji reklamy na platformie TVP VOD po tym, jak pewna użytkowniczka Twittera zwróciła uwagę na to, że w serwisie tvp.info pojawiają się homofobiczne treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, poinformował na swoim profilu na LinkedInie o zaprzestaniu reklamowania popularnego portalu w radiowej Trójce. Ma to związek z głośnym zamieszaniem wokół piosenki Kazika.

PS3

7 czerwca br. marka Durex ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Głośni w łóżku”, której bohaterami jest m.in. para jednopłciowa. TVP, jako jedyna stacja, odmówiła emisji spotu, tłumacząc, że może mieć ona „negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich”.