Kampania „Milka. Moje miasto się przytula” znów na najwyższym podium

Kampania „Milka. Moje miasto się przytula” jako jedyna polska kampania otrzymała wyróżnienie w plebiscycie Mercury Excellence Awards 2013.
O autorze
3 min czytania 2014-03-11

Mercury Excellence Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie w branży PR. Promuje doskonałość, jakość i wydajność w różnych dziedzinach Public Relations. W tym roku do oceny międzynarodowego jury wpłynęło prawie 700 projektów z 21krajów. „Milka. Moje miasto się przytula” zdobyła wyróżnienie w kategorii „Campaigns – Corporate/ Commercial”. Jury w ocenie projektów brało pod uwagę kreatywność i sprawne prowadzenie komunikacji, jakie przekładają się na wysokie standardy PR.

– Robimy w Polsce kampanie na najwyższym światowym poziomie, więc i nagrody są formatu światowego. To miara nie tylko serwisu naszej agencji, ale i w ogóle poziomu polskiego PR – nawet jeśli w tym roku tylko nasza kampania otrzymała tę prestiżową nagrodę – powiedział Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications.

Agencja Alert Media Communications wraz z Mondelez Polska oraz domem mediowym Starcom współtworzyła koncept akcji, odpowiedzialna była również za realizację strategii PR w mediach ogólnopolskich, regionalnych oraz współpracę z władzami lokalnymi. Agencja prowadziła centralne biuro prasowe akcji przez cały czas jej trwania oraz trzy lokalne biura podczas eventów finałowych.

– Wyzwanie, które przed sobą postawiliśmy nie było łatwe: co zrobić, by Polacy doświadczyli świata Milki, który znają z reklam i naprawdę się w ten świat zaangażowali? Postanowiliśmy po raz pierwszy w historii wybrać Najmilsze Miasto w Polsce, a wynik plebiscytu uzależnić od prawdziwego zaangażowania mieszkańców w bycie miłymi i przyjaznymi dla innych. Nie było to łatwe, bo świat Milki bardzo różni się od tego dookoła nas. Jednak my wierzymy, że to właśnie dobre zachowania i pozytywne wartości, jak serdeczność, otwartość czy życzliwość oraz ludzie, którzy je pielęgnują, sprawiają, że nasze otoczenie jest milsze i dobrze nam się w nim przebywa. Okazało się, że wielu Polaków myśli tak samo i to oni przesłali sobie przez 12 tygodni ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń – powiedziała Agnieszka Kępińska, Kierownik ds. Kontaktów Zewnętrznych i Komunikacji Mondelez Polska S.A.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W opinii Doroty Chruściel-Dziekańskiej, Key Account Directora w Alert Media Communications, stojącej na czele zespołu odpowiedzialnego za realizację działań PR w tym projekcie, o sukcesie kampanii w dużej mierze zdecydowało bardzo silne zaangażowanie mediów lokalnych, które nie tylko relacjonowały jej przebieg, ale także mocno wspierały swoje miasta. Komunikacja PR była prowadzona na ogromną skalę. Skontaktowaliśmy się z każdym, powtórzę, każdym miastem w Polsce. Baza wszystkich mediów lokalnych w 908 miastach mediów regionalnych, miejskich serwisów internetowych, mediów ogólnopolskich i profilowanych, m.in. opiniotwórczych, lifestylowych, kobiecych, turystycznych, marketingowych itd., obejmowała blisko 4.000 rekordów, a wszystkie komunikaty przygotowywane były w mutacjach dostosowanych do charakteru danego medium – powiedziała.

– Projekt został zauważony i doceniony zarówno przez konsumentów, jak i władze miast, które mocno zaangażowały się w jego promocję. Zainteresowanie, a także kreatywność mieszkańców w zakresie wspierania swoich miast niestandardowymi działaniami przeszła najśmielsze oczekiwania zespołu prowadzącego akcję. W social media uczestnicy stworzyli i opublikowali 3 600 nowych wątków na temat akcji, które wyświetlono ponad 600 000 razy – powiedział Piotr Ruszak, Senior Comminication Manager z domu mediowego Starcom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mercury Excellence Award to już kolejna nagroda dla projektu „Milka. Moje miasto się przytula”. Ogromnym sukcesem były wyniki konkursu Magellan Awards, w którym akcja otrzymała aż 3 nagrody: najwyższą, platynową nagrodę w kategorii „Product Service Communications: Consumer”, 2. miejsce w „TOP25” spośród wszystkich 400 zgłoszonych do konkursu kampanii z całego świata oraz wyróżnienie „Best Agency Campaign” dla najlepszej na świecie kampanii przygotowywanej we współpracy z agencją. Akcja ta otrzymała także w 2013 roku Złoty Spinacz w kategorii „Media i Styl Życia” oraz dwa wyróżnienia European Excellence Awards w kategorii „Best Campaign” i w kategorii „Food&Beverage”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O kampanii „Milka. Moje miasto się przytula”

Kampania „Milka. Moje miasto się przytula” wystartowała w kwietniu i zakończyła się w lipcu ub. r. Celem akcji było znalezienie najmilszego miasta w Polsce, zaangażowanie w to jak największej liczby Polaków oraz wywołanie ich pozytywnych emocji i pożądanych skojarzeń związanych z marką. W akcji wzięło udział ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, na które oddano ok. 8 milionów wirtualnych głosów. Projekt został podzielony na 5 etapów. Na każdym z nich wykorzystywane były wzajemnie się uzupełniające działania on- i off-line (komunikacja 360º). W efekcie działań PR na temat akcji pojawiło się ok. 800 publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie, napisanych przez 455 różnych redakcji o odnotowanej liczbie ponad 86 mln impresji. Ponadto w social media uczestnicy stworzyli i opublikowali 3 600 nowych wątków na temat akcji, które wyświetlono ponad 600 000 razy. Na sukces kampanii prowadzonej w tak dużej skali pracował blisko 30-osobowy zespół. Za pomysł i strategię odpowiadał Mondelez Polska S.A. i Starcom, za kreację i działania digital – agencja NEXT, za działania PR – Starcom, ALERT MEDIA Communications i Rc2-Raczkiewicz Chenczke Consultants, za organizację eventów – Event Factory, a za planowanie i zakup mediów – Starcom

O Mercury Excellence Awards

Mercury Excellence Awards to konkurs branży PR organizowany w Nowym Jorku przez amerykańską organizację MerComm Inc., corocznie od 1987 roku. Specjaliści z jury poszukują kreatywnych, inteligentnych i innowacyjnych projektów, których realizacja mogą przyczyniać się do rozwoju branży. Nagroda symbolicznie nawiązuje do postaci rzymskiego boga Merkurego, który był posłańcem innych bogów. Ma podkreślać najlepsze standardy w komunikacji PR.