Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Coca-Cola, Pepsi i Nestle „największymi śmieciarzami na świecie” – trzeci raz z rzędu

Coca-Cola, Pepsi i Nestle „największymi śmieciarzami na świecie” – trzeci raz z rzędu
Popularne koncerny – Coca-Cola, Pepsi oraz Nestlé – trzeci rok z rzędu znalazły się na szczycie zestawienia przygotowanego przez ekologów z organizacji Break Free From Plastic. Wszystkie trzy firmy zostały nazwane „największymi śmieciarzami na świecie”.
O autorze
1 min czytania 2020-12-10

Organizacja Break Free From Plastic od wielu lat walczy z wszechobecnym plastikiem – jak zresztą sama jej nazwa wskazuje. Stowarzyszenie co roku wydaje też obszerny raport pokazujący, które globalne koncerny są odpowiedzialne za produkcję największej ilości plastiku. 

Kilka dni temu Break Free From Plastic zaprezentowało tegoroczne zestawienie „największych śmieciarzy na świecie”. Pierwsze, niechlubne miejsce zajął koncern Coca-Cola. Tuż za nim znalazła się firma Pepsi oraz Nestle.

Jak  zauważyła organizacja Break Free From Plastic, Coca-Cola produkuje więcej plastikowych odpadów niż Pepsi i Nestlé razem wzięte. W ramach raportu bowiem około 15 tys. wolontariuszy zebrało 346 tys. sztuk śmieci – ponad 13 tys. butelek porozrzucanych po parkach, w lasach oraz na plażach posiadało logotyp słynnego, amerykańskiego koncernu. Niewiele ponad 5 tys. plastikowych odpadów „należało” do Pepsi, zaś ponad 8 tysięcy – do Nestle. 

Ekolodzy z organizacji Break Free From Plastic zarzucili markom, które znalazły się z rankingu, że mimo iż twierdzą, że pracują nad tym, by zminimalizować ilość produkowanego plastiku, to tak naprawdę wciąż nie wprowadziły żadnego rozwiązania, które mogłoby przeciwdziałać temu problemowi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tuż po publikacji raportu marki postanowiły odnieść się do postawionych im zarzutów. Przedstawiciele Coca-Coli w rozmowie z BBC zaznaczyli, że do 2030 roku chcą uruchomić program, który sprawi, że wszystkie wyprodukowane przez firmę plastikowe butelki będą z powrotem do niej trafiały i będą recyklingowane. Natomiast osoba związana z koncernem Nestlé zapowiedziała, że firma zamierza zmniejszyć o kilkadziesiąt procent produkcję plastiku do 2025 roku. 

Pepsi zaś ogłosiło, że do 2021 roku wszystkie butelki napojów Pepsi oraz Mirinda wykonane będą z plastiku pochodzącego z recyklingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego i w 100% nadaje się do recyklingu.

PS2

W ubiegłym roku marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.