Jakie metody płatności powinien udostępniać sklep internetowy?

Jakie metody płatności powinien udostępniać sklep internetowy?
Rozpoczynając działalność w sektorze e-commerce, warto wykorzystywać nowoczesne rozwiązania odpowiadające zapotrzebowaniu konsumentów. Dostawcy płatności oferują swoim partnerom różnorodne opcje finalizacji transakcji w obrębie sklepu internetowego.
O autorze
1 min czytania 2020-12-21

Które rozwiązania wpływają najkorzystniej na decyzje zakupowe klientów?

BLIK

Polski system płatności opiera się na transakcji realizowanej pomiędzy klientem a platformą sprzedażową obsługiwaną przez konkretnego agenta rozliczeniowego. BLIK bazuje na kodach autoryzacyjnych, składających się z sześciu cyfr w przedziale 0–9. Kombinacje generowane są przez Polski Standard Płatności na żądanie instytucji finansowej. Aktywacja BLIK-a odbywa się za pośrednictwem strony internetowej banku. Chcąc korzystać z systemu, trzeba ponadto pobrać odpowiednią aplikację na urządzenie mobilne. BLIK stanowi bezpieczny moduł, pozwalający na szybki przelew środków finansowych na rachunek bankowy lub numer telefonu użytkownika modelu. System pozwala również sprzedawać produkty na etapie promocyjnym. Właściciele sklepów mogą akceptować operacje w ramach sesji zakupowej w przypadku braku terminala point of sale. W tego typu transakcjach wymaga jest jedynie instalacja odpowiedniej aplikacji mobilnej.

One click payment

Płatności online jednym kliknięciem ograniczają działania związane z własnoręcznym wprowadzeniem danych debetowej, kredytowej lub przedpłaconej karty. Informacje te zostają bowiem zapisane po wyrażeniu zgody konsumenta na ich przechowywanie w obrębie danej platformy. Pierwsza operacja realizowana za pomocą metody one click payment chroniona jest z wykorzystaniem standardów bezpieczeństwa w ramach protokołu 3D Secure. Nowoczesny moduł ze względu na szybkość realizacji zakupów pozwala ograniczyć liczbę porzucanych koszyków. Chcąc wdrożyć system obrębie platformy sprzedażowej, nie trzeba posiadać certyfikatu PCI. One click payment pozwala zakupić produkt w czasie, nie przekraczającym 0,5 sekundy. System stanowi świetne rozwiązanie dla e-handlowców pragnących zbudować trwałe relacje z klientami. Funkcjonalność modułu jest dużym udogodnieniem dla konsumentów realizujących operacje o zróżnicowanych wartościach.

Pay-by-link

Sesja zakupowa w ramach systemu realizowana jest pomiędzy trzema ogniwami – sprzedawcą, operatorem oraz bankiem zatwierdzającym przelew. Po wybraniu towaru oraz zaznaczeniu formy dostawy klient musi wskazać logarytm instytucji finansowej, w którym ma on założone konto. W kolejnym etapie system przekierowuje konsumenta do panelu logowania w obrębie serwisu internetowego banku. Dane przelewu generowane są automatycznie, a po wprowadzeniu kodu autoryzacyjnego operacja zostaje zatwierdzona. Zakończona transakcja przekierowuje klienta do witryny sklepu internetowego. Pay-by-link stanowi popularną formę płatności online, z której korzysta wiele użytkowników platform sprzedażowych. Finalizacja operacji w ramach modułu trwa kilkanaście sekund.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy wyborze odpowiednich metod płatności online warto wziąć pod uwagę oczekiwania konsumentów. Ich zadowolenie wpływa bowiem na osiągane wyniki sprzedażowe. Warto również nawiązać współpracę z operatorem dostarczającym nowoczesne rozwiązania bazujące na efektywnych systemach zabezpieczających przelew środków finansowych.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Artykuł powstał we współpracy z Partnerem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się