Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Suszonki roku – top 65 najpopularniejszych kreacji 2020

Suszonki roku – top 65 najpopularniejszych kreacji 2020
Psy szukające domów na opakowaniach pizzy, pleśniejący Whopper Burger Kinga i buty Pumy przypominające Adolfa Hitlera ;) – to m.in. te kreacje były jednymi z najpopularniejszych suszonek w 2020 roku.
O autorze
9 min czytania 2021-01-11

#1 Puma: Buty przypominające Adolfa Hitlera

Tuż po premierze nowego modelu sneakersów „Storm Adrenaline”, Puma znalazła się w ogniu krytyki – internauci dopatrzyli się bowiem w butach niemieckiej marki podobizny dyktatora Adolfa Hitlera.

#2 Proekologiczny Rossmann w Łodzi

W połowie czerwca 2020 roku w dawnej fabryce Poznańskiego w Łodzi została otwarta nowa, flagowa drogeria marki Rossmann. Sklep pełen jest nowoczesnych, a także proekologicznych rozwiązań – znajdziemy tam m.in. automaty do napełniania butelek żelem pod prysznic, szamponem czy też płynem do prania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Psy szukają domu na opakowaniach pizzy

W ramach akcji organizacji „Bieg na sześć łap” na wybranych opakowaniach pizzy na wynos olsztyńskiej pizzerii Ravioli Street umieszczone zostały zdjęcia bezdomnych psów, które czekały na adopcję. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4 Ben & Jerry’s: Netflix & Chill’d

W ubiegłym roku Ben & Jerry’s przygotowało coś w sam raz dla tych, którzy uwielbiają spędzać wolny czas na oglądaniu swoich ulubionych seriali (zwłaszcza tych na Netfliksie) – lody o smaku „Netflix & Chilll’d”, które z pewnością umilą taki wieczór.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5 Carrefour: Automat z kosmetykami Yope

Na początku września 2020 roku Carrefour uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym liczbę wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.

#6 Gdańsk: Miejska farma ziół

Latem 2020 roku, w dwóch lokalizacjach w Gdańsku – przy ulicy Grobla IV i Za Murami – pojawiło się kilkanaście skrzyń z wieloma kompozycjami ziół, takich jak m.in. bazylia kulinarna, lubczyk czy koper. Inicjatywa była częścią projektu edukacyjnego Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

#7 WeatherTech: Lucky Dog

Aby podziękować weterynarzom za uratowanie swojego psa, właściciel firmy Weathertech postanowił wykupić blok reklamowy podczas zeszłorocznego Super Bowl. Tym samym chciał on zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u zwierząt.

#8 Patagonia: „Vote the as*** out” 

Patagonia postanowiła zainicjować niekonwencjonalną kampanię profrekwencyjną w związku z ubiegłorocznymi wyborami prezydenckimi w USA – marka ukryła na metkach swoich ubrań dyskretny apel do klientów.

#9 Miami Ad School: The Spoiler Billboard

To kolejny nietypowy pomysł na to, jak zachęcić społeczeństwo do pozostania w swoich domach w związku z pandemią koronawirusa – studenci berlińskiego oddziału Miami Ad School stworzyli billboardy ze spoilerami dotyczącymi popularnych produkcji platformy.

#10 Gucci Beauty: Kampania w duchu body positive

W ubiegłym roku marka Gucci zaprezentowała kampanię utrzymaną w duchu idei body positive. Jedną z bohaterek sesji zdjęciowej była Ellie Goldstein, 18-letnia modelka z zespołem Downa.

#11 Pantone: Period

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracały uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

#12 Quebonafide: Krzyżówki panoramiczne

Quebonafide po raz kolejny zaskoczył swoich fanów – tym razem popularny polski raper opublikował na swoim InstaStory zdjęcie słynnych krzyżówek panoramicznych, na okładce których widnieje jego wizerunek.

#13 Penny: Cena powiększona o koszty klimatyczne

Niemiecki supermarket Penny ruszył niedawno z inicjatywą, której celem jest pokazanie, jaki jest faktyczny koszt produktów codziennie przez nas kupowanych. W ramach nietypowego eksperymentu teraz przy cenie produktu podawana jest druga, nieco wyższa cena – jest ona powiększona o koszty klimatyczne.

#14 Krakowska IKEA: Ciche wtorki

11 lutego 2020 roku IKEA Kraków po raz pierwszy na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.

#15 Gran Teatre del Liceu: Koncert dla biocenu

Tuż po zakończeniu blisko trzymiesięcznego lockdownu w Hiszpanii, artyści z opery Gran Teatre del Liceu w Barcelonie zagrali swój pierwszy koncert. Na widowni nie zasiedli jednak ludzie, a… rośliny.

#16 IKEA: Yoga

Australijski oddział IKEA ruszył niedawno z kolejną niekonwencjonalną kampanią. W jej ramach sieć stworzyła wideo z sześciominutową praktyką jogi, w której pozycje nawiązują do produktów oferowanych przez markę.

#17 Tajlandzki Park Narodowy: Śmieci

Władze Parku Narodowego w Tajlandii wpadły na nietypowy pomysł zwrócenia uwagi społeczeństwa na problem zaśmiecania rezerwatów przyrody – jeżeli jakiś turysta zostawi po sobie śmieci w parku, te zostaną mu odesłane pocztą.

#18 Pałac festiwalu Cannes dla bezdomnych

Ubiegłoroczny festiwal filmowy w Cannes został przełożony ze względu na pandemię koronawirusa. W związku z tym władze miasta postanowiły tymczasowo przekształcić pałac, w którym rokrocznie odbywa się wydarzenie, na ośrodek dla bezdomnych i ich psów.

#19 Bolt: Urlop psacierzyński

Bolt zaskoczył po raz kolejny – firma postanowiła rozszerzyć pakiet benefitów pracowniczych o… urlop psacierzyński. Te osoby, które zdecydują się na adopcję zwierzaka ze schroniska, otrzymają 3 dni dodatkowego, płatnego urlopu.

#20 Mapy Google: Strajk Kobiet 2020 

W aplikacji Google Maps pojawiła się nietypowa mapa stworzona przez internautów, która pokazywała gdzie i kiedy były organizowane protesty w ramach tegorocznego Strajku Kobiet.

#21 BBC: Szkoła online z Davidem Attenboroughiem 

W ubiegłym roku BBC ruszyło z akcją edukacyjną, w ramach której stacja emitowała lekcje online dla dzieci, które z powodu pandemii koronawirusa siedzą w domach. W inicjatywę zaangażowało się wiele znanych osób, w tym m.in. David Attenborough, który poprowadzi lekcje geografii.

#22 Noizz.pl: #RealInfluencers

W ubiegłym roku portal Noizz.pl ruszył z akcją pod hasłem #RealInfluencers, w ramach której warszawska ratowniczka medyczna przejęła instagramowy profil influencerki Maffashion. Wszystko po to, by pokazać jak naprawdę wygląda praca osoby, która codziennie walczy z koronawirusem.

#23 Strajk Kobiet 2020: Marki wyrażają wsparcie

Na odbywające się pod koniec października 2020 roku protesty w ramach Strajku Kobiet marki postanowiły nie pozostać obojętne – wyraz wsparcia dla strajkujących osób wyraziły m.in. takie brandy, jak mBank, Kubota czy też kawiarnia Green Caffè Nero.

#24 West Australian Ballet: Dracula

West Australian Ballet przygotował nietypową akcję promującą powrót do repertuaru wielokrotnie nagradzanego baletu „Dracula” – firma wykorzystała do tego plakaty, z których znika postać.

#25 Volkswagen, Coca-Cola i Burger King przerabiają swoje logotypy

Marki postanowiły wykorzystać siłę swoich przekazów, aby zwrócić uwagę na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego, by uchronić się przed zarażeniem koronawirusem. Tutaj zobaczycie najciekawsze kreacje brandów, które poruszają tę istotną kwestię.

#26 Coca-Cola: Papierowa butelka

W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.

#27 Krakowski hotel: Pokoje dla bezdomnych

Właściciel pewnego krakowskiego hotelu zainicjował nietypową akcję charytatywną – podczas lockdownu, za symboliczną złotówkę oferuje pokoje dla osób bezdomnych i potrzebujących.

#28 Gucci: Second-hand

Słynny dom mody Gucci postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.

#29 IKEA: Instrukcja na klopsiki

W związku z tym, że wielu z nas przebywa aktualnie na kwarantannie domowej, IKEA postanowiła udostępnić swój oryginalny przepis na kultowe już klopsiki – nie został on jednak opublikowany w standardowej formie, a przypomina instrukcję składania mebli.

#30 Bolt: Zniżka 19,9% na Dzień Kobiet

Z okazji ubiegłorocznego Dnia Kobiet Bolt postanowił zwrócić uwagę na istotny problem nierówności płacowej w Polsce. Z tego powodu marka zaoferowała swoim klientkom zniżkę, która „nigdy nie powinna istnieć”.

#31 David Attenborough: Instagram

Słynny biolog i podróżnik sir David Attenborough postanowił dołączyć do instagramowej społeczności, by zachęcać społeczeństwo do dbania o naszą planetę. Jego profil w zaledwie kilka dni zdobył ponad 4,4 mln obserwujących, zaś pierwszy post wyświetliło ponad 16 mln osób.

#32 Szwecja: Mural Shattering

Autorem niekonwencjonalnego, trójwymiarowego muralu jest holenderski artysta Leon Keer. Po zeskanowaniu za pomocą specjalnej aplikacji, malowidło ożywa i zwraca uwagę na ważny problem.

#33 IKEA: Sklep z używanymi meblami

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.

#34 IKEA: Instrukcja schronów

Rosyjski oddział IKEA stworzył kilka prostych, a zarazem niezwykle kreatywnych sposobów na to, jak zwykłe meble oraz przedmioty, które już posiadamy w naszych domach, przekształcić w nietypowe „schrony” i jednocześnie zapewnić dzieciom rozrywkę podczas tzw. lockdownu.

#35 Spotify: Pet Playlists

Popularna platforma Spotify wprowadziła niedawno usługę z myślą o naszych pupilach – nietypowy konfigurator muzyki Pet Playlists pozwala na stworzenie playlisty dla zwierząt, które zostają same w domu.

#36 Bieg na sześć łap: „Psiaki Bezdomniaki” na Tinderze

W ubiegłym roku organizacja Bieg na sześć łap ruszyła z akcją, której celem jest zachęcenie społeczeństwa do adopcji bezdomnych psów. Tym razem czworonogi szukały nowych domów na… Tinderze.

#37 mBank: ęśąćż 

mBank postanowił wykorzystać popularność swojej wpadki z powiadomieniami push, która szybko stała się internetowym memem i tymczasowo zmienił w swoich mediach społecznościowych logo na „ęśąćż”.

#38 Andrzej Duda: ##hot16challenge2

Andrzej Duda wziął udział w popularnej pod hasłem #hot16challenge2. W jej ramach znani raperzy, artyści, a teraz nawet i politycy przygotowują 16 wersów na dowolny temat. Celem inicjatywy była zbiórka pieniędzy dla medyków.

#39 Prisma: Pluszowe misie pilnują dystansu społecznego

Władze fińskiej sieci supermarketów wpadły na ciekawy pomysł zwrócenia uwagi mieszkańców na konieczność zachowywania dystansu społecznego – w komunikacji miejskiej przypominały o tym bowiem pluszowe misie. A to wszystko w szczytnym celu.

#40 „In Poland we don’t say…”: RTM’y marek

Na początku maja 2020 roku na Twitterze rozpoczęła się nietypowa akcja, w ramach której internauci publikowali posty z różnymi polskimi powiedzeniami – wszystkie jednak rozpoczynały się od zdania „In Poland we don’t say…”. Akcja szybko stała się viralem, a swoje własne odpowiedzi przygotowały popularne marki.

#41 Burger King: The Moldy Whopper

Spot zatytułowany „The Moldy Whopper” mógłby spokojnie stanowić swoistą antyreklamę dla jakiejkolwiek restauracji – przedstawia on bowiem pleśniejącego burgera. Lecz Burger King w ten sposób postanowił pokazać, że oferowany przez niego produkt nie zawiera konserwantów, ani też sztucznych barwników.

#42 Girls.Girls.Girls: Be a Lady, They Said

Tuż przed zbliżającym się dniem kobiet, twórcy magazynu „Girls. Girls. Girls.” postanowili złożyć swego rodzaju hołd wszystkim przedstawicielkom płci żeńskiej i stworzyli krótkie wideo, w którym aktorka i działaczka społeczna Cynthia Nixon czyta manifest Camille Rainville o trudach bycia kobietą. 

#43 Johnnie Walker: Whisky w papierowych butelkach 

Jedna z najbardziej znanych na świecie marek whisky – Johnnie Walker od 2021 roku roku sprzedawana będzie w papierowych butelkach.

#44 Banksy: Game Changer

Na początku maja 2020 roku brytyjski artysta uliczny znany jako Banksy zaprezentował swój nowy projekt, za pomocą którego postanowił złożyć hołd służbie zdrowia i podziękować za ich nieoceniony wkład w walkę z koronawirusem.

#45 Polisz to: Żiwąszi, Gógl oraz Oszą

Przemek Słodkowski, właściciel facebookowego konta Polisz to, stworzył spolszczone wersje nazw, a także logotypów popularnych marek, takich jak Auchan, Decathlon czy Givenchy. Humorystyczne kreacje szybko podbiły serca internautów.

#46 Katowice: Sklep socjalny Spichlerz

Spichlerz to nowo otwarty sklep socjalny w Katowicach, który powstał z inicjatywy Fundacji Wolne Miejsce i samorządu miasta. Zakupy będą mogli robić w nim najbardziej potrzebujący mieszkańcy.

#47 Burger King: Christmas in July

W związku z panującą pandemią koronawirusa Burger King postanowił podnieść mieszkańców pewnego miasteczka w USA na duchu i zorganizował… Boże Narodzenie w lipcu.

#48 Heinz: Ketchup Puzzle

Heinz postanowił zadbać o swoich klientów i zapewnić im niezwykle absorbującą rozrywkę na czas izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa – marka stworzyła puzzle, w których każdy element jest w tym samym kolorze.

#49 Burger King: #WhopperAndFriends

Burger King wspiera gastronomię – francuski oddział marki udostępnił swój instagramowy profil restauracjom, które zmagają się z kryzysem spowodowanym przez pandemię koronawirusa.

#50 Spółdzielnia mleczarska KaMos: Kalendarz na 2021 rok 

Na początku grudnia 2020 roku spółdzielnia mleczarska z Kamiennej Góry KaMos zaprezentowała kalendarz na 2021 rok, który szybko podbił serca internautów. Publikacja pełna jest obrazków przedstawiających zwierzęta, produkty mleczne, a nawet znak Polski Walczącej.

#51 Prezentacja psa do adopcji podczas mszy w kościele

Tego jeszcze nie było – 16 lutego 2020 roku w pewnym olsztyńskim kościele ksiądz podczas mszy przedstawi wiernym bezpańskiego psa, który czeka na adopcję.

#52 Mattel: Barbie bez włosów i z bielactwem

Firma Mattel ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.

#53 No Fluff Jobs: Tłumacz ofert pracy

Portal No Fluff Jobs zaprezentował ciekawą kampanię pod hasłem „Tłumacz ofert pracy”, skierowaną do przedstawicieli branży IT. W jej ramach firma w humorystyczny sposób zwracała uwagę na brak konkretów w ofertach pracy.

#54 Żabka i Żywiec Zdrój: Ekomaty

Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – automatów do recyklingu plastikowych butelek.

#55 Kraków: Osiedle domków dla jeży

Na terenie krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej powstał kompleks domków dla jeży. Jak tłumaczą inicjatorzy projektu, tego typu schronienia umożliwią zwierzętom bezpieczne przezimowanie.

#56 Quebonafide: Romantic Psycho Experience

Najpierw zmiana wizerunku, teraz niekonwencjonalny sposób na promocję trasy koncertowej. Firma Going. zajmująca się sprzedażą biletów na trasę Romantic Psycho Experience przygotowała stronę internetową, inspirowaną starym Windowsem, na której oprócz informacji o trasie koncertowej Quebonafide, można było zagrać w grę Saper, czy też porysować w Paincie.

#57 Burger King: Whoppyr

Burger King postanowił wprowadzić burgera inspirowanego lokalną tradycją. W lutym 2020 roku we wszystkich restauracjach sieci w Poznaniu, mieszkańcy mogli zjeść pysznego burgera Whoppyra, wypełnionego złocistymi frytkami z pyr.

#58 Keep It Real Online: Pornography

W ubiegłym roku rząd Nowej Zelandii zainicjował ciekawą kampanię pod hasłem „Keep It Real Online”, która ma na celu zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa czyhające na dzieci i młodzież w internecie. W jednym ze spotów stworzonych w ramach inicjatywy wystąpili aktorzy filmów porno.

#59 AMS: Eko przystanki w Poznaniu 

Dzięki ekologicznej inicjatywie AMS i Grupy MTP w Poznaniu pojawił się system zielonych dachów na wiatach przystankowych. Roślinne przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni.

#60 Bolt: Tatuaż z logo marki

Mieszkający w Gdańsku 27-letni Adam postanowił wytatuować sobie na łydce logotyp Bolta. Zainspirował w ten sposób popularną platformę, która postanowiła wprowadzić nowy sposób płatności – tatuażem. 

#61 KFC: Movember

KFC postanowiło ogolić słynną brodę i wąsy Colonela Sandersa, by ten… mógł je zapuścić na nowo. W ten sposób marka zaangażowała się w akcję Movember, której celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat problemów zdrowotnych mężczyzn.

#62 Klub Komediowy: Piękna i długa reklama Apartu

Marka Apart zaprezentowała swoją świąteczną kampanię, której twarzami zostały aktorki Julia Wieniawa i Małgorzata Socha oraz trenerka Anna Lewandowska. Trwający niemal 4 minuty, pełen blichtru i przepychu spot został sparodiowany przez Klub Komediowy. 

#63 Łódzki kościół: Zbiórka na testy na koronawirusa dla bezdomnych

14 listopada 2020 roku arcybiskup łódzki Grzegorz Ryś zainicjował zbiórkę pieniędzy na zakup testów na koronawirusa dla osób potrzebujących i bezdomnych. W zaledwie tydzień udało się zebrać 150 tys. złotych.

#64 Virgin Money Unity Arena: Koncert z zasadami social distancingu

W połowie sierpnia 2020 roku w Wielkiej Brytanii odbył się koncert na miarę naszych „nowych” czasów – fani bowiem oglądali występ ze specjalnie zamontowanych przy scenie platform.

#65 Meatless Farm: „Now That’s a M**** F**** Burger”

Brytyjska firma Meatless Farm ruszyła niedawno z ciekawą kampanią promującą bezmięsne produkty. W jej ramach wypuściła serię billboardów z rzucającymi się w oczy, prowokacyjnymi hasami.