Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Każdego dnia patrzyliśmy na rynek, słuchaliśmy naszej konsumentki i modyfikowaliśmy ofertę, aby spełnić jej oczekiwania. Femi Stories podsumowuje 2020 rok

Każdego dnia patrzyliśmy na rynek, słuchaliśmy naszej konsumentki i modyfikowaliśmy ofertę, aby spełnić jej oczekiwania. Femi Stories podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Femi Stories? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
3 min czytania 2021-01-12

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Femi Stories opowiada Amadeusz Król – prezes firmy.

Największy sukces dla marki Femi Stories w 2020 roku

Największym sukcesem Femi Stories w 2020 roku jest zdecydowanie podwojenie sprzedaży w stosunku do 2019 roku oraz pozyskanie szerokiej grupy nowych klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Femi Stories w 2020 roku

Najtrudniejszym wyzwaniem w tym roku była dla nas szybka reorganizacja dotychczasowej formy funkcjonowania firmy, aby w sposób bardzo dynamiczny i elastyczny reagować na zmiany, które zachodziły zarówno w branży odzieżowej, jak i w całym otaczającym nas świecie. Wprowadziliśmy krótkie limitowane serie modeli, na które w danym momencie było największe zapotrzebowanie; zmienialiśmy strategie komunikacji, zwiększaliśmy wydatki mimo pandemii, ale przede wszystkim każdego dnia patrzyliśmy na rynek, słuchaliśmy naszej konsumentki i modyfikowaliśmy ofertę Femi Stories w taki sposób, aby spełnić jej oczekiwania. Wyzwanie pojawiło się także od strony produkcyjnej. Przez Covid wiele szwalni spóźniało się z dostawami, niemniej dzięki zmianie strategii działania udawało nam się w większości wypadków przekuć to w sukces, chociaż nerwów było bardzo dużo. To siłą rzeczy zmusiło nas także do zmiany podejścia w organizacji sesji zdjęciowych i generowaniu materiałów marketingowych.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Nasze najciekawsze akcje to wprowadzanie limitowanej kolekcji „Hel of a Girl” będącej hołdem dla wszystkich #FemiGirls, które od lat towarzyszą nam każdego lata na Półwyspie Helskim. Dodatkowo, to właśnie tam rozpoczęła się historia Femi Stories, więc był to projekt bliski naszemu sercu. W tym roku zadebiutowaliśmy również z pierwszą oficjalną kolekcją dla dziewczynek w wieku 6-10 lat oraz z kolekcją Active, która miała swoją premierę w kwietniu. Każdy z tych projektów sprawiał nam nie tylko dużo przyjemności, ale przede wszystkim mocno wpłynął na sukces, który osiągnęliśmy dzięki poszerzeniu asortymentu i komunikacji marketingowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Każda z przeprowadzonych akcji pozytywnie nas zaskoczyła, niemniej najwięcej emocji wzbudziło uruchomienie kolekcji dla dziewczynek, nie spodziewaliśmy się aż tak ciepłego przyjęcia przez rynek. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że na takie modele jest zapotrzebowanie, niemniej powodzenie tego projektu przerosło nasze oczekiwania. Co ważne obecne sytuacja spowodowała jeszcze większą mobilizację i zgranie się zespołu Femi, zwłaszcza, że na początku pandemii nastawialiśmy się na najgorsze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Najważniejszymi kanałami komunikacji marketingowej w tym roku były dla nas kanały społecznościowe Femi Stories, e-mail marketing, szeroko pojęty marketing online (SEM, SEO, GOOGLE ADS, Google Shopping), współpraca z influencerkami (micro, macro i mega) oraz cross-marketing. Nie można tu nie wspomnieć o obsłudze klienta, która pełni kluczową rolę w budowaniu relacji z naszym konsumentem.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Cały czas rozwijamy nasz główny kanał sprzedażowy, czyli sklep online i nadal będziemy kładli największy nacisk na takie narzędzia marketingowe jak e-mail marketing, automatyzacja (Marketing Automation), reklamy w sieci Google, działania SEM czy content marketing. Czynnie rozwijamy nasze kanały społecznościowe na bieżąco śledząc trendy i analizujemy nowe możliwości dotarcia do klienta. Stawiamy na dalszą inwestycję w wideo marketing, jak i na działania wspierające nasze sklepy stacjonarne (Warszawa) oraz 3 sklepy sezonowe na Półwyspie Helskim, które pełnia rolę zarówno kanałów sprzedażowych jak i marketingowych, ze względu na ich lokalizację.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Analizując trendy marketingowe na kolejne lata warto zwrócić uwagę na nowe kanały społecznościowe, jak chociażby Tik Tok, który pozwala poszerzać grupę odbiorców marki. Postawimy też na tworzenie „microcontentu”, aby nie tylko najbardziej efektywnie wykorzystać poszczególne platformy, ale przede wszystkim tworzyć kontent idealnie dopasowany do odbiorców danego kanału. Bezustannie w trendzie jest i będzie wideo marketing, o którym również nie można zapomnieć. Z najnowszych trendów warto się przyglądać „Voice Search”, czyli wyszukiwaniu głosowemu. Póki co wierzę, że to narzędzie będzie wiodło prym w Stanach Zjednoczonych, niemniej w Polsce widać już, że konsument coraz częściej korzysta z inteligentnych głośników. Spodziewamy się jakiejś zmiany czy nawet rewolucji, jeśli chodzi o influencerów, albowiem ta forma komunikacji w zaskakujący dla branży sposób nie zmienia się od dłuższego czasu.

Budżet na działania digitalowe

Obecnie stosunek budżetu marketingowego na działania digitalowe to 80% do 20%, a w kolejnym roku tj. 2021 planujemy zmianę tych proporcji na 90% do 10%.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Ten rok wymusił na firmach wiele zmian w podejściu do szeroko pojętego marketingu. Marki musiały adaptować się do nowej rzeczywistości, postawić na kreatywność i zagłębić się w swojego klienta i jego zachowania konsumenckie, aby go utrzymać. Działy marketingu wcale się nie pomniejszyły, a wręcz przeciwnie – rozwinęły o specjalistów, którzy mają bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe firmy i uzyskanie przewagi konkurencyjnej, ale przede wszystkim wspierają szybkie podejmowanie i wdrażanie decyzji.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok.

Podwojenie wyników sprzedażowych względem 2020 roku, aktywne wejście z własnym e-commerce na kolejne rynki (w tym roku otworzyliśmy się na Czechy i Słowację) oraz renesans kanału B2B, który wymaga wdrożenia nowej strategii w celu zwiększenia sprzedaży po kryzysie Covid-owym, zwłaszcza jeśli chodzi o małe sklepy współpracujące z Femi Stories w Polsce i na świecie.