Lidl vs. Biedronka – sprawdź kto zyskał w wyścigu sieci handlowych w 2013

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Lidl vs. Biedronka – sprawdź kto zyskał w wyścigu sieci handlowych w 2013

Analizując nazewnictwo list zakupów z 2012 i 2013 roku zespół Listonica sprawdził które z sieci handlowych cieszą się popularnością wśród Polaków, które najwięcej zyskały, a które straciły.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Listonic to lista zakupów na telefony komórkowe, używana kilka razy w miesiącu przez prawie 100 tys. osób. Część nazw tych list pochodzi od sklepu, w którym klient zamierza zrobić zakupy, np. „Carrefour” albo „Zakupy w Małpce”.

W przeciągu roku najwięcej zyskał Lidl, który w 2013 pojawia się w nazwach list zakupów o 5% częściej, niż w 2012 roku. W tym okresie można było zauważyć wzrost popularności również takich sklepów jak Kaufland, Biedronka, Netto, Aldi i Stokrotka, choć żaden z nich nie przekroczył 1% wzrostu popularności. Natomiast największy, ponad 3,5% spadek, odnotowała sieć Real. Widoczną stratę w porównaniu z wcześniejszym okresem odnotowały również Tesco, Makro i Auchan.

Pozostałe zmiany w nazwach list mieszczą się w granicach błędu statystycznego i wynikają z naturalnych fluktuacji w zachowaniach użytkowników, a co za tym idzie, nie są istotne w wynikach niniejszej analizy. Można uznać, że świadomość tych marek nie zmieniła się znacząco w analizowanym okresie.

W przypadku największych wzrostów i spadków natomiast istnieje silna korelacja z działaniami danych sieci handlowych. Tak wyraźny spadek widoczności Real w nazwach list zakupów jest spowodowany sukcesywnym wycofywaniem się tej marki z polskiego rynku i związanym z tym prawie całkowitym zawieszeniem działań marketingowych. Natomiast wzrost wystąpień Lidla można połączyć z gigantyczną, sukcesywnie przeprowadzaną kampanią reklamową oraz polityką produktową, która sprawia, że niektóre zakupy można zrobić tylko w tym sklepie, co zachęca do nazywania listy nazwą sklepu.

Uwagi:

  • Planuje się zazwyczaj większe zakupy, możliwe, że w przypadku mniejszych zakupów tabelka wyglądałaby inaczej.
  • Użytkownikiem Listonic nie jest typowy Polak. Statystycznie użytkownik Listonic ma dobrego smartfona, Internet w telefonie, mieszka w dużym mieście, ma 25-45 lat i potrafi instalować aplikacje na telefonie :) No i najważniejsze: odpowiada za zakupy rodzinne.

Autor: Kamil Janiszewski, współzałożyciel Listonic.com – wygodnej listy zakupów dostępnej z komórek i z Internetu. Dzisiaj Członek Zarządu i szef sprzedaży firmy. Ma wielką przyjemność łączyć swoją pracę z zamiłowaniem do fajnych rozwiązań technologicznych. Pasję do kanapowego politykowania realizuje w Liberte.pl. Jest liberałem radykałem, słucha jazzu, i wszystkiego wokoło niego, trochę podróżuje, ciągle obiecuje sobie, że nauczy się grać na saksofonie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij