Jeremi Rybak (Acer): Acer wchodzi na rynek napojów energetyzujących

Gaming

partnerem merytorycznym działu jest fantasyexpo

Jeremi Rybak (Acer): Acer wchodzi na rynek napojów energetyzujących

– Gaming stał się częścią DNA naszej organizacji nie tylko przez urządzenia, ale również przez szereg działań, które zbliżyły nas do graczy – na temat wprowadzenia na rynek napoju PredatorShot rozmawiamy z Jeremim Rybakiem, country marketing managerem w Acer Polska.

Predator jest marką gamingową firmy Acer; skąd więc pomysł, aby rozpocząć produkcję napojów energetyzujących pod nazwą PredatorShot? Dlaczego zdecydowaliście się na ten krok?

Potencjał rynku gamingowego jest olbrzymi. Acer tworząc markę Predator, zdecydował się na specjalizację w rozwiązaniach dla graczy. Od 2015 buduje swoją pozycję na tym niesamowicie konkurencyjnym rynku w kategoriach notebooków, PC, monitorów oraz gadżetów. Gaming stał się częścią DNA naszej organizacji nie tylko przez urządzenia, ale również przez szereg działań, które zbliżyły nas do graczy. Myślę tutaj np. o globalnym sponsoringu Intel Extreme Masters, własnej lidze e-sportowej Predator Leauge czy też ostatnio utworzonej platformie Planet9. Jesteśmy bardzo blisko graczy na każdym etapie tzw. customer journey i wiemy, że gaming to nie tylko hardware, gry i internet. W kulturze graczy, działalności najpopularniejszych streamerów, organizacjach największych turniejów obserwowaliśmy naturalną potrzebę energii do realizacji swojej pasji. Powiedzmy sobie szczerze, streamowanie 8h z rzędu ulubionej gry, eliminacje do turnieju czy zarwana nocka na CyberPunka 2077 to duże wyzwanie dla każdego. Za tym z pozoru prostym insightem stoi olbrzymi rynek napojów energetyzujących. Wg prognoz analityków, średni roczny wzrost konsumpcji napojów energetyzujących wyniesie 7,2 procenta i do 2026 roku może osiągnąć wartość 86 miliardów dolarów. Ambicją Acer jest dywersyfikacja biznesu IT, a doświadczenie w gamingu stanowi świetny most do tego celu. PredatorShot jest wynikiem wręcz naturalnego rozszerzenia ekosystemu Acer o produkty lifestyle'owe.

Jaki cel chcecie osiągnąć poprzez produkcję napoju energetyzującego jako marka gamingowo-technologiczna?

Celów jest kilka. Pierwszy to dywersyfikacja naszego core biznesu. Polska została wybrana jako miejsce dla 'Proof-of-concept' dla regionu EMEA, czyli rynek testowy. Wstępny plan zakładał produkcję PredatorShot Energy Drink na Tajwanie i import do Polski. Szereg czynników spowodował, że zdecydowaliśmy się na rozwiązanie odwrotne. Nasz plan zakłada stopniowy wzrost sprzedaży i popularności PredatorShot. W 2020 wyprodukowaliśmy około 1 mln sztuk napoju. W 2021 celujemy w kilkadziesiąt milionów sztuk. Aktualnie Next Generation Enegry Drink jest dostępny w całej sieci Media Expert oraz sklepie internetowym frisco.pl. W pierwszej połowie 2021 planujemy dystrybucję w największych polskich sieciach spożywczych, oraz stacjach benzynowych. Docelowo PredatorShot ma być dostępny w większości państw regionu EMEA. Wiemy również o planach ekspansji w Azji i Ameryce Południowej.

Drugim celem jest wzmocnienie naszej pozycji w segmencie gamingu. Next Generation Energy Drink daje Acer zupełnie nowe, olbrzymie możliwości promocji. Puszka jest świetnym nośnikiem marki oraz akcji specjalnych. Kategoria energy drinków w social mediach ma bardzo wysokie zaangażowanie i dociera do zupełnie innych użytkowników niż w IT. Już w pierwszej naszej akcji na TikToku zrozumieliśmy, że to cenna wiedza.

Trzeci cel to test&learn – każde nowe doświadczenie, szczególnie na taką skalę pozwala nauczyć się nowych rzeczy, sprawdzić możliwości organizacji, szybkość reakcji etc. Wprowadzenie pierwszej wersji PredatorShot na rynek było prawdziwym testem dla całego zespołu odpowiedzialnego za projekt. Mogę potwierdzić, że jesteśmy o niebo lepiej przygotowani do wprowadzenia kolejnych wersji PredatorShot i szerszej promocji gamingu Acer.

Czy rynek napojów energetyzujących nie jest już przepełniony wieloma markami z różnych półek cenowych? Czym chcecie się wyróżnić wśród konkurencji?

Rynek napojów energetyzujących jest bardzo duży i ekstremalnie konkurencyjny. Każda marka ma swój pomysł na siebie, swoje cele i różne podejście do komunikacji. My chcemy skupić na grupie docelowej Acer. Customer experience graczy zdecyduje o tym, czy nasz produkt odniesie sukces. Tworząc design puszki PredatorShot, zastosowaliśmy specjalną farbę, która reaguje na światło UV, nawiązując w ten sposób do elementów wykończenia naszych laptopów dla graczy. Każda nowa wersja PredatorShot będzie dopasowywana właśnie pod tę strategię.

Jakie działania promocyjne prowadzicie, a jakie planujecie w związku z nowym napojem?

Od samego początku zapewniamy możliwie największą dostępność fizyczną i mentalną PredatorShot. Najważniejszym elementem kampanii promującej jego wejście na rynek jest współpraca z Media Expert. Nasz napój energetyzujący jest dostępny w ponad 500 sklepach sieci (aktualnie w tych, który otwarte), a w digitalu uruchomiliśmy szereg działań, które komunikują graczom, gamerom, fanom e-sportu gdzie i dlaczego warto można kupić PredatorShot. Skupiliśmy się na zbudowaniu zasięgu oraz zaangażowania w social media min. na Instagramie oraz TikToku. Wszystkie działania, jakie realizowaliśmy online miały doskonałe uzupełnienie w postaci dostępności napoju w sieci. Odkryciem okazał się niewątpliwie TikTok, który jest dla nas nowym kanałem. Kreatywność użytkowników biorących udział w aktywacji bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Będziemy kontynuować działania na tej platformie. Aktualnie podsumowujemy wszystkie przeprowadzone aktywności i tworzymy strategię na przyszły rok. Chcemy eksperymentować z nowy formatami reklamowymi. Kategoria energy drinków wymaga odwagi i konsekwencji w działaniach marketingowych. Czołówka graczy w tej kategorii to marki z największymi budżetami na świecie i olbrzymim doświadczeniem. Mamy pełną świadomość, że czeka nas bardzo dużo pracy.

Co macie w dalszych planach po wypuszczeniu napoju energetyzującego? Planujecie równie nietypowe dla marek gamingowo-technologicznych działania?

Mamy na celowniku kolejne projekty, ale na dzisiaj jesteśmy skupieni na realizacji strategii rozwoju PredatorShot na polskim rynku. To dla nas najważniejszy projekt, z tych nietypowych. Chcemy, aby gracze docenili produkt oraz samą markę. To pozwoli nam rozszerzyć gamingowy ekosystem Acer, który jest przyszłością w tej branży.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij