Od kilku lat stawiamy na intensywny rozwój e-commerce'u, który w 2020 uchronił nas przed problemami. SneakerStudio podsumowuje 2020 rok

Od kilku lat stawiamy na intensywny rozwój e-commerce'u, który w 2020 uchronił nas przed problemami. SneakerStudio podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka SneakerStudio? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki SneakerStudio opowiada Jakub Sztyler, chief marketing & e-commerce officer w Fashion Trends Group Sp. z o. o.

Największy sukces dla marki SneakerStudio w 2020 roku

Od kilku lat stawiamy na intensywny rozwój e-commerce'u, który w 2020 roku w momencie globalnego kryzysu uchronił nas przed problemami. SneakerStudio to dziś 17 domen będących na ponad 20 rynkach, głównie europejskich. Najbliższe dwa lata to dalsza ekspansja, a jej celem jest sprzedaż ogólnoświatowa. W tym trudnym dla wszystkich czasie stworzyliśmy kilka bardzo dobrych kampanii, które osiągnęły wspaniałe wyniki. Moim ulubionym pozostanie spot zrealizowany w samym środku pandemii pt. #Stayhome z niepokornym skaterem w roli głównej i zdjęciami z przerażająco pustego Krakowa.

Z jednej strony miał on pobudzić wyobraźnię naszych klientów i dostarczyć im świetnej rozrywki. Z drugiej strony, pokazać innym działom marketingu, że pomimo ciężkich czasów można nadal realizować naprawdę dobre projekty.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki SneakerStudio w 2020 roku

Realizacja spotów reklamowych w czasie pandemii zmusiła mój zespół do szczególnego wysiłku. Dynamicznie zmieniające się przepisy wpłynęły bezpośrednio na logistykę wyjazdów, nagłe zmiany lokacji czy przebudowywanie zespołu w ostatniej chwili itp. Stała współpraca z zespołem produkcyjnym nauczyła nas szybkiego adaptowania nowych nietuzinkowych pomysłów do już istniejącego scenariusza. Realizowane zdjęcia z czasów COVID19 na pewno przejdą do historii. W zespole SneakerStudio o wyjazdach w tym czasie już krążą barwne anegdoty.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Początkiem roku 2020 wraz z marką adidas organizowaliśmy urodzinowa imprezę z okazji 50-tki kultowego Superstara. To była jedna z ostatnich tak dużych imprez/koncertów w Polsce przed pojawieniem się pandemii.

Kolejne akcje to wspomniana już kampania „Quarantine With Style #STAYHOME”, „Join the Cult of the Shoe”, „Join the New Radicals”

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Gdy planowaliśmy zimową kampanię kilka miesięcy temu, nie braliśmy pod uwagę panujących w 2020 nastrojów w Polsce i w Europie m. in. strajki, rozruchy i manifestacje. Nasz spot „The New Radicals" został osadzony w świecie, w którym pojawia się szansa na zbudowanie pokolenia walczącego o swoje racje. „The New Radicals "#SneakerStudio to duch młodych ludzi, którzy na naszych oczach biorą sprawy w swoje ręce.

„Podążaj za szczęściem, odrzuć strach. Koniec z fałszywymi bożkami i bałamutnymi moralizatorami” – słyszymy, oglądając tytułowych nowych radykałów. Spot prezentuje świat, w którym zaszły nowe definicje wartości. Widzimy postacie buńczuczne i niezależne. Takie, które pomimo młodego wieku wiedzą, czego chcą od życia. Przedstawiono nam osoby, które wierzą w relacje międzyludzkie i wartości, które daje dobra współpraca. Spot wyróżniają symboliczne ujęcia. Rzeczywistość, iście pandemiczna, sprawia, że ten materiał pełny jest analogii. The New Radicals – ludzie zbuntowani, ale i świadomi. Wolni, ale i glamour – dobrze ubrani, a przy tym niesłychanie wyraziści i kontrastowi.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Naszą ulubioną formą wyrazu jest film, co wiąże się z rozwojem kanału na YouTubie, gdzie można oglądać nie tylko nasze komercyjne realizacje, ale także dłuższe wersje fabularne. Tak było w m.in. przypadku produkcji #JOINTHECULTOFTHESHOE zabierającej widza w świat kultu i polemizującej z nim o życiowej motywacji.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Kolejnym krokiem dla SneakerStudio będzie stworzenie aplikacji sprzedażowej i wykup globalnych kampanii telewizyjnych. Jako marka jesteśmy mocno związani z #subkulturą sneakerhead, ale celem Fashion Trends Group jest rozwój ogólnoświatowy i stałe poszerzanie naszej grupy docelowej.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

SneakerStudio czuje się w panujących warunkach jak ryba w wodzie. Wizerunkowo walczymy o uwagę konsumenta poprzez ciekawe kampanie realizowane na poziomie największych. Bezczelnie i z samozaparciem zdobywamy europejskie stolice. Depcząc po piętach takim markom jak Footshop, Overkill czy Sneakersnstuff. Wyróżniając się przy tym skrzętnie przemyślanym stylem komunikacji, będącym oryginalnym na tyle, by zdeklasować przeciwników w branży. Analizując ostatnie kreacje naszej konkurencji, możemy zauważyć dużo analogii w stosunku do wcześniejszych produkcji SneakerStudio. Osiągnęliśmy sukces i w 2021 będziemy nadal pracować tak jak lubimy najbardziej – na własnych warunkach!

Budżet na działania digitalowe

Działania digitalowe to około 80% naszego budżetu. Najbliższe miesiące to dla nas intensyfikacja działań reklamowych. Rynek musi się szybko zaadaptować do zmienionych reguł gry. Naszym zdaniem klient będzie jeszcze bardziej wymagający i będzie podejmował decyzję, nie tylko patrząc na produkt, ale też na postawę marki w obecnej sytuacji. Dlatego mamy przygotowanych na najbliższy czas kilka niespodzianek. Chcemy zapewnić naszych klientów o tym, że nie zwalniamy tempa, wdrażając w tym roku nową platformę sprzedażową oraz nowy webdesign. Widzimy na rynku potrzebę stworzenia specjalnej przestrzeni dla marek premium stąd inicjatywa wprowadzenia nowej klasy showroomów. Chcielibyśmy zaszczepić nasze doświadczenia z Krakowa na nowy grunt. Uważam, że mamy jeszcze dużo do pokazania nie tylko jako SneakerStudio, ale Fashion Trends Group. Inni zwijają biznesowe żagle, a SneakerStudio ma w planach otwieranie nowych showroomów w Polsce i zagranicą

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Czas dla przedsiębiorców jest bardzo trudny. Walka tocząca się na rynku z epidemią koronawirusa nie bierze jeńców. Branża modowa generująca w Polsce około 70 miliardów została wystawiona na pierwszą linię walki. To te firmy musiały podjąć decyzję o natychmiastowym cięciu kosztów. Często, niestety ofiarami oszczędności padały działy marketingu i reklamy. Wiemy, że klienci oczekują od nas wsparcia i zaangażowania w walce z trudną dla nich, i dla nas, sytuacją. Dlatego, pomimo obecnych problemów, chcieliśmy pokazać innym działom marketingu, że w ciężkich czasach można nadal realizować naprawdę dobre projekty. W 2021 r. będziemy starać się kontynuować naszą strategię.

Najważniejsze cele i plany na 2021 rok

W 2021 r. przejdziemy na nową platformę sprzedażową, gdzie pokażemy nasz nowy e-commerce po redesignie. Planujemy otworzyć 3 sklepy stacjonarne w Polsce i zagranicą. Pokażemy nową sub markę online i stacjonarnie.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij