Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Chcemy pokazywać, jak niesamowite rzeczy można tworzyć przy pomocy technologii

Chcemy pokazywać, jak niesamowite rzeczy można tworzyć przy pomocy technologii
Dlaczego branża kreatywna i twórcy contentu zaczęli w czasie lockdowu kupować laptopy gamingowe? Jak wygląda współpraca ASUS-a z influencerami? O segmencie komputerów gamingowych w ASUS-ie rozmawiamy z Rafałem Gajerskim, PR Managerem marki.
O autorze
4 min czytania 2018-01-11

Czy zamknięcie sklepów z elektroniką miało wpływ na wasze wyniki, czy jednak większość sprzętu jest dziś kupowana online?

Rafał Gajerski, PR Manager: W 2020 roku obserwowaliśmy wzrost popytu na laptopy sięgający w niektórych miesiącach nawet kilkudziesięciu procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Klienci, nie mogąc skorzystać z tradycyjnych kanałów sprzedaży, a mając jednocześnie ogromną potrzebę jak najszybszego nabycia sprzętu komputerowego, przenieśli się do e-commerce. Po otwarciu sklepów zainteresowanie zakupami online nie zmalało. Można zatem uznać, że otwartość klientów na zakupy w tym kanale jest teraz znacznie większa niż przed pandemią.

Jaki rodzaj komputerów ASUSa jest obecnie najpopularniejszy z perspektywy sprzedaży?

Zarówno klienci indywidualni, jak i całe organizacje, byli zmuszeni do zmiany dotychczasowego trybu funkcjonowania, a co za tym idzie, także do zakupu sprzętu odpowiadającego nowym realiom. Z całą pewnością zauważalny był wzrost zainteresowania najwydajniejszymi konstrukcjami takimi jak laptopy gamingowe w topowych konfiguracjach. Powód? Zastąpienie tradycyjnych stacji roboczych rozwiązaniami mobilnymi do najbardziej wymagających zadań, takich jak obróbka foto/wideo czy praca na wizualizacjach 3D.

Dlaczego twoim zdaniem laptopy gamingowe są też dobrą opcją do pracy? Dla jakiej branży mógłbyś je polecić?

Laptopy gamingowe są świetnym rozwiązaniem dla przedstawicieli zawodów kreatywnych, twórców contentu czy grafików. Ważną rolę odgrywa tu właśnie kwestia mobilności – nawet najbardziej wydajne konstrukcje w niczym nie przypominają ciężkich i masywnych laptopów dla graczy sprzed 4-5 lat. Dzięki temu możemy komfortowo pracować z niemal każdego zakątka świata, co w dobie pandemii także zyskuje na znaczeniu.

Poza tym każdy z nas bywa graczem, niezależnie od tego czy gramy regularnie w najnowsze tytuły AAA, czy raz na kilka miesięcy zachce nam się pograć kilka godzin w Simsy. Jedno urządzenie może nam zapewnić wydajność niezbędną do wygodnej i bezstresowej pracy, a w czasie wolnym –  rozrywkę na najwyższym poziomie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

ASUS Flow X13

 

Jak dziś wygląda oferta laptopów gamingowych ASUSa? Jakie modele aktualnie macie?

W styczniu, przy okazji targów CES, zaprezentowaliśmy nowy line up urządzeń gamingowych. Popularne w naszym portfolio modele doczekały się odświeżenia, dzięki wprowadzeniu i zastosowaniu najnowszych podzespołów, takich jak procesory AMD serii 5000 czy mobilnych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000. Oczywiście nie zabrakło zmian w designie, ale mówimy tu zdecydowanie o ewolucji i „dopieszczaniu” cenionych już rozwiązań niż o rewolucji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Które z tych rozwiązań polecałbyś konkretnej branży? Np. fotografom, grafikom, programistom.

Nasze dwuekranowe laptopy – zarówno ZenBook Pro Duo, jak i Zephyrus Duo 15 – są bardzo cenione wśród twórców contentu. Dwa ekrany dają o wiele więcej możliwości i swobody w pracy. Ekran główny zyskuje na przejrzystości i zwiększeniu ulega przestrzeń robocza. Osie czasu, pędzle, warstwy w programach graficznych łatwo przeniesiemy na dodatkowy (i dotykowy!) ekran ScreenPad Plus. Rozwiązanie ScreenPad Plus obsługuje również wiele narzędzi i aplikacji, które w intuicyjny sposób ułatwiają pracę albo urozmaicają rozgrywkę. Funkcja grupowania zadań umożliwia zapamiętywanie preferowanych przez użytkownika układów okien aplikacji na obu ekranach, a także ładowanie konfiguracji zoptymalizowanych pod kątem różnych scenariuszy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

ASUS ROG Strix

 

Co z podwójnym ekranem? Czy to chwilowy trend czy przyszłość laptopów?

Jesteśmy o tym przekonani, że ten trend zostanie z nami na dłużej. Badania, które przeprowadziliśmy wspólnie z Nielsen Polska w 2019 roku, jednoznacznie wskazują na rosnący trend multitaskingu i zapotrzebowania na rozwiązania ułatwiające pracę wielozadaniową. Wyniki nie pozostawiają wątpliwości – 91% respondentów wykonuje w tym samym czasie na laptopie więcej niż jedno zadanie, a 51% korzysta do tego z wielu ekranów jednocześnie. ASUS, jeśli chodzi o laptopy dwuekranowe, jest liderem od 2018 roku. Wtedy po raz pierwszy wprowadziliśmy dodatkowy ekran, czyli ScreenPad (początkowo na miejscu gładzika). To rozwiązanie jest stale rozwijane, nie tylko poprzez powiększanie dodatkowego ekranu, ale także poprzez rozwijanie jego możliwości. Nad poszerzaniem zastosowań i adaptacją do jego konstrukcji istniejących aplikacji nieprzerwanie współpracujemy z producentami gier i software’u.

ASUS ROG Zephyrus Duo 15 SE

Na co obecnie najbardziej zwracają w tych komputerach wasi klienci?

To oczywiście zależy od potrzeb użytkownika. Na inne parametry zwróci uwagę content creator, potrzebujący wydajności i „prostszej” estetyki na spotkaniach z klientami, a na inne użytkownik, który rozpoczyna karierę w e-sporcie. Jeśli mielibyśmy się pokusić o wskazanie cech uniwersalnych, byłyby to z pewnością wydajne układy chłodzenia (zarówno pod względem temperatur, jak i głośności pracy), wartość odświeżania matrycy i jej jakość czy niezawodność i wydajność zastosowanych komponentów.

Polacy kupują sprzęt na lata, stąd coraz chętniej sięgamy po topowe specyfikacje, które zapewnią najwyższą jakość pracy i rozrywki przez bardzo długi czas.

W jaki sposób promujecie dzisiaj swoją ofertę?

Ważna są dla nas działania z branżą technologiczną – bliska współpraca z jej przedstawicielami jest i będzie dla nas kluczowa. Dzięki niej mamy możliwość osadzenia naszego produktu w otoczeniu konkurencyjnym i porównania jak nasze pomysły sprawdzają się na tle innych w oczach ekspertów branżowych. Dla producentów sprzętu elektronicznego to wciąż jedna z najlepszych dróg rozwoju i nauki. Ponadto wspólnie jesteśmy w stanie edukować i informować użytkowników naszych sprzętów o najnowszych rozwiązaniach, ich zaletach, o trendach i zbliżających się premierach, które mogą „namieszać” na rynku.

Czy współpracujecie z influencerami i blogerami także spoza branży technologicznej?

Oczywiście. Współpracujemy z interesującymi twórcami z wielu różnych branż. W końcu prawie każdy z nas korzysta z laptopa lub smartfona. Technologia ma służyć ludziom –  ułatwiać pracę, zapewniać rozrywkę, czy umożliwiać realizację swoich pasji. W naszej branży wyniki, wykresy wydajności i benchmarki to tylko jedna strona medalu. Naszą ambicją jest odczarowywanie technologii jako działki zarezerwowanej wyłącznie dla pasjonatów i znawców. Chcemy pokazywać, jak niesamowite rzeczy można tworzyć przy pomocy technologii, a więc odpowiednich narzędzi. Świetnymi przykładami takich osób są, chociażby Augustynka czy Czuga. To twórcy, którzy pracują na naszym ZenBooku Pro Duo.