Nie spodziewaliśmy się, że mimo wszelkich trudności uda nam się tak wiele osiągnąć. Ceramika Paradyż podsumowuje 2020 rok

Nie spodziewaliśmy się, że mimo wszelkich trudności uda nam się tak wiele osiągnąć. Ceramika Paradyż podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Ceramika Paradyż? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
5 min czytania 2021-02-08

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Ceramika Paradyż opowiada Dominika Traczyk, marketing director w Ceramice Paradyż.

Największy sukces dla marki Ceramika Paradyż w 2020 roku

2020 rok z całą pewnością zostanie zapamiętany jako czas niezwykle trudny i nieprzewidywalny dla całego biznesu. Nikt z nas pandemii nie mógł przewidzieć. Działy marketingu musiały zatem wykazać się niezwykłą elastycznością i zdolnością do szybkich reakcji. Pomimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej, w ubiegłym roku w Ceramice Paradyż wprowadziliśmy na rynek blisko 80 nowości produktowych i zdobyliśmy wiele nagród oraz nominacji w prestiżowych konkursach w kraju i zagranicą. Szczególnie dumni jesteśmy z docenienia kolekcji Modernizm zaprojektowanej we współpracy z Mają Ganszyniec, której elementem przewodnim są kultowe gorseciki. To przykład, że marka Paradyż jest wrażliwa na tworzenie wnętrz z duszą i gwarancją uzyskania niepowtarzalnych przestrzeni. Największym sukcesem jest jednak to, że w 2020 roku rozpoczęliśmy proces wdrożenia innowacyjnej technologii o wartości ponad 125 mln złotych, dzięki której nasza firma zyska zdolność do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Te produkty wiernie będą zatem oddawać charakter materiałów występujących w przyrodzie takich jak kamień i mogę być z powodzeniem wykorzystywane nie tylko do aranżacji jednolitych powierzchni ścian i podłóg, ale też do wykończenia elewacji, blatów kuchennych, parapetów czy stopni schodów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2020 roku

Nie da się ukryć, że największym wyzwaniem zeszłego roku była sama sytuacja związana z pandemią koronawirusa. Nam, marketerom przyniosła ona wiele zmian, jak również szereg możliwości, które pozwoliły na błyskawiczne dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Dzięki temu rozwinęliśmy się w obszarze digital i wprowadziliśmy narzędzia, które pozwoliły nam kontynuować najważniejsze działania marketingowe.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Przede wszystkim zintensyfikowaliśmy działania digitalowe w komunikacji z klientami oraz partnerami biznesowymi i zadbaliśmy o stałą, opartą na zrozumieniu potrzeb i zaufaniu relację z nimi. Bazując na technologii stworzyliśmy rozwiązania, które pomagają konsumentom zaprojektować wymarzone wnętrze bez wychodzenia z domu. Wirtualne Studio pozwala zobaczyć wybrane kolekcje płytek w gotowych szablonach pomieszczeń, a korzystając z 3D Plannera, samodzielnie stworzyć projekt w fotorealistycznym zdjęciu 3D. Osoby potrzebujące wsparcia czy konsultacji mogą skorzystać z usługi projektowania on-line. Stworzyliśmy też Wirtualne spacery po strefie ekspozycji Ceramiki Paradyż w wybranych salonach łazienek. Z kolei z myślą o sektorze B2B, zainicjowaliśmy szereg webinariów, e-konferencji i warsztatów online, podczas których mogliśmy na bieżąco prezentować nowo wprowadzane produkty i poruszać ważne z perspektywy słuchaczy zagadnienia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami 

Kiedy już w II kwartale musieliśmy zweryfikować dotychczasowe plany, nie spodziewaliśmy się, że mimo wszelkich trudności uda nam się tak wiele osiągnąć. Dziś możemy cieszyć się, że podjęte przez nas decyzje, niekiedy błyskawicznie, okazały się właściwe i nie tylko spotkały się z pozytywnymi reakcjami w środowisku biznesowym, ale też pozwoliły stworzyć mocne fundamenty, by dobrze prosperować w roku bieżącym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Filarem komunikacji marketingowej w ubiegłym roku niewątpliwie były social media marki – Facebook, Instagram i Pinterest. Kontakt z partnerami B2B umacnialiśmy z kolei przez profili LinkedIn i dedykowany im newsletter. Tak jak już wspominałam, podejmowaliśmy też szereg spotkań online oraz braliśmy udział w dużych wydarzeniach branżowych, które odbywały się w tym roku również zdalnie. Nie bez znaczenia dla komunikacji marketingowej pozostaje stała synergia z działaniami naszego biura prasowego i relacji z mediami, które była nieprzerwanie wzmacniane przez cały rok.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Online jest naturalnym kierunkiem zwiększania naszej widoczności, więc tu będziemy inwestować więcej. Na pewno będziemy kontynuować wzmacnianie naszych kompetencji w obszarze organizacji zdalnych szkoleń dla naszych partnerów handlowych oraz architektów i projektantów wnętrz. Zespół z dużym entuzjazmem przestawił się na formułę webinarów, widzimy duże zainteresowanie i oceniamy to narzędzie jako skuteczne w przybliżeniu historii tworzonych przez nas kolekcji oraz inspirowania jak wykorzystać nasze produkty w aranżacji wyjątkowych wnętrz. Mamy kilka nowych, eksperymentalnych pomysłów na 2021, ale nasze działania będą też podyktowane elastycznymi reakcjami na możliwe zmiany. Poprzedni rok nauczył każdego marketera, że w tym całym szaleństwie mając otwartą głowę i koncentrację na naszego klienta możemy mu pomóc zupełnie inaczej niż planowaliśmy.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

W moim odczuciu, jeżeli chcemy być marką autentycznie dbającą o relacje i interakcje ze swoimi klientami, warto na nowo zweryfikować te znane już marketerom kierunki. Mam na myśli m.in.:

  • User generated content. Aby jeszcze bliżej poznać naszych klientów, towarzyszyć im w rozterkach, zmianach, efektach, warto stworzyć przestrzeń do dzielenia się pomysłami i realizacjami, ponieważ to świetnie buduje społeczności.
  • Visual content. Komunikujemy się coraz bardziej dynamiczne, pracujemy z ruchem, animacją, obrazem. Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie, gdy w trybie izolacji, z dala od fizycznego dostępu do produktu, chcemy przybliżyć obietnicę marki jaką oferujemy.
  • Social listening, rozumiana jako metoda pozyskiwania informacji o naszych produktach i usługach przez ucho internetu. Z jednej strony duża wiedza o potrzebach i pragnieniach naszych konsumentów, z drugiej strony papierek lakmusowy, sygnalizator gdy błądzimy, a nasi klienci mówią wprost co poprawić.

Budżet na działania digitalowe

Inwestycje w działania digital rosną, ale ekspozycja cały czas stanowi największy udział w torcie. Kontakt z materią, dotyk struktury, weryfikacja jak płytka pracuje ze światłem, czy kolor odpowiada naszym wyobrażeniom – to są nieocenione przewagi offline. Oczywiście te światy są kompatybilne i czerpią nawzajem, będziemy to wykorzystywać.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Rok 2021 był pełen wyzwań, ale myślę, że nie złamał marketerów. Praca w niestabilnych warunkach to teraz normalność dla każdego z nas. Od lat branża marketingowa szuka najbardziej efektywnych kanałów dotarcia i dlatego tak łatwo przestawia się na online, bo jest on mierzalny i łatwo zarządzalny. Oprócz twardych danych coraz częściej marketerzy zauważają jak potrzebna jest szczera relacja z naszym odbiorcą. Ci, którzy w ramach prowadzenia odpowiedzialnego biznesu stawiają na pierwszym miejscu drugiego człowieka, nie muszą się martwić.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Nasze przesłanie na 2021 to „Zmiany są piękne”. Jako marka chcemy towarzyszyć naszym odbiorcom w rożnych etapach życia. Chcemy inspirować pięknem i zachęcać do przeprowadzania większych i mniejszych metamorfoz we wnętrzach, zapewniając wsparcie i dając radość.

W tej wspaniałej idei świetnie odnajdujemy się z naszą świeżo ogłoszoną współpracą z Gosią Baczyńską. Tak, ta wspaniała projektantka mody stworzyła z naszym utalentowanym zespołem wyjątkową kolekcję inspirowaną ubraniami z wybiegów fashion, w największym, rektyfikowanym dostępnym formacie płytki ściennej (40×120 cm). Identyfikujemy się mocno z dorobkiem Gosi, która nie tylko ma wykształcenie z obszaru projektowania ceramiki,  ale też stawia bardzo wysoką poprzeczkę w kwestii jakości. Wokół tej współpracy mamy zaplanowanych wiele, ciekawych działań, które rozpoczną się na wiosnę. 

Nie poprzestaniemy tylko na tym. Między innymi jesienią wracamy do współpracy z Mają Ganszyniec.

2021 rok to dla nas także czas strategicznego rozwoju i finalizowania innowacyjnej na skalę światową inwestycji. Projekt ten pozwoli nam na zaspokajanie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Produkty wytworzone w innowacyjnej technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” będą mogły osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm, a swoją strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą udoskonaloną wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Będzie to absolutne novum na rynku.

Ambitnych planów na najbliższe miesiące mamy wiele, ale cel jest jeden – żeby nasi klienci mogli przeprowadzać piękne zmiany w swoim życiu z pomocą Ceramiki Paradyż.