IKEA z Polską od 60 lat na dobre i na… lepsze – nowa kampania IKEA

15 lutego 2021 roku wystartowała nowa kampania IKEA, przedstawiająca 60-letnią relację firmy z Polską. Celem akcji jest przybliżenie historii tej wyjątkowej współpracy oraz pokazanie jej pozytywnego wpływu na gospodarkę w Polsce i dalszy rozwój marki w duchu zrównoważonego rozwoju.
O autorze
2 min czytania 2021-03-02

Mimo że IKEA wywodzi się ze Szwecji, tworzona jest w dużej mierze przez Polaków, a kraj nad Wisłą ma znaczący wpływ na rozwój firmy nie tylko na swoim terytorium, ale także na wielu innych rynkach. Serdeczna współpraca rozpoczęła się dokładnie 27 stycznia 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej fabryce na dostawę 500 krzeseł ÖGLA z drewna bukowego. Niezmiennie od tamtego momentu jesteśmy istotnym partnerem marki na różnych płaszczyznach. Począwszy od sprzedaży, zarządzania centrami handlowymi, poprzez produkcję własną i współpracę z zewnętrznymi dostawcami, dystrybucję, usługi księgowe, finansowe, wsparcie IT, aż po realizację projektów komercyjnych i deweloperskich oraz produkcję zielonej energii.

IKEA w swojej najnowszej kampanii przypomina, że już od 60 lat współpracuje z Polską, wspólnie dbając o lepsze życie na co dzień, a 20% światowej produkcji dla IKEA pochodzi obecnie z Polski. Firma zaopatruje swoje sklepy na całym świecie w produkty wywodzące się z kraju nad Wisłą, takie jak kultowy fotel STRANDMON czy stolik LACK i setki innych, co podkreśla w komunikacji na kanałach social media. Jednak współpraca marki z Polakami to nie tylko sklepy IKEA i produkcja. W ramach kampanii powstały również materiały video z udziałem pracowników ośmiu spółek z korzeniami IKEA, działającymi w Polsce. Spoty pokazują, jak szeroka jest działalność i rola firmy jako pracodawcy. Przedstawione sylwetki pracowników wskazują na istotne wartości, jakimi kieruje się marka.

Ważne miejsce w komunikacji kampanii zajmuje również zrównoważony rozwój wyznaczający przyszły kierunek współpracy z Polską. IKEA od lat inspiruje konsumentów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych, wyboru zrównoważonych materiałów czy prowadzenia przyjaznego dla planety domu. Pokazuje klientom, że kupując produkty pochodzące z jej sklepów, wspierają polskie przedsiębiorstwa oraz gospodarkę.

W kampanii IKEA zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju w działaniu samej firmy na rynku polskim, wskazując np. na produkcję energii przez farmy wiatrowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działania w ramach kampanii rozpoczęły się 15 lutego 2021 roku, a kolejne materiały będą się pojawiały sukcesywnie do końca marca br. Obejmują one komunikację wizerunkową oraz produktową. Treści dystrybuowane są poprzez kanały Digital i kierują ruch na stronę, gdzie bliżej można zapoznać się z historią i działalnością IKEA w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni zostali również influencerzy, których zadaniem będzie przybliżenie Polakom historii firmy w ich kraju. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz produkcję kampanii odpowiedzialna była agencja VMLY&R. Zakupem i planowaniem mediów zajął się Wavemaker, a za komunikację PR kampanii odpowiada agencja Garden od Words.

Słuchaj podcastu NowyMarketing