Lokowanie produktów w 4 głównych kanałach TV w 2013 roku za ponad 0,85 mld zł

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Lokowanie produktów w 4 głównych kanałach TV w 2013 roku za ponad 0,85 mld zł

Łączna wartość product placement w 2013 roku wyniosła 852,9 mln zł. W badaniu uwzględniono programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe oraz seriale wyemitowane w stacjach TVP1, TVP2, POLSAT oraz TVN.

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Największą wartość lokowania zanotowano w październiku i listopadzie. Najsłabsze okresy to początek roku i wakacje.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Reklamowane były głównie marki z sektorów żywności (przyprawy, napoje), kultury i rozrywki (media) oraz motoryzacji (samochody osobowe).

Badanie ma charakter ciagły i jest prowadzone stale od listopada 2012. Poza czterema głównymi stacjami badane są również TVN Turbo oraz TVN Style (od września 2013).

  

Wszystkie ekspozycje product placement zostały w badaniu podzielone według sposobu użycia na trzy grupy:

  • prezentowane przez aktora(użycie czynne);
  • wystepujące w scenografii (użycie bierne);
  • prezentowane w formie napisów i grafik(użycie bierne).

Największą wartość osiągnęły ekspozycje w scenografii, nieco mniej warte były ekspozycje prezentowane przez aktorów. 11% udział odnotowały ekspozycje w postaci logotypów i napisów (nazwy marek i firm).

 

Najpopularniejsze marki lokowane w TV w roku 2013 to Kamis, Prymat, Fakt, Plus, Fairy, Solidarność, Makro, Mercedes, Samsung i Sokołów:

Raport dotyczy wyników badania lokowania produktu (product placement) w stacjach TVP1, TVP2, TVN i POLSAT w okresie od stycznia do grudnia 2013.

Badaniem 24h objęto programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe, seriale. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami.

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu.

Wycena została wykonana według metody Pentagon Research. Podstawą wyceny zmonitorowanych ekspozycji były oficjalne ceny czasu reklamowego dla spotów 30 sekundowych w poszczególnych stacjach.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij