Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Burger King w ogniu krytyki za tweet o treści „miejsce kobiet jest w kuchni” – teraz marka przeprasza

Burger King w ogniu krytyki za tweet o treści „miejsce kobiet jest w kuchni” – teraz marka przeprasza
Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet Burger King postanowił złożyć życzenia wszystkim kobietom. Marka zrobiła to jednak w dość niefortunny sposób i w efekcie jeden z jej tweetów został odebrany jako seksistowski. Teraz sieć przeprasza.
O autorze
1 min czytania 2021-03-10

Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet brytyjski oddział Burger Kinga opublikował na swoim twitterowym profilu serię tweetów. Jeden z nich brzmiał – „miejsce kobiet jest w kuchni”. W kontynuacji wpisu marka napisała, że „zaledwie 20% szefów kuchni to kobiety” i ogłosiła uruchomienie specjalnego programu, który ma za zadanie ułatwić przedstawicielkom płci żeńskiej karierę w branży kulinarnej. 

Pierwszy tweet wyjątkowo nie spodobał się internautom – wiele osób zarzuciło marce seksizm, mimo że wpis był częścią kampanii mającej walczyć z nierównością płci w branży gastronomicznej.

Burger King szybko zareagował na komentarze internautów i przyznał, że pierwszy wpis został źle sformułowany. „Naszym celem było zwrócenie uwagi na fakt, że tylko 20% zawodowych szefów kuchni w brytyjskich kuchniach to kobiety i pomoc w zmianie tego poprzez przyznawanie stypendiów kulinarnych. Następnym razem postąpimy lepiej”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka jednocześnie usunęła serię tweetów opublikowanych z okazji Dnia Kobiet, tłumacząc, że pojawiło się przy nich wiele obraźliwych komentarzy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, na facebookowym profilu brytyjskiego oddziału Burger Kinga pojawił się podobny wpis, tym razem okraszony grafiką z hasłem „miejsce kobiet jest w kuchni”. Post jednak nie został usunięty, marka też nie odpowiedziała na komentarze internautów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.