Symbole polskiej Wielkanocy - najpierw śledź, potem jaja - analiza sklepowych gazetek

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Symbole polskiej Wielkanocy - najpierw śledź, potem jaja - analiza sklepowych gazetek

Markety nadspodziewanie często proponują na świąteczny stół jaja od kur z wolnego wybiegu. Choć królem gazetek w tym roku i tak został śledź. Tak w każdym razie wynika z analizy gazetek sklepowych, przeprowadzonej przez serwis Okazjum.pl.

O ile w ciągu roku mało który sklep zachęca do zakupu jaj z wolnego wybiegu, o tyle w przedświątecznym tygodniu 4 z przebadanych 9 sieci handlowych zaprezentowało właśnie tę wersję produktu. - Jaja, owszem, są, ale tylko w gazetkach Biedronki i Almy znalazły się na okładce. Widocznie nie są na tyle ważnym produktem, by je tam eksponować – zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Choć dla sieci handlowych przed Wielkanocą jaja są, owszem, ważne, to jednak ważniejszy jest …śledź. Pojawiał się praktycznie w każdej przeanalizowanej przez Okazjum.pl gazetce. Na 10 sklepowych gazetek jego wizerunek obecny był w ośmiu, czasem – jak w sieci E.Leclerc – nawet w kilku wariantach. Dla porównania jaja były w siedmiu.

- Autorzy sklepowych gazetek wiele godzin obmyślają, co powinno się znaleźć na pierwszej stronie i co w ogóle powinno się znaleźć w gazetce. Wielokrotnie w ciągu roku nadarzają się okazje specjalne – jak chociażby w okresie świątecznym, przed Dniem Babci, Matki, przed majówką czy w czasie komunijnych przygotowań. Nic w gazetkach nie jest dziełem przypadku. Jeśli zaprezentowane są śledzie, to znaczy, że badania rynku dowiodły, że na nie właśnie konsumenci mogą mieć ochotę. Jeśli przed Wielkanocą jaja nie są na pierwszych stronach, to znaczy, że jest to towar… zbyt oczywisty, by go prezentować – komentuje Dawid Piaskowski.

Na tytułowych stronach gazetek tylko Alma odpowiedziała na wyobrażenia Polaków o zawartości tradycyjnego polskiego stołu, przedstawiając też jaja i chrzan. Niektóre sklepy nawiązywały do świąt zachęcając „Spotkajmy się przy wielkanocnym stole!” (Biedronka), składając życzenia ustami małej dziewczynki z jajkami (Kaufland) lub ustami Pascala Brodnickiego, Pawła Małeckiego i Pawła Okrasy (Lidl) czy ozdabiając okładkę różowym zajączkiem (Tesco).

- Prawda jest taka, że niektóre sklepy bardzo luźno lub wcale nie nawiązują do najbliższych świąt. Auchan na pierwszej stronie prezentuje legginsy i śledzie, Tesco cukier, proszek do prania i masło Łaciate. W większości gazetek, jak w innych miesiącach królują mięso i wędliny - dodaje Piaskowski.

Metodologia: Serwis Okazjum.pl przeanalizował zawartość gazetek sieci handlowych: Alma, Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Kaufland, Lidl, MarcPol, Real, Stokrotka, Tesco obowiązujących w okresie analizy, tj. 14 i 15 kwietnia.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij