Chińska telewizja zamazuje logotypy marek H&M i Nike – to część bojkotu brandów przez tamtejszy rząd

Chińska telewizja zamazuje logotypy marek H&M i Nike – to część bojkotu brandów przez tamtejszy rząd

W programach nadawanych w chińskiej telewizji logotypy takich brandów, jak m.in. Nike, adidas czy H&M zostały zamazane. Jest to zemsta tamtejszego rządu za wyrażenie wsparcia wobec prześladowanych Ujgurów.

Pod koniec marca br. informowaliśmy o tym, że z kilku popularnych platform modowych w Chinach wycofano produkty H&M. Był to elementu bojkotu szwedzkiej marki tuż po tym, gdy ogłosiła, że zaprzestaje korzystania z bawełny z regionu, w którym prześladuje się mniejszość ujgurską.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Podobne deklaracje złożyły wówczas takie marki, jak m.in. Nike, adidas oraz Puma. Teraz przyszło im za to zapłacić.

Na mocy nacisku ze strony chińskiego rządu, w kilku programach emitowanych w chińskiej telewizji logotypy wspomnianych wyżej brandów zostały zamazane w taki sposób, aby widz nie mógł zidentyfikować, jakiej marki ubrania czy też buty pojawiają się na ekranie. 

Co więcej, w związku z kontrowersjami wokół zaangażowania się w akcję na rzecz wsparcia mniejszości ujgurskiej, aplikacje marek adidas oraz Nike zostały usunięte ze sklepów Huawei oraz Xiaomi. 

PS

Gdy media obiegła informacja o tym, że pisarz Jakub Żulczyk został oskarżony o znieważenie prezydenta Polski, w wyszukiwarce Google na szycie podpowiedzi po wpisaniu frazy „Andrzej Duda” pojawiało się słowo „debil”. Teraz kontrowersyjne hasło zniknęło z Google’a.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij