Unilever i Nestlé zapłacą dobrowolną, ekologiczną opłatę za swoje reklamy

Unilever i Nestlé zapłacą dobrowolną, ekologiczną opłatę za swoje reklamy
Koncerny Unilever i Nestlé postanowiły włączyć się do inicjatywy AdGreen i ogłosiły, że zobowiązują się do zapłacenia dobrowolnej, ekologicznej opłaty w wysokości 0,25% kosztów produkcji reklamy.
O autorze
1 min czytania 2021-05-06

AdGreen to międzynarodowy projekt, który jednoczymy branżę reklamową, aby wyeliminować negatywny wpływ produkcji reklamy na środowisko. W ramach inicjatywy we wrześniu br. swoją premierę będzie mieć specjalny kalkulator, który umożliwi agencjom reklamowym, firmom produkcyjnym oraz usługowym, a także markom mierzenie śladu węglowego w produkcji reklamowej, a także wskaże, gdzie warto wprowadzić zmiany, by kampanie reklamowe były neutralne dla naszego środowiska. 

W projekt AdGreen zaangażowały się już takie agencje, jak m.in. Havas UK, Havas Studios i Mullen Lowe Group oraz Publicis Groupe UK. Teraz dołączają do nich koncerny: Unilever i Nestlé.

Firmy te zobowiązały się bowiem do zapłacenia dobrowolnej, ekologicznej opłaty w wysokości 0,25% kosztów produkcji reklamy. Fundusze trafią zaś na konto brytyjskiego Stowarzyszenia Reklamowego i zostaną wykorzystane do pokrycia kosztów zasobów, narzędzi i szkoleń zapewnianych przez AdGreen.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Nestlé jest pierwszym reklamodawcą w Wielkiej Brytanii, który będzie wykorzystywać recyklingowany papier w swoich kampaniach outdoorowych. Początkowo będą to reklamy marek Polo, KitKat, Quality Street i Nescafé.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się