Martin Prokop został ambasadorem PLATINUM

O autorze
2 min czytania 2021-05-21

Czeski sportowiec, który w dużej mierze swoją karierę związał z rajdami WRC, od tego sezonu będzie wspierany przez ORLEN OIL – producenta olejów dla motoryzacji PLATINUM. Rajdowiec dołącza do grona Ambasadorów olejowej marki, stając się jedną z twarzy polskiego lidera środków smarnych. Logo PLATINUM będzie widoczne m.in. na kombinezonie sportowym oraz na pojeździe Ford Fiesta R5, którym Martin Prokop wystąpi na europejskich trasach rajdowych w ramach kategorii WRC 2 wraz z zespołem BENZINA ORLEN TEAM.

Kolejny rok z rzędu z marką PLATINUM pozostają także: Robert Kubica (kierowca wyścigowy F1 oraz cyklu European LeMans Series), Bartek Zmarzlik (dwukrotny, indywidualny Mistrz Świata Speedway Grand Prix 2019 i 2020) i Kuba Przygoński (zwycięzca Pucharu Świata Cross Country 2018 i wielokrotny Mistrz Polski w driftingu).

Martin Prokop początkowo przystąpił do klasy Junior WRC i już w roku 2006 wygrał pierwszy rajd w tej kategorii. W kolejnym sezonie dwukrotnie meldował się na najwyższym stopniu podium, co w klasyfikacji generalnej juniorskich mistrzostw świata dało mu trzecią pozycję. Przełomowym momentem dla Prokopa okazał się sezon 2009, kiedy to zwyciężył w rajdach na Cyprze, Sardynii i w Finlandii, zdobywając tym samym tytuł juniorskiego mistrza świata. Po przejściu do kategorii „pełnego” WRC najlepszym dla niego okazał się dotychczas sezon 2013, gdy z dorobkiem 63 punktów zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata. Wraz ze zdobytym doświadczeniem Martin Prokop postanowił spróbować nowych wyzwań. W ten sposób pojawił się już w 2016 roku w Rajdzie Dakar, gdzie regularnie poprawia swój wynik. Z kolei w 2018 roku zajął 2. Miejsce w Pucharze Świata Cross Country, ustępując jedynie Kubie Przygońskiemu. Od roku 2020 czeski rajdowiec po raz pierwszy reprezentował zespół ORLEN Team.

Spółka ORLEN OIL od wielu lat posiada swoje aktywa w Republice Czeskiej. Firma specjalizuje się m.in. w produkcji oraz dystrybucji olejów motoryzacyjnych i przemysłowych, smarów, płynów eksploatacyjnych. Z sukcesami rozwija swój biznes na europejskich rynkach. W portfolio firmy znajduje się ponad 630 produktów, dostępnych w blisko 50 krajach. ORLEN OIL posiada około 24% rynku środków smarnych w Polsce, a blisko 40% produkcji trafia na rynki eksportowe.

Motoryzacja, w tym sport motorowy w strategii sponsoringowej ORLEN OIL odgrywa ważną rolę, dlatego Spółka konsekwentnie realizuje program Ambasadorów marki PLATINUM, do którego należą osoby z wybitnymi osiągnięciami i zdolnościami w obszarze motoryzacyjno-sportowym. Krakowska Spółka olejowa z sukcesami wspiera motoryzacyjne dyscypliny sportowe, promując także zdrowy i aktywny tryb życia w każdej formie. Angażuje się w propagowanie sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez wspieranie imprez o charakterze sportowym adresowanych dla całych rodzin.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj