OMGcommerce 2014 – relacja

Jeden dzień, 21 prelegentów z najbardziej wpływowych marek regionalnych oraz blisko 330 uczestników – tak w skrócie mogę opisać tegoroczną edycję konferencji OMGcommerce, jedno z największych wydarzeń branżowych rynku e-commerce w Europie Południowo-Wschodniej.
O autorze
1 min czytania 2014-05-05

Jako pierwszy swoją prelekcję wygłosił Nikola Jelačić z Google, który opisał stan światowego rynku ecommerce i przedstawił nieuniknione dla biznesu online aspekty. Zaraz po nim Joann Johnstonne podzielił się swoimi doświadczeniami z zakresu tworzenia udanych e-sklepów w Europie i na całym świecie na przykładzie sklepu modowego Zee & Co.

Przed stworzeniem odpowiedniej usługi e-commerce, najpierw należy zbadać wszystkie platformy, które rynek ma do zaoferowania

Johnstonne podkreślił też ogromną rolę mediów społecznościowych jako podstawę word-of-mouth. Dzięki nim i dobrym rozwiązaniom e-commerce stworzonych przez Inchoo, Zee & Co szybko zanotował 200% wzrost konwersji i wzrost kliknięć o 184%.

Po tych dwóch wystąpieniach wiedziałem, że konferencja będzie się charakteryzowała dużą dynamiką i bogatą merytoryką, co tylko potwierdzało się z każdym kolejnym prelegentem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W dalszej części Hrvoje Jurisic z Inchoo opisał jak zbudować intuicyjna stronę internetową, która będzie działała dobrze zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym. Jak podkreślił Jurisic, urządzenia mobilne są przyszłością ecommerce i jest niezwykle ważne, by budować strony z myślą o użytkownikach tabletów i smartfonów. Kolejnym ciekawym punktem OMGcommerce było wystąpienie Marca Wisela z platformy ecommerce Magento i Dejana Oreskovica z projektu Styrijinog Mondo. Speakerzy odkryli przed uczestnikami konferencji pięć sztuczek, które pomogą zwiększyć ruch w sklepie internetowym. W skrócie są to:

  1. Dobre SEO i sprzedaż wielokanałowa.
  2. Remarketing.
  3. Silnik personalizowanych rekomendacji.
  4. Programy lojalnościowe.
  5. Alternatywne oferty dla użytkowników, którzy nie sfinalizowali transakcji.

Mój panel przypadł na ostatnią, czwartą część konferencji. Na przykładzie foodpandy opowiedziałem jak rozwinąć startup z poziomu zerowego do pozycji lidera rynku, jakim po roku działalności jest polska foodpanda, podkreślając przy tym istotną rolę naszego inkubatora – Rocket Internet. Obecnym na sali młodym przedsiębiorcom dałem przy tym do zrozumienia, że niezwykle ważne jest nastawienie na sprzedaż i wyniki – niezależnie od stosowanych technik czy rozwiązań, ostatecznie wszystko sprowadza się do liczb. Podkreśliłem także ogromne znaczenie marketingu i śledzenia konwersji, która jest wyznacznikiem sukcesu kampanii marketingowej. Swoje wystąpienie spuentowałem krótko:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z pomocą venture capital czy bez, make it happen!
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Praca w startupie to ekscytująca przygoda z mnóstwem wyzwań, ale wymagająca też dużo poświęcenia i maksymalnego zaangażowania.

Sama konferencja była ciekawą wymianą opinii i była niezwykle inspirująca. W moje ocenie, OMGcommerce pokazał, że Europa Środkowa i Wschodnia ma wielki potencjał, który może być ciekawie spożytkowany.

 

Autor: Piotr Łagowski – Co-founder / Managing Director Foodpanda CEE