Ogarnąć kosmos – e-book Marcina Gieracza o marketingu i strategii

Czy da się ogarnąć kosmos? To pytanie postawił Marcin Gieracz, autor e-publikacji marketingowej „Ogarnąć kosmos - o marketingu i strategii cz.I”, skierowanej do wszystkich, dla których odkrywanie zawiłości marketingowych to wyzwanie, a budowanie strategii to wciąż aktualizujący się proces tworzenia.
O autorze
1 min czytania 2014-05-14

Z Kosmosem jest tak, jak z poznawaniem marketingu i konsumentów lub na odwrót — można odkrywać nowe „elementy”, ale nigdy tak na prawdę nie zdołamy go zgłębić całkowicie.

Wszyscy, którym wydaje się, że można „ogarnąć kosmos” – są w błędzie, bo marketing to niekończące się pasmo sukcesów i porażek – wzlotów i upadków ludzi i przedsiębiorstw. To zmienna, która ma wiele uwarunkowań. Ciężko wskazać jakiś sensowny powtarzający się wzorzec, a jeszcze ciężej przekuć rozwiązania, które przyniosły sukces w jednej firmie, na sukces innej. Oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły, ale to tylko wyjątki.

– Marketing w dzisiejszych czasach to cały świat widziany oczami Klienta. Sprzedaż to już nie transakcja „win-win”. To skomplikowany proces budowania relacji pomiędzy kupującymi a sprzedającymi i odwrotnie. Strategia to jedynie próba okiełznania czegoś, co przecież jest nieprzewidywalne i niemożliwe do przewidzenia. To ledwie przesłanki zbudowane na niepowtarzalnej historii – pisze Marcin Gieracz

Zapraszamy do lektury – zbioru wielu autorskich przemyśleń bazujących na 15-letnim doświadczeniu autora oraz ponad 2,5 tys. zrealizowanych godzin szkoleniowych dla Zarządów kilkudziesięciu małych, średnich i tych największych firm. Zbioru praktycznej wiedzy o zachowaniach i zwyczajach konsumenckich, sposobach rozwiązywania strategicznych problemów organizacji i o samej strategii w nieco bardziej pragmatyczny sposób.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.

O autorze: Marcin Gieracz – twórca i główny strateg agencji doradczej Rubikom Strategy Consultants. Obecnie wdraża projekty związane z digitalizacją handlu (www.virtoo.pl) oraz eCommerce (Zolago.com).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Autor kompleksowych strategii rynkowych dla wielu spółek notowanych na GPW i tych z sektora MSP. Swoim 15-letnim doświadczeniem i wiedzą praktyczną dzieli się na seminariach, kongresach oraz specjalistycznych warsztatach z zakresu zarządzania strategicznego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Od kilku lat realizuje autorskie badania jakościowe ShoppingShow. Jest pomysłodawcą i współtwórcą pierwszego w Polsce e-magazynu dla marketerów i zarządzających Strategy Journal. Wykładowca studiów podyplomowych w Akademii im. L. Koźmińskiego w Warszawie i Akademii im. A. Frycza w Krakowie, na kierunkach „Zarządzanie przedsiębiorstwem w sektorach mody w oraz „Stratega e-marketingowa”. Prywatnie pasjonat MTB oraz włoskich Dolomitów, praktykujący jogę i głęboką relaksację.