Telewizja lepiej buduje świadomość, e-reklama mocniej wpływa na chęć zakupu

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

Telewizja lepiej buduje świadomość, e-reklama mocniej wpływa na chęć zakupu

Internetowy pre-roll i spot telewizyjny mają porównywalny wpływ na świadomość, ale ten pierwszy średnio o 18 proc. skuteczniej wpływa na chęć zakupu marek FMCG.

W młodych grupach przewaga internetowego wideo okazuje się istotnie wyższa – pokazują wyniki Ad Quantum, czyli nowego projektu analitycznego domu mediowego MEC. Do tej pory w ramach badania przeanalizowano na grupie 20 tys. internautów efektywność kilkunastu kampanii reklamowych prowadzonych w telewizji i internecie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- W ramach Ad Quantum zmierzyliśmy wpływ telewizji i online na kluczowe dla marek wskaźniki: świadomość, chęć polecenia i zakupu. Okazało się, że kontakt z reklamą TV bardziej efektywnie buduje świadomość marek, ale chęć zakupu skuteczniej napędza reklama internetowa – mówi Tomasz Kolanowski, dyrektor MEC Analytics & Insight na region CEE – Wyniki dla poszczególnych brandów różnią się w zależności od celów kampanii, specyfiki marki, itp. dlatego prezentujemy tu uśrednione wnioski, a nie rekomendacje konkretnych działań. Ad Quantum pozwoli brand managerowi z dowolnej kategorii rynkowej optymalnie wykorzystać TV i online w kampanii jego marki – zaznacza.

Analitycy MEC wyliczyli dzięki badaniu ile kontaktów z reklamą w sieci i w telewizji niezbędne jest do osiągnięcia takich celów. – Okazuje się, że zarówno w wymiarze budowania świadomości, gotowości polecenia, jak i chęci zakupu, reklamodawca musi dotrzeć do potencjalnego klienta z dwa razy większą liczbą komunikatów w sieci niż w telewizji – mówi Tomasz Kolanowski.

Analitycy MEC w badaniu Ad Quantum ocenili też skuteczność poszczególnych formatów reklamy display oraz e-wideo w budowaniu kluczowych dla marek wskaźników. Jak wykazało badanie, pre-roll (spot wideo wyświetlany np. przed materiałami filmowymi), a za nim screening (reklama zakrywająca cały ekran) oraz wideboard plasują się na szczycie rankingu najbardziej efektywnych formatów.

Razem lepiej – i to aż o 13 proc.

Dzięki Ad Quantum, MEC policzył także efekt wspólnego oddziaływania reklamy w telewizji i internecie na kluczowe wskaźniki marketingowe. Okazało się, że dotarcie do konsumenta z reklamą w tych dwóch mediach aż o 13 proc. podnosi skuteczność kampanii w zakresie budowania świadomości marki w stosunku do dotarcia tylko poprzez telewizję.

- Na podstawie Ad Quantum, wypracowaliśmy także optymalny podział budżetu pomiędzy TV a online dla badanych marek i kategorii. Wyniki sugerują, że media cyfrowe wciąż pozostają niedoinwestowane np. przez marketerów z branży FMCG – mówi Tomasz Kolanowski.

Optymalizacja podziału budżetu TV a Online brała pod uwagę m.in. takie czynniki jak siła wpływu kanału na wskaźniki marki, zasięg w grupie docelowej oraz koszty.

Projekt Ad Quantum pozwala monitorować zachowania i preferencje internautów na podstawie badań wskaźników marki realizowanych przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kampanii. MEC bada w nim internautów, którzy mieli kontakt z reklamą w Internecie, jak i tych, którzy nie byli odbiorcami e-reklam. Z pomocą modeli probabilistycznych agencja szacuje z kolei, którzy respondenci mieli kontakt z reklamą telewizyjną. Następnie z wykorzystaniem modelowania ekonometrycznego mierzy wpływ poszczególnych czynników (kontakt z reklamami, zmienne demograficzne) na efekty kampanii (wskaźniki marki).

Ad Quantum jest oferowana klientom MEC w Polsce, a także na rynkach zagranicznych, na których dostępna jest technologia umożliwiająca realizację badania świadomości i wizerunku marki w schemacie ‘Exposed’ vs. ‘Control’. Przypomnijmy, że polski oddział MEC Analytics & Insight jest jednym z czterech światowych centrów badawczych MEC. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij