Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zakupowa rewolucja – podczas Black Friday kupisz nowe jeansy, lampę i… projekt domu

Lista zakupów przed piątkowym zakupowym szaleństwem już zamknięta? Choć od kilku lat nie słabną głosy o powstrzymaniu się przed pochopnym i kompulsywnym kupowaniem przy okazji listopadowego święta handlu, Black Friday pozostaje okazją nie tylko do korzystnych, ale i w pełni przemyślanych zakupów.
O autorze
2 min czytania 2021-11-24

Ostatnie lata przyniosły znaczące zmiany w nawykach zakupowych konsumentów na całym świecie. Zmienił się nie tylko sposób, w jaki robimy zakupy, które w znacznej mierze przeniosły się do sieci, ale i ich zakres. W sklepach online poszukujemy już nie tylko artykułów wyposażenia wnętrz, ubrań i wszelkich drobiazgów, ale i wydajemy dziesiątki i setki tysięcy złotych na bardziej poważne inwestycje.

Czarny Piątek – wcale nie taki czarny

Termin Black Friday został podobno użyty pierwszy raz przez policję w Filadelfii w 1961 roku, żeby opisać tłumy ludzi na ulicach tego miasta w piątek po święcie dziękczynienia. Od tego czasu handlowcy próbowali kilkakrotnie promować nazwę tego dnia właśnie jako Black Friday, ale początkowo nazwa nie spotkała się z dobrym przyjęciem. Chodziło głównie o negatywne skojarzenia z innymi „czarnymi dniami”, chociażby niesławnym czarnym czwartkiem na nowojorskiej giełdzie, który zapoczątkował wielki kryzys pod koniec lat 20 XX. wieku.

Radość z zakupów jednak zwyciężyła, a nadchodzące święta Bożego Narodzenia są doskonałym pretekstem, by sprawić sobie i najbliższym nieco przyjemności. Coraz mniej z nas odkłada zakup świątecznego prezentu na przysłowiową ostatnią chwilę. Konsumenci mają świadomość tego, że dokonując zakupów tuż przed świętami spotkają tłok i długie kolejki w galeriach handlowych, a w przypadku zakupów online ryzykują, że prezent dotrze na ostatnią chwilę albo już po świętach.

Black Friday nie omija już żadnej branży

Wszystkie powyższe czynniki sprawiają, że słynny Black Friday na stałe wpisał się w kalendarze zarówno konsumentów, jak i sklepów. Naprzeciw tej konsumenckiej rewolucji wychodzą sprzedawcy, przygotowując oferty planowane skrupulatnie na wiele miesięcy przed słynnym Black Week. Od kilku lat obserwujemy rozszerzenie działań promocyjnych na branże, które – jak mogłoby się zdawać – trudno wpisać w ideę listopadowego święta handlu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rosnąca popularność akcji promocyjnych we wszystkich branżach spowodowana jest zmianą modelu zakupowego wśród konsumentów, związaną z tzw. smart shoppingiem. Nie bez znaczenia pozostaje także rola wnikliwego researchu, poprzedzającego finalny zakup – to zjawisko nie omija także rynku nieruchomości. Konsumenci poszukują w sieci informacji i inspiracji związanych z budową domu, a wreszcie – samego „produktu”.

Niemal cały proces decyzyjno-przygotowawczy związany z wyborem nieruchomości przenosi się zatem do sieci – w tej sytuacji naturalną konsekwencją jest intuicja związana z poszukiwaniem akcji promocyjnych, oferowanych przez platformy gromadzące projekty domów takie jak Extradom.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Okazuje się zatem, że Black Week to nie tylko dobry moment na zakup drobnych produktów i dodatków, które od dawna widnieją na zakupowej liście, ale i podjęcie poważnych życiowych decyzji takich jak budowa domu – szczególnie gdy w grę wchodzi zaoszczędzenie konkretnej kwoty.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Już podczas najbliższego Black Week Extradom stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferując gotowe projekty domów ze zniżką w wysokości nawet do 3000 złotych oraz pakietem dodatkowych korzyści.

 

Autor: Wojciech Rynkowski – ekspert ds. rynku budownictwa jednorodzinnego w Extradom.pl. Z branżą finansową, a następnie budownictwa jednorodzinnego związany od ponad 25 lat. Od kilkunastu lat odpowiedzialny za tworzenie katalogu i innych wydawnictw Extradomu. W tym czasie zajmował się również współpracą z pracowniami  przy pozyskiwaniu i aktualizacji contentu na stronie Extradom.pl. Obecnie poza katalogiem tworzy artykuły i materiały w sekcji eksperckiej, współpracuje z pracowniami i firmami zewnętrznymi przy ich przygotowaniu oraz bierze udział w licznych eventach i spotkaniach.