LIXIL i UNICEF pomogło 2,9 milionów ludzi w zakresie rozwiązań higienicznych i sanitarnych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
LIXIL i UNICEF pomogło 2,9 milionów ludzi w zakresie rozwiązań higienicznych i sanitarnych

LIXIL i UNICEF zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii.

W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku”. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.

Partnerstwo w ramach akcji „Make a Splash!” ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na:

  • Zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych. LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników. Wykorzystuje przy tym również wiedzę o zapotrzebowaniu na poprawę jakości usług sanitarnych w krajach rozwijających się, której dostarcza UNICEF. Wspólne działania partnerów umożliwiają zwiększanie dostępności oferowanej pomocy.  
  •  Pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej. Partnerzy wspierają rozwój rynków urządzeń i infrastruktury sanitarnej, a tym samym lokalnych dostawców oraz konsumentów.
  • Wsparciu w tworzeniu norm i regulacji. Partnerzy oferują pomoc w monitorowaniu oraz ocenie celów i strategii sanitarnych w krajach rozwijających się.

– Wciąż zbyt wiele dzieci i ich rodzin nie ma dostępu do bezpiecznych toalet. Musimy działać szybciej, żeby wypełnić tę lukę. Świat potrzebuje odważnych i innowacyjnych współprac, takich jak akcja „Make a Splash!”. Postęp można przyśpieszyć tylko poprzez wspólną wizję i doświadczenie partnerów. W ten sposób powstają trwałe rozwiązania. Cieszę się, że rozwijamy nasze partnerstwo, aby docierać z pomocą do coraz większej grupy ludzi – wyjaśnia Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie.

Razem silniejsi: firma GROHE wsparła działania partnerskie kampanią „Obudź swoją energię”

Firma GROHE jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, w którą włączyło się 13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie*. Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji, umożliwiając stworzenie im godnych warunków sanitarnych w domach i szkołach.

Wspólne działania na rzecz społeczności w krajach rozwijających się – jedna na pięć osób nie ma dostępu do bezpiecznych urządzeń sanitarnych

„Make a Splash!” to pierwsze globalne partnerstwo UNICEF, które dotyczy kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną, a także pierwsze tego rodzaju z japońską firmą. Partnerzy razem zwiększali świadomość dotyczącą dbania o higienę i korzystania z bezpiecznych toalet w społecznościach lokalnych, jednocześnie budując konkurencyjne rynki poprzez programy, które pomagają dzieciom i rodzinom uzyskać dostęp do przystępnych cenowo urządzeń sanitarnych. Główne działania LIXIL i UNICEF skupiają się na programach rozwojowych, aktywnościach mających na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z właściwej gospodarki sanitarnej w krajach rozwijających się, a także na nadaniu większego priorytetu kwestiom sanitarnym i inwestycjom w tym zakresie. Jest to również wsparcie w budowaniu łańcuchów dostaw, sieci dystrybucji oraz umożliwienie lokalnym przedsiębiorcom sprzedaży, instalacji i serwisowania produktów.  

– Celem LIXIL jest tworzenie lepszych domów dla każdego, w każdym miejscu na świecie. Dzięki partnerstwu z UNICEF jesteśmy świadkiem tego, jak nasze produkty i usługi przyczyniają się do poprawy jakości życia dzieci i rodzin w krajach rozwijających się. Cieszymy się, że teraz możemy zaoferować naszą pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Zapraszamy także naszych partnerów biznesowych do włączania się w tę inicjatywę, zapewniającą bezpieczne toalety i ułatwiającą higienę rąk wszystkim ludziom na świecie – dostrzega Jin Montesano, Director and Chair Corporate Responsibility Committee w LIXIL.

Wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo dzięki łatwo dostępnym rozwiązaniom higienicznym

UNICEF w ponad stu krajach na świecie zapewnia dostęp do lepszych i bezpiecznych warunków sanitarnych, zarówno wiejskim jak i miejskim społecznościom w krajach rozwijających się. Organizacja mobilizuje społeczności lokalne, buduje rynki urządzeń i usług sanitarnych, a także współpracuje z rządami państw, wspierając je w planowaniu i finansowaniu infrastruktury sanitarnej. Działania obejmują także wspieranie rozwoju technologii sanitarnych, umożliwiających łatwy dostęp do toalet.

LIXIL wychodzi naprzeciw potrzebom milionów ludzi w 150 krajach na świecie, wykorzystując design i technologię do tworzenia armatury sanitarnej. Do koncernu należy również marka SATO produkująca innowacyjne i niedrogie toalety i baterie dla pozbawionych dostępu do wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Realizuje ona korporacyjne zobowiązania LIXIL w zakresie „globalnej higieny i dostępu do urządzeń sanitarnych”. SATO jest zaangażowaną społecznie firmą, która prowadzi badania i rozwija działalność biznesową dostosowaną do potrzeb rynków rozwijających się, którymi są: brak infrastruktury, niższy poziom dochodów i ograniczenia środowiskowe, takie jak niedobór wody.

Kiedy świat dotknął kryzys związany z pandemią COVID-19, 30% światowej populacji – czyli jedna na 3 osoby – nie miało dostępu do bieżącej wody i mydła w domu, żeby właściwie zadbać o higienę, chroniąc swoje zdrowie. LIXIL i UNICEF zareagowały niemal natychmiast, wychodząc naprzeciw nowym realiom. UNICEF podzielił się informacjami na temat pojawiających się potrzeb, zaś firma SATO połączyła je z własnym rozpoznaniem rynku i stworzyła prototypy projektowe. W rezultacie firma LIXIL opracowała baterię SATO™, nowatorskie urządzenie do mycia rąk, które może być używane w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Bateria SATO™ wyróżniała się takimi cechami, jak prostota i przystępność cenowa. Dzięki swojej wiedzy branżowej, doświadczeniu i informacjom na temat istniejących rozwiązań w zakresie mycia rąk, UNICEF również przyczynił się do powstania finalnego urządzenia.  

* Austria, Belgia, Dania, Egipt, Francja, Niemcy, Włochy, Maroko, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij