Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Chcemy, żeby Polacy przeżywali coraz więcej chwil, które wywołują uśmiech! Mars Wrigley podsumowuje 2021 rok

Chcemy, żeby Polacy przeżywali coraz więcej chwil, które wywołują uśmiech! Mars Wrigley podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziło w 2021 roku Mars Wrigley? Które kanały komunikacji marketingowej były dla firmy najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
3 min czytania 2021-12-16

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Mars Wrigley opowiada Piotr Kaznowski, dyrektor zarządzania kategorią i marketingu, Mars Wrigley.

Największy sukces w 2021 roku

W Mars Wrigley wierzymy, że w życiu warto szukać chwil, które wywołują uśmiech i doceniać każdą z nich. Chcemy być obecni podczas takich momentów i pomagać je tworzyć. Najważniejszą miarą sukcesu naszych marek jest ich wpływ na dobre samopoczucie Polaków. Wierzę, że w 2021 je poprawiliśmy!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwszoplanową rolę w mijającym roku odegrała marka Orbit. Konsumenci razem z nami „odzyskali swój błysk” – wiarę, że powrócą w końcu czasy budowania relacji międzyludzkich na ulicach i w restauracjach zamiast za pośrednictwem laptopów i smartfonów. Orbit umocnił pozycję w kategorii gum. A wszystko to w dynamicznie działającym środowisku przy zwiększonej aktywności innych marek. Cieszy mnie fakt, że zaczynamy też obserwować odbudowę całej kategorii gumowej, za którą czujemy się w znacznej mierze odpowiedzialni.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Ponownie… Orbit! Nie było to wyzwanie tylko dla naszej marki, ale dla całej kategorii gum do żucia. Mierzymy się z negatywnymi skutkami pandemii, które dla produktów impulsowych są wyjątkowo dotkliwe. Z drugiej strony wiemy, że żucie bezcukrowej gumy daje nie tylko poczucie odświeżenia i przyjemności. Jest też ważnym elementem codziennej higieny jamy ustnej. Pomaga zapobiegać próchnicy – a zdrowie zębów ma wpływ na zdrowie całego organizmu. Dlatego nieustannie nasze największe wyzwanie to zachęcanie coraz większej liczby Polaków do regularnego żucia bezcukrowej gumy, nie tylko Orbit.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Powtórzę się po raz kolejny! Orbit! Dokładnie z trzech obszarów jesteśmy najbardziej dumni. Po pierwsze kontynuujemy program „Dziel się Uśmiechem”, którego 9. edycję przygotowaliśmy wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. Dzięki tej akcji do tej pory wyedukowaliśmy ponad siedemset tysięcy dzieci z całej Polski na temat zasad prawidłowej higieny jamy ustnej i sposobów na zapobieganie próchnicy. To ważne, bo nadal ponad 80 proc. polskich sześciolatków cierpi na tę chorobę. Po drugie, kontynuujemy nasze zaangażowanie w społeczność e-sportu. Uważamy, że powinniśmy towarzyszyć naszym konsumentom tam, gdzie spędzają czas. Orbit może stać się dla nich małą przyjemnością i przyczynić do lepszego dbania o zdrowe i czyste zęby. Po trzecie, odważnie związaliśmy się z polską edycją Top Model. To dla nas jeden ze sposobów na dotarcie do młodszej grupy wiekowej, którą zapraszamy do częstszego wybierania gumy do żucia w rozmaitych okolicznościach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Niełatwo nas zaskoczyć – zawsze skupiamy się na kilku kluczowych obszarach, poświęcamy im całą uwagę i z tego powodu z reguły efekty nie odbiegają znacząco od naszych założeń. Dzięki temu pozostajemy wiarygodni wobec naszych konsumentów i klientów. Gdybym miał wskazać jedną rzecz, to pewnie byłby to sukces nowych wariantów smakowych Orbit – Blueberry i Watermelon. W obu przypadkach wyniki odsprzedaży przerosły nasze oczekiwania.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Mamy w swoim portfelu marki, które mogłyby znajdować się w torebce czy kieszeni niemal każdego konsumenta. Z tego powodu staramy się wybierać taką kombinację kanałów komunikacji, która pozwala na dotarcie z naszym przekazem do możliwie szerokiego grona dorosłych odbiorców. Jesteśmy dumni z jakości tej komunikacji, która jest zawsze zgodna z archetypem danej marki.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Zmienią się proporcje inwestycji. „Takie ćwiczenie” robimy co roku, żeby wybrać optymalny miks wykorzystywanych narzędzi i kanałów. Nie sądzę jednak, żeby była to radykalna zmiana. Już dziś jesteśmy obecni w większości „nowych” kanałów – na pewno będziemy testować każdą ciekawą możliwość, która zbliży nas do konsumenta.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Nie jestem fanem tego określenia. Trend jest kierunkiem rozwoju, który w przypadku np. komunikacji konsumenckiej nie pozostawia wyboru. Nie można się na niego „obrazić” i uznać za nieobiecujący – najważniejsze to mieć jego świadomość i wykorzystać tę zmianę. Wydaje mi się, że najbliższa przyszłość oznacza dynamiczną zmianę w konsumpcji mediów (nie tylko mniej konsumpcji regularnej telewizji, ale też relatywnie szybkie zmiany pomiędzy mediami cyfrowymi, w tym platformami społecznościowymi) oraz coraz większe oczekiwania (ale i możliwości) personalizacji przekazu. Z tym zmierzy się każda marka.

Budżet na działania digitalowe

Media cyfrowe stanowią coraz większą część wydatków mediowych, nie tylko u nas. Są uzasadnionym dopełnieniem mediów standardowych, których udział w budżecie marketingowym pozostanie wciąż na wysokim poziomie. Jak mówiłem wcześniej, zmieniamy się wraz ze zmieniającymi się konsumentami. Będziemy się z nimi komunikować w miejscach, w których przebywają – w taki sposób planujemy wydatki.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Jeżeli mowa o komunikacji konsumenckiej, to jestem dobrej myśli. W Polsce coraz częściej doceniamy producentów, którzy oprócz funkcjonalności produktów i emocjonalności przekazu oferują konsumentom odpowiedzialność za swoje działania. W Mars wierzymy, że świat, którego chcemy jutro, zaczyna się dziś i dlatego składamy konsumentom zobowiązania w zakresie m.in. osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych, zrównoważonego pozyskiwania surowców czy walki z procederem pracy nieletnich. Już teraz nasze fabryki w Polsce wytwarzają produkty przy użyciu energii pochodzącej wyłącznie z odnawialnych źródeł. Wierzę, że właśnie taka postawa będzie coraz częściej kryterium wyboru przy sklepowej półce.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Mamy jeden. Chcemy, żeby w Polsce było jak najwięcej chwil, które powodują uśmiech! Snickers w drodze do pracy lub Orbit przed pierwszą randką mogą tylko w tym pomóc!