Reputacja Facebooka jest tak zła, że firma ma problem z rekrutacją i musi zwiększać pensje

Reputacja Facebooka jest tak zła, że firma ma problem z rekrutacją i musi zwiększać pensje
Meta (Facebook) boryka się z wyjątkowo złą reputacją na rynku pracy. Przez to firma odnotowuje coraz mniejszą liczbę kandydatów. Mark Zuckerberg musi zwiększać pensje, żeby przyciągać nowe osoby. Niektórzy nazywają to „podatkiem od marki”.
O autorze
1 min czytania 2021-12-23

Fot: Anthony Quintano, WIKIMEDIA COMMONS, licencja Creative Commons

Nikt nie chce pracować dla Mety (Facebooka)

Firma Marka Zuckerberga boryka się obecnie z wyjątkowo czarnym PR-em i kiepską reputacją. Liczne skandale, kontrowersje, afery czy pomyłki znacząco zaszkodziły wizerunkowi big-techu. Z tego powodu Mark Zuckerberg jest zmuszony płacić coraz większe wynagrodzenia, aby zatrzymywać obecnych pracowników czy pozyskiwać nowych.

Jak wskazuje businessinsider.com – Meta (Facebook) ma obecnie otwartych ponad 4300 wakatów, a mimo to odnotowuje malejące wskaźniki napływu nowych CV i kandydatów. Ponadto – w 2021 r. odeszło dziesiątki menedżerów i dyrektorów wysokiego szczebla. Jeden z byłych inżynierów Oculusa – producenta sprzętu VR należącego do Meta – wskazał, że praca dla Marka Zuckerberga to obecnie czarna karta w CV. Może to znacząco odbić się na przyszłości kariery zawodowej takiej osoby.

Sam zresztą miał zrezygnować właśnie z powodu obaw o dezinformację, jak i szkodliwego wpływu social mediów na dzieci. Coraz więcej pracowników Meta (Facebooka) rozważa pracę w innych miejscach czy wręcz nawet przebranżowienie się.

Meta płaci już więcej niż Google czy Amazon

Nagrody giełdowe i premie pieniężne oferowane przez firmę Marka Zuckerberga są często większe niż obecnie przyznawane np. przez Google. To samo tyczy się wynagrodzeń – te dla inżynierów Mety (Facebooka) znacząco wzrosły.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przykładowo mediana wynagrodzenia inżyniera wyższego szczebla w Facebooku wynosi 450 tys. dolarów. To o 50 tys. dolarów więcej niż mediana dla tego stanowiska ogólnie. Ponadto na poziomie dyrektora czy wiceprezesa pracownicy Mety mogą liczyć na 3–6 mln dolarów w ograniczonych jednostkach akcji każdego roku.

Businessinsider.com przytacza także historię z października z aplikacji Blind (pozwalającej anonimowo dzielić się informacjami o zatrudnieniu wśród big-techów). Jeden z inżynierów poprosił o radę, czy zdecydować się na pracę w Facebooku, czy Google.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ten drugi miał oferować mu pensję podstawową rzędu 134 tys. dolarów, 20 tys. dolarów bonusu za podpisanie umowy i 100 tys. dolarów w akcjach. Z kolei Meta (Facebook) proponował 129 tys. dolarów pensji, 50 tys. bonusu za podpisanie umowy i 150 tys. dolarów w akcjach. Praktycznie wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że powinien zdecydować się na pracę w Google, gdyż… jest to mniej stresujące i toksyczne środowisko pracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się