Honda stworzyła elektryczny pojazd dla dzieci przebywających w szpitalach

Honda stworzyła elektryczny pojazd dla dzieci przebywających w szpitalach
„Shogo” to elektryczny pojazd zaprojektowany specjalnie z myślą o hospitalizowanych dzieciach w wieku od 4 do 9 lat. Mały samochód dostarcza pacjentom odrobinę radości podczas przejażdżek po szpitalnych korytarzach.
O autorze
1 min czytania 2022-01-05

Inżynierowie Hondy opracowali we własnym zakresie mały samochód elektryczny, zdolny do poruszania się z prędkością do 8 km/h. Każdy element Shogo, którego nazwa w języku japońskim oznacza „szybowanie w przyszłość”, został zaprojektowany tak, aby zachować prostotę prowadzenia i ułatwić dzieciom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. A to wszystko, aby pomóc pacjentom podczas stresującego pobytu w szpitalu.

– Radość na twarzach tych młodych pacjentów, gdy zasiadają za kierownicą Shogo, jest naprawdę satysfakcjonująca – powiedział Hundy Liu, manager w American Honda Motor.

Aby zapewnić bezpieczeństwo pacjentów, Shogo został wyposażony w specjalny uchwyt pozwalający na kontrolowanie jazdy przez opiekuna czy pielęgniarkę. Pojazd zawiera również miejsce na rurkę do kroplówek, pojemnik na zabawki czy miejsce na tablicę rejestracyjną z imieniem małego kierowcy.

– Jako ktoś, kto spędził czas w szpitalu w dzieciństwie, naprawdę chciałem, aby głównym celem naszego zespołu Hondy w rozwoju Shogo było zmniejszenie trudów pobytu w szpitalu i zapewnienie dzieciom trwałych, pozytywnych wspomnień związanych z tym doświadczeniem – powiedział Randall Smock, senior exterior designer, American Honda Motor.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Children’s Health Orange County Hospital (CHOC) w Kalifornii to pierwszy szpital, który wykorzystał Shogo w opiece nad młodymi pacjentami.

– Byliśmy pod wrażeniem od samego początku, kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy Shogo, a także zachwyceni  poświęceniem zespołu Hondy we współpracy z naszym personelem, aby zapewnić pojazd, który jest idealny i bezpieczny dla naszych małych pacjentów – powiedziała Brianne Ortiz, kierownik Działu ds. Życia Dzieci w CHOC.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak podkreśla japoński producent, wprowadzenie na rynek Shogo wpisuje się w wartości marki – „tworzenie produktów, które poprawiają jakość życia ludzi, a także prowadzenie działalności w sposób zrównoważony i wspierający zróżnicowane”. Tym samym firma zwraca uwagę na dążenie do realizacji swojego planu – oferowania do 2040 r. wyłącznie pojazdów elektrycznych.

PS
Szpital CHOC w Kalifornii to wieloletni partner Hondy. Kilka lat temu producent samochodów za pomocą AR i specjalnego iPada przekształcił salę szpitalną w „zimową krainę cudów”, aby pacjenci poczuli radość Świąt.