Jak znaleźć odpowiednie dla Twojej strony słowa kluczowe dzięki Marketing Miner

Jak znaleźć odpowiednie dla Twojej strony słowa kluczowe dzięki Marketing Miner
O autorze
2 min czytania 2022-01-18

Słowa kluczowe są niezwykle istotnym elementem SEO, PPC i content marketingu. Ich odpowiednie wykorzystanie przy pozycjonowaniu strony internetowej i tworzeniu treści znacząco wpływa na uzyskiwanie lepszych wyników w wyszukiwaniach Google.

Można je podzielić głównie na dwie kategorie. Pierwsza to tzw. short tail, czyli krótkie dwu wyrazowe frazy bardziej ogólne o dużej częstotliwości wyszukiwani przez internautów. Druga to tzw. long tail, czyli dłuższe frazy składające się z 3 i więcej wyrazów, o mniejszej częstotliwości wyszukiwań. W celu optymalizacji pozycjonowania warto wykorzystywać słowa kluczowe z obu tych grup.

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Jednak w jaki sposób dowiedzieć się, jakie zapytania, hasła i frazy wpisują użytkownicy w okno wyszukiwarki i jak często? W tym celu warto wpierw przeprowadzić research słów kluczowych i wykorzystać dostępne narzędzia takie jak Marketing Miner, który pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe warte wzięcia pod uwagę w Twoich działaniach SEO, a także umożliwi przeanalizowanie swojej strony czy też strony konkurencji, w tym jej pozycji w wynikach wyszukiwania i wykorzystywanych słów kluczowych.

Wykorzystaj Keyword profiler

Znalezienie przy pomocy Marketing Miner wyszukiwanych przez internautów słów kluczowych jest bardzo proste – wystarczy skorzystać z zawartego w narzędziu Keyword profilera. Po wpisaniu w nim interesującego Cię słowa, np. „laptop”, w sekcji „Keyword suggestions” otrzymasz listę sugerowanych słów kluczowych wraz z ich search volume (średnią liczbą wyszukiwań z ich użyciem) i jego zmianą w stosunku do ub. r., a także średnią stawką CPC, czyli szacunkową cenę kliknięcia reklamy w wynikach wyszukiwania w Google dla danego zapytania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Popularne słowa kluczowe

W sekcji „Questions” natomiast znajdziesz dane dotyczące tego, jak często i jakie zapytania z użyciem podanego przez Ciebie słowa kluczowego wpisują w wyszukiwarce interneuci. Z kolei w sekcjach „Trending keywords” i „New Keywords” dostępne są informacje na temat popularnych słów kluczowych (wraz z danymi dotyczącymi zmian ich popularności rok do roku), czy też nowych słów kluczowych (które zaczęły być wyszukiwane w ciągu ostatnich 12 miesięcy).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Generowanie raportu z wieloma słowami kluczowymi

Dodatkowo Marketing Miner umożliwia w prosty sposób pobranie raportu z danymi dotyczącymi wybranych słów kluczowych dla wyszukiwarki Google. W zestawieniu znajdziesz m.in. liczbę wyszukiwań danego słowa (jest ona oszacowana na podstawie średniej liczby wyszukiwań w ciągu ostatnich 12 miesięcy), koszt CPC; a także liczbę wyszukiwań danego słowa w poszczególnych ubiegłych miesiącach (do roku wstecz).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W jaki sposób stworzyć raport?

Aby pobrać takie zestawienie jednocześnie dla dużej liczby słów kluczowych, wystarczy w narzędziu wybrać sekcję „Create report”, zaznaczyć opcję słowa kluczowe i dodać listę interesujących nas fraz. W następnym kroku w części „Keyword information” należy wybrać opcję „Miner Search Volume”, a następnie po kliknięciu przycisku „Get Data” otrzymany nasze zestawienie na adres e-mail, który podaliśmy w narzędziu. Przykładowy raport można zobaczyć na tej stronie.

Marketing Miner jest narzędziem, które daje wiele możliwości pozycjonerom. Nie tylko pomoże Ci on znaleźć pożądane słowa kluczowe, zmierzyć siłę wykorzystywanych słów kluczowych czy przeprowadzić audyt swojej witryny lub zbadać stronę konkurencji, ale także oferuje niezwykle przydatne raporty i zestawienia łatwe w wygenerowaniu. Więcej informacji na temat Marketing Miner możecie znaleźć na stronie www.marketingminer.com.

Czytelnicy NowegoMarketingu, po wpisaniu kodu NOWYMARKETING mogą liczyć na 50% zniżki na każdy z planów abonamentowych. 

 

Artykuł powstał we współpracy z Marketing Miner.