Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Gdańsk w nowej kampanii społecznej przekonuje, że jest „miastem równości” i walczy z dyskryminacją

Gdańsk w nowej kampanii społecznej przekonuje, że jest „miastem równości” i walczy z dyskryminacją
Kampania „Gdańsk Miastem Równości” ma na celu zwrócenie uwagi na rozmaite aspekty równości oraz wyrażenie sprzeciwu wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji. Jednocześnie pokazuje, że jest „miastem dla wszystkich”, niezależnie od rasy, pochodzenia, religii czy orientacji seksualnej.
O autorze
2 min czytania 2022-02-02

Dyskryminacja przybiera różne formy, a obszary, których dotyka, są związane z pochodzeniem, płcią, wiekiem, niepełnosprawnością, orientacją psychoseksualną, światopoglądem, sytuacją ekonomiczną czy wykształceniem. Miasto Gdańsk postanowiło stworzyć kampanię, która promuje równe traktowanie w społeczeństwie i sprzeciwia się wszelkim przejawom dyskryminacji.

Ta kampania ma zwrócić uwagę na różne aspekty równości, które dotyczą każdego z nas. Mieszkańcy Gdańska są wrażliwi i rozumieją potrzeby innych, ale z pewnością są także tacy, którzy nigdy nie mieli możliwości uświadomienia sobie, jak to jest żyć z poczuciem wykluczenia i odrębności. Kampania skierowana jest do wszystkich gdańszczanek i gdańszczan, po to żebyśmy umieli odkryć wrażliwość, zauważyć drugiego człowieka i jego potrzeby – mówiła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Na potrzeby kampanii powstały spoty z udziałem mieszkańców Gdańska, którzy w przeszłości doświadczyli braku tolerancji lub wykluczenia. Wśród pierwszych bohaterek znalazła się Paulina Pohl, gdańszczanka, która zwraca uwagę na to, jak wiele wyborów staje na drodze osoby z niepełnosprawnościami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W kolejnym filmie zobaczymy też Susannę Izzetdinovą – Tatarkę, muzułmankę, samotną matkę czwórki dzieci, która do Gdańska przyjechała siedem lat temu, uciekając przed wojną na Krymie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Susanna Izzetdinova, bohaterka kampanii „Gdańsk Miastem Równości”, fot. Jerzy Pinkas

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oprócz emisji spotów w sieci, działań w mediach społecznościowych i na stronie internetowej Gdańskiego Centrum Równego Traktowania, kampania obejmuje także działania na terenie Gdańska. W przestrzeni miejskiej pojawią się informacje m.in. w formie billboardów i citylightów. Miasto zapowiada również, że w działania propagujące postawy i idee równościowe włączone zostaną miejskie jednostki i partnerzy miasta.

Cieszy nas jako radnych, że powstała taka kampania, która pozwoli dotrzeć do tych, do których do tej pory nie udało się dotrzeć. Do tych, których trzeba przekonywać, że różnorodność to coś dobrego, że różnorodność to coś, co należy szanować, doceniać i z czego korzystać. Uważamy, że ta kampania jest bardzo dobrym krokiem. Chcemy, aby przekonanie przeciętnego mieszkańca i mieszkanki Gdańska było takie, że każdy w Gdańsku może znaleźć swoje miejsce i każdy może się czuć jak u siebie w domu – mówił Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący klubu radnych Koalicji Obywatelskiej.

fot. Jerzy Pinkas, media.gdansk.pl

Kampania jest częścią Gdańskiego Modelu Na Rzecz Równego Traktowania. Dzięki inicjatywie w mieście funkcjonują już m.in. Rada ds. Równego Traktowania, Rada Imigrantek i Imigrantów czy Gdańskie Centrum Równego Traktowania, które udziela wsparcia osobom doświadczającym dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami.

PS
Gdańsk otworzył atrakcję turystyczną, która zwraca uwagę na pokazanie codziennych wyzwań osób niewidomych i niedowidzących. Niewidzialny Gdańsk to muzeum, którego zwiedzanie odbywa się w całkowitej ciemności, a przewodnikami są osoby z niepełnosprawnościami.

PS 2
Gdańska Szkoła Szyldu została powołana zmyślą o miejscowych przedsiębiorcach, zmagających się z problemem stworzenia reklam w przestrzeni publicznej, które nie łamałyby przepisów ustawy krajobrazowej

PS 3
W kampanii „Be someone’s home” IKEA zachęca społeczeństwo do sprzeciwiania się wszelkim przejawom dyskryminacji wobec osób LGBT+.